Treść zadania
Autor: Oliwia112 Dodano: 27.9.2010 (20:18)
Zadanie tekstowe z matmy, proszę pomóżcie!!!
Brzmi ono tak:
W klasach VI a, VI b, VI c, VI d zbierano pieniądze na bilety do teatru. Klasa VI a wpłaciła 180 zł, VI b 120 zł, a klasy VI c i VId po 150 zł. Bilety okazały się tańsze , w sumie kosztowały 500 zł. Jak podzielić resztę pieniedzy między klasy?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
foteczka1090 27.9.2010 (20:42)
180+120+150+150=600 zl
600-500=100zł
100/4=25zł
odp. Kazda klasa otrzyma po 25 złDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
mominka 27.9.2010 (20:46)
180+120+150+150=600 zl
600-500=100zł
100/4=25zł
100 dzielimy na 4, gdyż mamy 4 klasy (a,b,c,d)
Odp.: Każda klasa powinna dostać po 25zł.Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Zadanie o cukierkach . Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 3 rozwiązania | autor: przemooo70 25.3.2010 (16:34) |
Temat :Zadanie z treścią. Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 6 rozwiązań | autor: magdap1999 28.3.2010 (21:05) |
2 zadania tekstowe - Czas . Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: Edytka8 7.4.2010 (14:26) |
Zadanie z matmy. Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: krystek12345a 7.4.2010 (15:37) |
2 zadania tekstowe - obliczanie Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 4 rozwiązania | autor: Edytka8 7.4.2010 (19:38) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Edytory tekstowe
Edytory tekstu Edytory tekstu są praktycznie najpopularniejszym typem programów użytkowych działających na komputerach osobistych. Powód jest prosty - niezależnie do zawodu czy zainteresowań użytkownika, prędzej czy później będzie on potrzebował napisać i wydrukować parę słów. Architekci dodają opisy i komentarze do swych projektów tworzonych w programach...
Przydatność 65% Zadania tekstowe - algebra
Przedstawię tutaj w jaki sposób można łatwo obliczyć zadanie tekstowe z algebry. Zadanie: Ania miała 6 metrowy kij. Chciała użyć go do aportowania dla psa, ale był za długi, więc przecięła go na 2 części. Jedna z nich jest 2 razy dłuższa od drugiej. Jakiej długości są otrzymane kijki? Najpierw zastanawiamy się, pod jaką wiadomość najlepiej podstawić. Wiemy, że...
Przydatność 65% Głos na TAK w referendum
Moje miasto – Radom. Niestety, nie mogę o nim powiedzieć nic dobrego. Wszędzie widzi się ludzi bez pracy, biednych, szukających pomocy we wszystkich możliwych ośrodkach. Są też tacy, którzy nie mają nic do jedzenia, więc proszą o choćby jedną złotówkę, lub wręcz o pożywienie. Takie widoki nastrajają pesymistycznie. Nasuwa się pytanie: CO DALEJ? Nikt nie umie na nie...
Przydatność 55% Analiza Finansowa- zadanie
praca w załącznikach
Przydatność 80% Zadanie z fizy
1.46 Z ciała o masie m1= 11000kg następuje strzał w kierunku poziomym. Masa pocisku wynosi m2= 54kg. Oblicz prędkość, z jaką działo zostaje odrzucone wstecz, jeśli prędkość pocisku wynosi v2= 900 m/s. m1= 11000 kg m2= 54 kg v1 = ? v2 = 900 m/s Po = Pk Po=(m1+m2)* V V= 0 – na początku działo jest w spoczynku 0=m2*v2 – m1*v1 m1*v1 = m2*v2 v1=...
0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań
1 0
sonar 27.9.2010 (21:06)
zastanawiam się czy tej reszty nie podzielić proporcjonalnie do ilości wpłaconych pieniędzy
klasa VIa
100 % = 600 zł
x % = 180 zł
x = 100 * 180 / 600
x = 18000 / 600
x = 30 %
klasa VI b
100 % = 600 zł
x % = 120 zł
x = 100 * 120 / 600
x= 12000 / 600
x= 20 %
Klasa VI c i Klasa VI d
100 % = 600 zł
x % = 150 zł
x %= 150 *100 /600
x = 15000/ 600
x = 25 %
Czyli następujące klasy wpłaciły kwoty , które stanowiły pewną część całości
klasa VI a - 30 %
klasa VI b - 20 %
klasa VI c - 25 %
klasa VI d - 25 %
Wydaje mi się , że pozostałe 100 zł należy podzielić proporcjonalnie do dokonanych wpłat
i tak :
klasa VI a powinna dostać 30 % z 100 zł -> czyli 30 zł
klasa VI b powinna dostać 20 % z 100 zł -> czyli 20 zł
klasa VI c powinna dostać 25 % z 100 zł ->czyli 25 zł
klasa VI d powinna dostać 25 % z 100 zł ->czyli 25 zł
Można to policzyć w taki sposób :
30 % to 0,3 danej liczby . Wystarczy liczbę pomnożyć100 zł * 0,3 = 30 zł
20 % to 0,2 danej liczby -> 100 zł * 0,2 = 20 zł
25 % to 0,25 danej liczby -> 100 zł * 0,25 = 25 zł
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie