Treść zadania

Niesia13

Zadanie z polskiego!!! podręcznik z pierwszej gimnazjum: Świat w słowach i obrazach.

Dzieje Tezeusza

12. Labirynt i nić Ariadny to najsłynniejsze motywy symboliczne związane z mitem Tezeuszem
Jak rozumiesz ich znaczenie? wypełnij poniższy schemat sformułowanymi przez siebie objaśnieniami.

LABIRYNT


(ogólna budowa) | W znaczeniu przenośnym |
kretyński- -sytuacja....
legendarny labirynt zbudowany
przez Dedala,siedziba Minotaura
którego zabił Tezeusz.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NIĆ ARIADNY



Kłębek nić wręczony Tezeuszowi W sensie przenośnym-
przez Ariadnę, dzięki któremu bohater nić przewodnia lub sposób...
wydostał się z labiryntu.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 60% Przygotawnie do chemii w pierwszej klasie gimnazjum.

Chemia Pojęcia: Mieszanina jednorodna: mieszanina, której składników nie można zobaczyć gołym okiem ani za pomocą żadnych przyrządów optycznych Mieszanina niejednorodna: mieszanina, której składniki można zobaczyć gołym okiem lub za pomocą prostych przyrządów optycznych Sączenie Dekantacja - sposoby rozdzielania niektórych mieszanin niejednorodnych Sedymentacja...

Przydatność 60% Wpływ lekcji języka polskiego na młodzież w Klerykowskim gimnazjum

Młodzież Klerykowska przed zapoznaniem Zygiera szybko poddwała się zrusyfikowaniu, ponieważ byli to ludzie, którzy nie doświadczyli nigdy czym jest Polska. Nie widzieli oni bitew i zdeterminowania rodaków w walce o wolność, gdyż żyli w małym miasteczku, położonym z dala od centrum wszelkich wydarzeń- czyli Warszawy. Pod wpływem nauczycieli, którzy coraz częściej stawali...

Przydatność 80% Pamiętna lekcja języka polskiego w gimnazjum w Klerykowie- "Syzyfowe prace"

Lekcje jezyka polskiego z panem Sztetterem nie były ciekawe wręcz nudne. Wszyscy robili co chcieli. Jedni opowiadali, drudzy leżeli na ławkach, a jeszcze inni krzyczęli. Był to jeden wielki haos. Pwenego dnia na lekcji jezyka polskiego pojawił się nowy uczeń: Bernard Zygier. Nauczyciel chcąc poznać wiedzę i umiejętności ucznia zadawał mu różne pytania. Bernard na wszystkie...

Przydatność 55% Walka, opór, przetrwanie, czy współpraca społeczeństwa Polskiego wobec zaborców w pierwszej połowie XIX wieku.

Gdy "Polska" znalazła się pod zaborami próbowano za wszelką cenę odzyskać niepodległość i stworzyć suwerenne, silne państwo. ówczesne warunki nie sprzyjały tej koncepcji a sytuacja w poszczególnych zaborach przedstawiała się różnorako. Najtrudniej mieli Polacy mieszkający w zaborze pruskim i rosyjskim. Na nich to, bowiem spływało okrucieństwo takich ludzi jak...

0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji