Treść zadania
Autor: agusia880 Dodano: 28.9.2010 (15:31)
Zadanko z historii, pomożecie?
Zasady buddyzmu, może być w myślnikach.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Wprowadzenie do metodologii historii Przedmiot: Historia / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: florek881 28.4.2010 (22:57) |
Udowodnij że żyjemy w przełomowym okresie Historii Polski. Przedmiot: Historia / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: ArmaniX11 26.5.2010 (19:28) |
Z HISTORII POMOCY !!! Wypisz w punktach czynniki, które przyczyniły się Przedmiot: Historia / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: ESKA119a 31.5.2010 (15:58) |
Z jakim wydarzeniem w historii łączy się powstanie Zakonu Jezuitów?? Przedmiot: Historia / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: gracek 10.11.2010 (15:33) |
co nowego wnosily artykuly henrykowskie ?? zadanko nagradzam pozdrawiam Przedmiot: Historia / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: gracek 10.11.2010 (18:28) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Wprowadzenie do buddyzmu
"Ponieważ nauka Buddy jest bardzo bogata, przedstawienie tylko tego, czym jest, nie wystarczy. Dopiero przyglądając się temu, czym różni się ona od innych światopoglądów, będziemy w stanie dostrzec jej prawdziwe mistrzostwo. Zawsze, kiedy próbowano ująć pełnię mądrości Buddy w ramy jakiegoś systemu, ten okazywał się zbyt mały. Na przykład, często sądzi się, że...
Przydatność 65% Trochę historii
TROCHĘ HISTORII… Dawno, dawno temu po drogach szusowały dorożki, powozy i bryczki. Potem Leonardo da Vinci wyprzedził swoją epokę, projektując i konstruując pojazd napędzany sprężyną, a matematyk Simon Stevin 1600 roku prowadził żaglówkę, tyle że na kołach i po drogach, a nie wodach. Przez kolejne dziesięciolecia inżynierowie eksperymentowali, poszukując nowych...
Przydatność 50% Motyw historii w literaturze
Tabela w załaczniku.
Przydatność 65% Literatura zwierciadłem historii - rozprawka
Historia to ciąg dziejów ludzkości osadzonych w czasie. Ich przebieg uzależniony jest od świadomego działania człowieka, przypadku, fatum bądź odwiecznego planu bożego. Wielu autorów posługuje się w swoich utworach motywem historii. Uważam, że literatura jest zwierciadłem historii. Uważam, że świetnym argumentem na potwierdzenie powyższej tezy są również „Syzyfowe...
Przydatność 50% Ciąg dalszy historii Wokulskiego
Wokulski odpalił dynamit, zacisnął zęby i z szeroko otwartymi oczami czekał... Wybuch był niesamowicie silny, w jednej chwili wszystko stanęło w płomieniach, a w powietrzu unosił się gęsty dym, który uniemożliwiał mu oddychanie. Pomyślał: Co ja robię? Czy naprawdę tego chcę? Nie! To niemożliwe!”. I w ułamku sekundy rozpaczliwie zaczął walczyć o życie. Próbował...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
Matiss56 28.9.2010 (15:52)
skróć sobie jak chcesz
= 1 =
Każda ludzka istota ponosi odpowiedzialność za własne myśli, słowa i czyny. Nie istnieje żaden zbawca - człowiek czy Bóg, który mógłby obdarzyć Oświeceniem, czy też zabronił go osiągnąć. Celem życia jest osiągnięcie pełnego Oświecenia - stanu świadomości, w którym wszelkie poczucie oddzielnego "ja" zostaje odrzucone. Cel ten urzeczywistnia się dzięki Szlachetnej Ośmiorakiej Ścieżce, która wyprowadza każdą istotę z domu "ja", ogarniętego płomieniami nienawiści, pożądania i iluzji do kresu cierpienia.
= 2 =
Budda pokazał trzy charakterystyczne cechy egzystencji. Wszystko cokolwiek istnieje, człowiek czy góra, myśl czy idea podlega temu samemu cyklowi istnienia: narodzinom, wzrostowi i rozpadowi - śmierci. Jest to prawo przemian, nietrwałości. Życie jest nieprzerwane i zawsze poszukuje ekspresji w coraz to nowych formach. Siła życiowa ciągle płynie, a ten kto chwyta się kurczowo jakiejkolwiek formy, niezależnie od tego, jak piękna ona by była, stawiając opór przepływowi sprowadza na siebie cierpienie.
= 3 =
Prawo przemian stosuje się również do "ja". Jednostka nie posiada żadnej nieśmiertelnej i niezmiennej istoty. Tylko ostateczna rzeczywistość, którą Budda nazwał "Niezrodzoną, Niemającą Początku, Nieuformowaną" nie podlega zmianom. Wszelkie formy życia, łącznie z człowiekiem są przejawem tej Rzeczywistości. [...] Głupotą jest wiara w oddzielne "ja" i jego egoistyczne pożądania, które są przyczyną ludzkich cierpień.
= 4 =
Wszechświat jest wyrazem prawa (Dharmy). Wszystkie skutki mają swoje przyczyny, a charakter człowieka to całkowita suma jego poprzednich myśli, słów i działań. Karma - prawo akcji i reakcji rządzi wszelkim istnieniem. Człowiek jest jedynym twórcą swego otoczenia, własnych reakcji, swojej przyszłości i ostatecznego przeznaczenia. Dzięki właściwym, pozytywnym myślom i działaniom może on stopniowo oczyścić swoją naturę i we właściwym czasie osiągnąć wyzwolenie z kręgu wcieleń. [...]
= 5 =
Energia życiowa podlegająca karmie jest jedna i niepodzielna, chociaż jej ciągle zmieniające się formy są niezliczone i nietrwałe. Śmierć nie istnieje, przemijają tylko formy - każda musi przejść przez ten sam cykl narodzin, rozwoju i rozpadu. Ze zrozumienia jedności życia rodzi się współczucie, poczucie tożsamości z życiem manifestującym się w różnych formach. Współczucie to mądrość w działaniu, głęboka świadomość uniwersalnej harmonii [...]
= 6 =
Część powinna być zainteresowana całością. W swej niewiedzy człowiek myśli, że może odnieść sukces dążąc do własnych celów. Ta niewłaściwie skierowana energia egoistycznego pożądania stanowi przyczynę cierpienia. Cierpienie zaś uczy jak ograniczyć i w końcu zlikwidować jego przyczynę. Budda przekazał Cztery Szlachetne Prawdy: o wszechobecności cierpienia, o jego przyczynie spowodowanej niewłaściwie skierowanym pożądaniem i o sposobie leczenia, czyli o usunięciu cierpienia, a także o Ośmiorakiej Szlachetnej Ścieżce rozwoju, która wyprowadza poza nie.
= 7 =
Ośmioraka Ścieżka składa się z Właściwego Poglądu, Właściwej Postawy Umysłu, Właściwej Mowy, Właściwego Działania, Właściwego Sposobu Utrzymywania się, Właściwego Wysiłku, Właściwej Koncentracji i Właściwego Samadhi. Ponieważ buddyzm jest sposobem życia, a nie jego teorią, kroczenie tą ścieżką jest istotne dla własnego wyzwolenia [...]
= 8 =
Budda opisał Ostateczną Rzeczywistość jako "Niezrodzoną, Niemającą Początku i Nieuformowaną". Nirwana - świadomość tej rzeczywistości, Stan przebudzenia (do wewnętrznej Prawdy) czy też Oświecenie stanowi cel Ośmiorakiej Ścieżki. Ten ostateczny stan świadomości - położenie kresu ograniczeniom "ja" da się osiągnąć tutaj na ziemi. Wszyscy ludzie i inne formy życia mają w sobie potencjał Oświecenia; dlatego też Oświecenie polega na świadomym staniu się tym, czym już potencjalnie jesteśmy. "Spójrz do swego wnętrza - jesteś Buddą."
= 9 =
Od potencjalnego do aktualnego Oświecenia prowadzi Środkowa Droga - Ośmioraka Ścieżka, "od pożądania do spokoju" - proces rozwoju przebiegający pomiędzy przeciwieństwami, unikający wszelkich ekstremów. Budda do końca kroczył tą drogą. Tak więc, wiara w buddyzmie polega na rozsądnym rozumowaniu, że tam gdzie doszedł przewodnik również możemy dojść sami. Współczucie i mądrość powinny być na równi rozwinięte. [...]
= 10 =
Buddyzm kładzie nacisk na potrzebę koncentracji i medytacji, która z czasem doprowadza do rozwoju duchowych zdolności. Wewnętrzne życie jest tak samo ważne jak zewnętrzna aktywność, a wewnętrzny spokój potrzebny jest do harmonijnego życia. Buddysta zawsze powinien być świadomy swojego działania. [...]
= 11 =
Budda powiedział: "Wytrwale pracujcie nad swoim własnym wyzwoleniem". Buddyści nie uznają żadnych autorytatywnych prawd za wyjątkiem własnej intuicji. [...] Buddyści wykazują wielką tolerancję w stosunku do innych religii i filozofii, wychodząc z założenia, że nikt nie ma prawa przeszkadzać swemu sąsiadowi w jego podróży do celu.
= 12 =
Buddyzm nie jest ani pesymistyczny, ani eskapistyczny. To system filozoficzny, religia, duchowa nauka i styl życia, który jest logiczny, praktyczny i uniwersalny. Przez 2500 lat satysfakcjonował duchowe potrzeby prawie jednej trzeciej ludzkości. Przemawia do poszukujących prawdy, ponieważ nie uznaje dogmatów, zadowala i rozum i serce. Kładzie nacisk na zaufanie do siebie i na tolerancję dla innych punktów widzenia. Zawiera w sobie naukę, religię, filozofię, psychologię, mistycyzm, etykę i sztukę. Wskazuje na człowieka jako na jedynego twórcę swego obecnego życia i własnej przyszłości.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie