Treść zadania
Autor: klakierek28 Dodano: 29.9.2010 (20:27)
Nie umiem na kartkówkę. Jest jutro z potęg. Może mi ktoś wytłumaczyć ?
do potęgi bd pisala w nawiasie
5 (8) x 2 (9)
_________
10 (7)
i
81 (4)
______
27 (5 )
Pomożecie ?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
Blondi203 29.9.2010 (20:36)
Chodzi o to że jak masz załóżmy tą liczbę 5 (8)to musisz zrobić takie działanie * -razy
5*5*5*5*5*5*5*5
5*5=25*5=125*5...........Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
GreeNTigeR 29.9.2010 (20:59)
Zobacz to bardzo proste jeżeli masz 10 (7) to oznacza takie działanie :
10 x 10 x 10 x 10 x 10 x 10 x 10= ?
Dziesiątek jest siedem. Więc to oznacza 10 do potęgi 7.
Jeżeli masz 8 (2)
To jest 8 x 8 = 64
To jest coś podobnego do mnożenia ale liczbę trzeba powielić przez potęgę.Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
prosze to zadanie jest na jutro Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: misiek33456 28.3.2010 (14:49) |
Suma czterech kolejnych liczb podzielnych przez 3 jest równa -150. znajdz te Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: agata96 28.3.2010 (21:46) |
liczba o 3 większa od x jest 3 razy wieksza od x Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: hipopotam 29.3.2010 (21:09) |
zadanie- pilne na jutro! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: kisses 6.4.2010 (13:28) |
Pilne na jutro. Pomóżcie mi. Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: kisses 6.4.2010 (13:36) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Umiem wykorzystać każdą chwilę!-Carpe diem
Powiedzenie "carpe diem"-chwytaj dzień towarzyszy nam na co dzień i spotykamy się z nim na każdym kroku. Czy to w szkole,czy w pracy,telewizji-jest wszędzie. Uważam,że każdy człowiek powinien mądrze zagospodarować swój czas "by nie odkryć tuż przed śmiercią,że nie umiał żyć". Dzień powinniśmy mieć zawsze udany,a gdy czegoś nie zrobimy i ciężko nam z tym żyć,to...
Przydatność 60% Opis Krzysia M.E.Letki "Jutro znów pójdę w świat. - Listy"
Bohater utworu M. E. Letki ”Jutro znów pójdę w świat. Listy” to Krzyś. Chłopiec ma 11 lat i jest osobą niepełnosprawną, chodzi o kuli. Jego zainteresowaniem jest kolekcjonowanie znaczków, chciałby się z kimś podzielić swoją pasją. Krzyś nie uczęszcza na lekcje wychowania fizycznego, ponieważ jest cienkim chuchrem. Ma z tego powodu same kompleksy i wstydzi się swojej...
Przydatność 55% Napisz pocztówke do kolegi z Anglii: 1. Napisz o pogodzie. 2. Co zazwyczaj robisz. 3. Co robiłaś wczoraj. 4. Co będziesz robić jutro.
Hello Kasia, I'm in Rome now. The weather is beautiful. It is sunny and hot. I usually swimm and sunbeaching at the beach. Yesterday I was sightseeing the city. I saw many besutiful bildings. Tommorow I will be back to Poland. See you soon. Best wishes! Monika
Przydatność 50% Człowiek jest zdumiewający, ale arcydziełem nie jest.
Przedstaw swoje refleksje na temat złożoności ludzkiej natury na podstawie dowolnie wybranych utworów. WSTĘP Człowiek - któż to taki? Istota pełna miłości do świata i wewnętrznego ciepła duchowego, czy egoista walczący wyłącznie o wymiar swojego życia? Twórca wielkich i wspaniałych budowli, czy morderca potrafiący zabijać dziesiątki innych...
Przydatność 50% Człowiek jest zdumiewający, ale arcydziełem nie jest
Od lat znane jest powiedzenie „sport jest ciężki, a zwycięstwo trudne”. Nikomu jeszcze nie udało się osiągnąć i zdobyć wszystkiego co możliwe. Zawsze pojawiają się jakieś komplikacje i przeszkody, z którymi musimy walczyć. Najczęściej sportowcy ‘przegrywają’ z kontuzjami, czasem są tak poważne, że są przyczyną końca kariery. Chciałam opisać historię...
0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań
1 0
aneta5 29.9.2010 (21:18)
5 (8) x 2 (9)
_________
10 (7)
ponieważ wiemy że potegi możemy mnożyć lub dzielić tylko wtedy
jak jest taka sama podstawa
a tutaj mamy 3 różne podstawy 5,2 i 10
należy zawsze spróbować żeby podstawy były takie same
z 2 i 5 nic sie nie da zrobić , ale liczba 10 da się rozłożyc na 2*5
i w tedy mianownik będzie wyglądał tak
10^7 = (2*5)^7 = 2^7 * 5^7
widzimy że w liczniku mamy też potęgi z takimi samymi podstawami
ponieważ kreska ułamkowa zastępuje znak dzielenia to możemy wyliczyć
najpierw te o podstawie 5
w liczniku masz 5^8 a w mianowniku 5^7
czyli 5^8 :5^7 = 5^1 (przy dzieleniu potęgi odejmujemy
i następne w liczniku 2^9 w mianowniku 2^7 czyli
2^9:2^7 = 2^2
więc wynik to = 5 * 2^2 = 5*2*2 = 20
przy drugim zadaniu jest podobnie
81 (4)
______
27 (5 )
szukamy jak zrobić żeby były te same podstawy
mamy liczby 81 i 27
robimy to metodą prób
jak rozłożyć
można 81 = 9*9 a 27 = 3*9
i mamy 3 i 9 jako podstawy
ale patrząc widzimy że 9 można jeszcze rozłożyć jako3*3
i mamy
81 = 3*3*3*3 = 3 ^4 (potęgi przy mnożeniu dodajemy)
27 = 3*3*3 = 3^3
zadanie to
licznik 81^4 = (3^4)^4 = 3^16 (przy potęgowaniu potęgi mnożymy )
mianownik 27^5 =(3^3)^5 = 3^15
więc rozwiązanie to 3^16 : 3^15 = 3
mam nadzieje że troche pomogłam
powodzenia
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie