Treść zadania
Autor: Izaax3 Dodano: 28.9.2010 (14:50)
Na podstawie podanych niżej punktów zgromadź słownictwo niezbędne do opisu i charakterystyki bohatera( TRZEBA OPISAĆ JULKA Z LEKTURY "TEN OBCY" !!! ) :
1. Przedstawienie postaci (imię i nazwisko, wiek, skąd pochodzi, co wiemy o jego rodzinie)
2. Wygląd
3. Cechy charakteru
4. Stosunek bohatera do otocze3nia i otoczenia do bohatera
Pomocy ! .
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Zredaguj krótki opis sytuacji na podstawie podanego planu. Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: goskus9211 30.3.2010 (18:31) |
Określ gatunek i rodzaj literacki podanych Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: Karcia12_1 6.4.2010 (21:57) |
Wybierz jeden z podanych wariantów lub dopisz własny i zaprojektuj, jakie światł Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: przemek63080 15.4.2010 (19:51) |
Potrzebny mi na jutro :Plan do opisu burzy z książki W pustyni i w puszczy Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: EmoSali12 20.4.2010 (15:27) |
uzasadnij pisownię ą lub ę w podanych wyrazach,zapisując odpowiednie Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: kacha 26.4.2010 (16:37) |
Podobne materiały
Przydatność 80% Różne oblicza heroizmu. Na podstawie podanych fragmentów „Nad Niemnem” Elizy Orzeszkowej wyjaśnij symbolikę dwóch mogił.
W powieści „Nad Niemnem” Elizy Orzeszkowej ścierają się poglądy przedstawicieli odchodzącego już romantyzmu i nadchodzącego romantyzmu. Jak to zazwyczaj bywa w historii, jest to także konflikt pokoleń, młodych widzących swoją przyszłość w ideach walki o ojczyznę poprzez ciężką pracę, oraz starych, którzy za młodu walczyli o ojczyznę w sposób, w jaki czynili to...
Przydatność 70% Różne oblicza heroizmu. Na podstawie podanych fragmentów "Nad Niemnem" E. Orzeszkowej wyjaśnij symbolikę dwóch mogił.
Powieść E. Orzeszkowej pt. Nad Niemnem pierwotnie miała mieć tytuł Mezalians. Tytuł trafny do utworu bowiem osią fabularna jest historia miłości ludzi pochodzących z rożnych klas społecznych. Autorka jednak przypisała dziele inny tytuł, który związany jest z motywem pochowanych powstańców, którzy walczyli o suwerenności narodu. Mogiła...
Przydatność 55% Różne oblicza heroizmu. Na podstawie podanych fragmentów „Nad Niemnem” Elizy Orzeszkowej wyjaśnij symbolikę dwóch mogił.
„Nad Niemnem” Elizy Orzeszkowej uważane jest za najwybitniejsze dzieło epoki pozytywizmu. Autorka ukazała w nim panoramę polskiego społeczeństwa w XIX wieku; w tym utworze zawartych jest wiele motywów. Miłość, życie codzienne bohaterów, walka o przetrwanie, poświęcenie dla sprawy narodu – to tylko niektóre z nich. Choć utwór ukazał się w 1887 roku, wyraźnie odcisnęło...
Przydatność 75% Różne oblicza heroizmu na podstawie opisu dwóch mogił z "Nad Niemnem" Elizy Orzeszkowej.
Powieść Elizy Orzeszkowej jest obrazem szlachty polskiej po powstaniu styczniowym. Ukazuje zarówno życie najbogatszych z szlachty dworskiej jak zaścianek, bardzo ważnym elementem powieści jest także starcie ideałów romantycznych z pozytywistycznymi, których przedstawiciele występują w powieści. Mogiły także poniekąd biorą udział w tym sporze. Przypominają z jednej strony o...
Przydatność 65% Na podstawie podanych fragmentów „Nie-Boskiej Komedii” oraz innych scen utworu scharakteryzuj Pankracego jako bohatera tragicznego
Romantyczny bohater tragiczny jest ściśle związany z filozofią tej epoki. Romantycy postrzegali tragizm jako wewnętrzne rozdarcie bohatera. Tragiczne kolizje między jednostką a zbiorowością, postępem a tradycją, zmuszają bohatera do ciągłego dokonywanie wyborów, które w konsekwencji i tak prowadzą do klęski. Bohater ten poświęca się też całkowicie wybranej idei i jest...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 1
radeklis99 28.9.2010 (15:05)
Nasz bohater nazywał się Julek Miler i miał 9 lat, więc był najmłodszy z grupy dzieci z wyspy „[...] Był z załogi najmłodszy i odczuwał każde ograniczenie swobody jeszcze boleśniej niż inni. [...] ”. Uczeń szkoły podstawowej. Miał rodziców i kuzyna Mariana Pietrzaka „[...] dwaj cioteczni bracia, Marian Pietrzyk i Julek Miler.[...] ”. Pierwszy raz wakacje spędził u dziadków na wsi w Olszynach.
Julek był bardzo niski i chuderlawy. Miał szpiczaste uszy i bystre, ciemne oczy „[...] uszy Julka wydawały się jeszcze bardziej szpiczaste niż zazwyczaj, czarne oczy błyszczały bystro, jak u czujnego zwierzątka.[...] ” . Posiadał małe pięści, lecz nie zrażony tym, jak bohater udał się na pomoc Zenkowi „[...] Siłę zastąpiła furia: małe pięści grzmociły tak szybko, że flegmatyczny wyrostek, nie mogąc ich uchwycić i czując przy tym bolesne kopnięcia w łydki – cofną się o krok i zwolnił nogę Zenka. [...] ”
Chłopiec był bardzo dziecinny. Był pomocny, gdyż kupował Zenkowi chleb. Zawsze chętny do działania. Kiedy dowiedział się o obcym na wyspie chciał od razu go pobić, co świadczy też jego lekkomyślności „[...] – Spierzemy go prawda?[...] ” Uwielbiał samochody osobowe. Potrafił określić markę i stan każdego modelu „[...] Przed domem stała rozklekotana dekawka doktora Zalewskiego. Chłopcy, jak zawsze, obejrzeli ją ze wszystkich stron, dzieląc się fachowymi uwagami o stanie jej motoru i karoserii.[...] ” „[...] Julek wymienia marki przejeżdżających aut; [...] ”
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie