Treść zadania

sonicview

a)......................sin(alfa)+cos(alfa)
1+ctg (alfa)=''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' =
....................................sin(alfa)

b) .................................1
1+tg*2(alfa)=....''''''''''''''''''''''''''''''''''''' =
.............................cos*2(alfa)




c)sin*4(alfa) - cos*4(alfa)=sin*2(alfa) - cos*2(alfa)=



d)........................sin(alfa)..............1
......ctg(alfa) + '''''''''''''''''''''''''''''' = ''''''''''''''''''''''''' =
........................1+cos(alfa)......sin(alfa)

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    a) 1 + ctg(alfa) = [sin(alfa) + cos(alfa)] / sin(alfa)

    1 + ctg(alfa) = sin(alfa)/sin(alfa) + cos(alfa)/sin(alfa)

    1 + ctg(alfa) = 1 + ctg(alfa)

    b) 1 + tg^2(alfa) = 1/ cos^2a

    1 + sin^2(alfa)/cos^2(alfa) = 1/cos^2(alfa)

    [cos^2(alfa) + sin^2(alfa)] / cos^2(alfa) = 1/cos^2(alfa)

    w liczniku jest jedynka cos^2(alfa) + sin^2(alfa)=1

    1/cos^2(alfa) = 1/cos^2(alfa)

    c)sin^4(alfa) - cos^4(alfa)=sin^2(alfa) - cos^2(alfa)

    rozwiązujemy lewą stronę L

    L = sin^4(alfa) - cos^4(alfa)

    wykorzystujemy wzór skróconego mnożenia
    (a^2 - b^2) = (a-b)(a+b)

    L = [(sin^2(alfa) - cos^2(alfa)] [ sin^2(alfa) + cos^2(alfa)]

    ponieważ sin^2(alfa) + co^2(alfa) = 1
    to
    L = sin^2(alfa) - cos^2(alfa)

    L=P

Rozwiązania

Podobne zadania

ewkaa644 Wykonaj podane działania. Przedmiot: Matematyka / Liceum 3 rozwiązania autor: ewkaa644 11.8.2010 (16:46)
ewkaa644 Wykonaj podane działania. Przedmiot: Matematyka / Liceum 3 rozwiązania autor: ewkaa644 11.8.2010 (20:44)
ewkaa644 zamien podane ułamki zwykłe na ułamki dziesiętne: Przedmiot: Matematyka / Liceum 5 rozwiązań autor: ewkaa644 24.8.2010 (20:06)
Weraaa32 Wykonaj podane działania. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: Weraaa32 12.9.2010 (16:56)
Inna Zaznacz na osi liczbowej podane zbiory : C={x : x należy N ^ x>10 ^ x Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: Inna 17.9.2010 (20:52)

Podobne materiały

Przydatność 55% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu.Rozwiń temat,analizując podane utwory Jana Kochanowskiego .

Mamy przed sobą dwa wiersze Jana Kochanoeskiego. Pierwszy z nich to "Pieśń świętojańska o Sobótce", drugi to "Tren XVII". Oba te utwory zostały napisane przez jednego człowieka , typowego perzedstawiciela epoki "renesansu", a jednak są tak bardzo różne w swojej wymowie. Abyśmy mogli dokonać analizy tych utworów , musimy najpierw zdać sobie...

Przydatność 75% Zinterpretuj podane fragmenty noweli „Gloria victis”, charakteryzując przyrodę jako świadka opisywanych zdarzeń.

"Gloria victis" Elizy Orzeszkowej to opowiadanie relacjonujące przebieg epizodu z powstania styczniowego, gdzie chór leśnych drzew i polnych kwiatów opowiada o ważnym wydarzeniu historycznym. Ta personifikacja pomogła autorce wyrazić swój pogląd na sprawę, o której nie mogła pisać inaczej, jak za pomocą języka ezopowego. Pisarka swym utworem złożyła hołd odwadze...

Przydatność 85% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.

Onufry Zagłoba to doskonały przykład XVII-wiecznego Sarmaty. Postawa tego bohatera, jego czyny i słowa są typowe dla tej właśnie grupy społecznej. Poniższe fragmenty w pełni obrazują postać Zagłoby jako idealnego szlachcica sarmackiego. Pierwszy fragment to przemowa Zagłoby w Kiejdanach, tuż przed zdradą Radziwiłła. Szlachcic wymienia w niej swoje liczne zalety....

Przydatność 75% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu. Rozwiń temat analizując podane fragmenty

Harmonia i niepokój są to dwa przeciwieństwa i już od początków świata towarzyszą człowiekowi. Pierwsze kojarzy nam się z błogim spokojem, szczęściem, natomiast drugie budzi w nas jedynie negatywne odczucia: niepewność, brak bezpieczeństwa, lęk. Jan Kochanowski, człowiek renesansu w swoich dziełach przedstawia nam swoją wizję tych dwóch stanów. Pierwszym utworem,...

Przydatność 70% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.

Jan Onufry Zagłoba to z calą pewnością najbardziej pozytywna postać „Potopu” Henryka Sienkiewicza. Mimo swojego komizmu, odznacza się również ogromną inteligencją, a także uosabia cechy typowego XVII-wiecznego Sarmaty. We fragmencie przemowy Zagłoby w Kiejdanach, która odbyła się przed zdradą Radziwiłła, bardzo wyraźnie widać przywódcze zdolności...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji