Treść zadania

natalia74171

Pan Kowalski sprzedał czereśnie po takiej samej cenie jak pan Nowak.Pod wieczór obniżyli ceny-Kowalski o 20procent,a Nowak o 1.50zł. Okazało się, że cena czereśni u Kowalskiego była o 10 procent wyższa niż u Nowaka. Ile kosztowały czereśnie przed obniżką?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    Pan Kowalski x
    Pan Nowak y=x

    x-20%x=x-1,5 +10%x
    x-0,2x=x-1,5+0,1x
    x-0,2x-x-0,1x=-1,5
    -0,3x=-1,5
    x=5 zł

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 100% Dlaczego grad wyrządza większe szkody dachówkom niż krople deszczu o takiej samej masie?

Grad jest twardszy. Chodzi tu o strukturę krystaliczną, którą grad posiada, a której woda nie ma. W kryształach cząsteczki są ściśle upakowane i tworzą zwartą, silnie zlepioną całość. Cząsteczki w ciałach stałych są trwale umieszczone na jednym miejscu i nie przesuwają się miedzy sobą. Ciśnienie wywierane przez np.: 0,5kg kawałek gradu na daną powierzchnie jest...

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji