Treść zadania
Autor: pigo98 Dodano: 22.9.2010 (15:37)
W klasach VIa,VIb,VIc i VId zbierano pieniądze na bilety do teatru. Klasa VIa wpłaciła 180 zł, VIb - 120 a klasy VIc i VId po 150zł. Bilety okazały się tańsze niż przypuszczano, w sumie 500 zł. Jak podzielić resztę pieniędzy między klasy?
Z działu obliczanie ułamka danej liczby.
POMOCY !
Z góry dzięki
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
swk88 22.9.2010 (17:30)
Ilość pieniędzy wpłacona przez uczniów
180+120+150+150 = 600zł
Udział danej klasy w sumie końcowej
VIa -- 180/600 = 0,3
VIb -- 120/600 = 0,2
VIc -- 150/600 = 0,25
VId -- 150/600 = 0,25
Rożnica do oddania pomiędzy klasy VI
600 - 500 = 100zł
Pieniądze oddane poszczególnym klasom
VIa -- 100*0,3 = 30zł
VIb -- 100*0,2 = 20zł
VIc -- 100*0,25 = 25zł
VId -- 100*0,25 = 25złDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
\Napisz wzory na obliczanie obwodu, pola trójkąta, poznanych czworokątów, Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 4 rozwiązania | autor: maryska122 28.3.2010 (20:47) |
\Napisz wzory na obliczanie obwodu, pola trójkąta, poznanych czworokątów, Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 5 rozwiązań | autor: maryska122 28.3.2010 (20:48) |
Liczby naturalne Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 6 rozwiązań | autor: Oliwieta 29.3.2010 (15:28) |
liczby algebraiczne Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 7 rozwiązań | autor: m4n13k 29.3.2010 (19:29) |
2 zadania tekstowe - obliczanie Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 4 rozwiązania | autor: Edytka8 7.4.2010 (19:38) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Ściąga na historie Kl. 6
Oświecenie- okres w dziejach kultury europejskiej w którym wierzono w potęgę ludzkiego rozumu. Oświecenie rozwinęło się w 18 wieku. Filozofia- według filozofów źródłem wszelkiego postępu jest wolność człowieka. Styl klasyczny-styl w architekturze i sztuce w 18 wieku który nawiązywał do sztuki antycznej. (Odkrycie w Pompejach). Podział władzy: Władza ustawodawcza-...
Przydatność 55% Sprawdzian z matematyki (m.in. działania pisemne, potęgi, obliczanie w pamięci, kolejność wykonywania działań, liczby rzymskie i podzielność liczb)
Jest to rewelacyjny sprawdzian dla uczniów 3 i 4 klasy SP. Jest ona robiona przez nauczyciela. Sprawdzian w załączniku
Przydatność 50% Liczby
1. Liczby rzeczywiste – wszystkie liczby , które odpowiadają punktom na osi liczbowej. 2. Liczby wymierne – liczby dające przedstawić się za pomocą ułamka p/q , gdzie p jest dowolną liczbą całkowitą, a q jest dowolną liczbą naturalną ( np. 1/7, 3 ½,- 32/5 , 0, -2,6 , 5 (3), 3. Liczby niewymierne – liczby nie dające się zapisać w postaci ułamka zwykłego ( np. 3, 5,...
Przydatność 50% Liczby
Liczby pierwsze Liczbę naturalną, która ma dokładnie dwa dzielniki, nazywamy liczbą pierwsza. Liczb pierwszych jest nieskończenie wiele. Znajdowanie ich nie jest jednak łatwe. Od pewnego czasu używa się do tego komputerów. Największa znana dziś liczba pierwsza została odkryta w lipcu 2001 roku przez Michaela Camerona i George'a Woltmana ma postać 213466917-1. Ma ona aż 4...
Przydatność 85% Obliczanie wynagrodzenia
Powszechnie używanym terminem jeśli chodzi o wynagrodzenia jest płaca brutto. Podpisując umowę o pracę pracodawca w różny spoób określa właśnie nam tą płacę. Nie jest to jednak upragnione wynagradzownie, które pojawia się w końcu na naszym koncie.W rzeczywistości znaczna część naszej płacy brutto jest obciążona różnorakimi składkami i podatkami. Sposób obliczania...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
sonar 29.9.2010 (22:46)
Najpierw policzę procentowy udział klas w zbiórce pieniędzy na teatr
180 zł + 120 zł + 2 * 150 zł = 600zł
Klasa VIa
100 % = 600 zł
x % = 180 zł
x = 100 * 180 / 600
x = 18000 / 600
x = 30 %
klasa VI b
100 % = 600 zł
x % = 120 zł
x = 100 * 120 / 600
x= 12000 / 600
x= 20 %
Klasa VI c i Klasa VI d
100 % = 600 zł
x % = 150 zł
x %= 150 *100 /600
x = 15000/ 600
x = 25 %
Czyli następujące klasy wpłaciły kwoty , które stanowiły pewną część całości
klasa VI a - 30 %
klasa VI b - 20 %
klasa VI c - 25 %
klasa VI d - 25 %
600zł - 500zł = 100zł
Wydaje mi się , że pozostałe 100 zł należy podzielić proporcjonalnie do dokonanych wpłat
i tak :
klasa VI a powinna dostać 30 % z 100 zł -> czyli 30 zł
klasa VI b powinna dostać 20 % z 100 zł -> czyli 20 zł
klasa VI c powinna dostać 25 % z 100 zł ->czyli 25 zł
klasa VI d powinna dostać 25 % z 100 zł ->czyli 25 zł
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie