Treść zadania

Nikola97

1.Podaj liczbę przeciwną do 5/9:

3.Zaokrąglij do:

Jedności Części dziesiątych Części tysięcznych
1847,99247
4.Z podanych liczb -10;33/11;6 1/11;-8;15 wypisz liczby:

Naturalne:
Całkowite:
Wymierne:

5.Zamień ułamek dziesiętny na zwykły i doprowadz do najprostrzj postaci:
0,045=
0,15=
0,31=
2,6=

6.Zamień na ułamek dziesiętny za pomocą dzielenia sposobem pisemnym:
4/5=
2/3=
135/4=
8.Skróć ułamiki i przedstaw je jako liczby mieszane.

a)10/4= b)90/12= c)125/20=

Proszę o zrobienie wszystkiego czytelnie i dziekuje bardzo z góry.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    1. -5/9

    3.
    1847,99247
    do jedności:
    1848

    do części dziesiątych:
    1848

    do części tysięcznych:
    1847,992

    4.Z podanych liczb -10; 33/11; 6 1/11; -8; 15 wypisz liczby:

    Naturalne:15, 33/11
    Całkowite:-10, 15, 33/11, -8
    Wymierne:6 1/11, 15, -10, 33/11, -8


    5..Zamień ułamek dziesiętny na zwykły i doprowadz do najprostrzj postaci:
    0,045= 45/1000 = 9/200
    0,15= 15/100 = 3/20
    0,31= 31/100
    2,6= 26/10 = 13/5

    6.Zamień na ułamek dziesiętny za pomocą dzielenia sposobem pisemnym:
    4/5= 0,2
    2/3= 0,6(6)
    135/4=33.75

    8.8.Skróć ułamiki i przedstaw je jako liczby mieszane.

    a)10/4 = 5/2 = 2 1/5
    b)90/12 = 45/6 = 7 1/2
    c)125/20 = 25/4 = 6 1/4

    liczę na naj mam nadzieje ze pomogłem

Rozwiązania

  • userphoto

    1) -5/9
    3) 1848
    1848
    1847,992
    4) N:33/11;6;15
    C: -10;33/11;6;-8;15
    W; wszystkie
    5) 0,045=45/1000=9/200
    0,15=15/100=3/20
    0,31=31/100
    2,6=2 6/10=2 3/5
    6) 4/5=0,8
    2/3=0,(6)
    135/4=33,75
    8) a)10/4=5/2=2 1/2
    b)90/12=30/4=7 1/2
    c) 125/20=25/4=6 1/4

Podobne materiały

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.

Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...

Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.

Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...

Przydatność 55% Ciekawe własności liczb

7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji