Treść zadania
Autor: natalia111872 Dodano: 20.9.2010 (15:59)
oblicz :
a)jedna cała i dwie trzecie w ułamku zwykłym razy dziewieć dziesiątych tez w ułamku zwykłym =
b)pięć całych i trzy szesnaste w ułamku zwykłym razy osiem =
c)dwanaście razy trzy całe i trzy czwarte w ułamku zwykłym =
d)trzy całe i jedna trzecia w ułamku zwykłym razy dwie całe i dwie piąte w ułamku zwykłym =
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
tomek1199 20.9.2010 (16:08)
a)1 i jedna druga
b)sześćset sześćdziesiąt cztery szesnastych
c)sto trzydzieści pięć czwartych
d)osiem pierwszych czyli osiemDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
bapi7 20.9.2010 (16:09)
a) 1 2/3*9/10=5/3*9/10=45/30=1 15/30=1 1/2
b)5 3/16 *8=83/16*8=83/2=41 1/2
c) 12*3 3/4= 12* 15/4=45
d) 3 1/3 *2 2/5=10/3*12/5=8Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
natp 20.9.2010 (16:10)
jedna cała i dwie trzecie (1 i 2/3)w ułamku zwykłym razy dziewieć dziesiątych (9/10) tez w ułamku zwykłym =
1 i 2/3*9/10= 5/3*9/10=45/30=3/2= 1 i 1/2 napoczątek trzeba całośc wciągnąć w ułamek 1 i 2/3= 5/3 a potem mnożymy licznik razy licznik mianownik razy mianownik na koniec też sprowadzamy do najprostszej postaci wyciągamy całości
b)pięć całych i trzy szesnaste w ułamku zwykłym razy osiem = 5 i 3/16*8= 80/16 *8= 640/16= 40
c)dwanaście razy trzy całe i trzy czwarte w ułamku zwykłym = 12* 3 i 3/4= 12*15/4= 180/4= 45
d)trzy całe i jedna trzecia w ułamku zwykłym razy dwie całe i dwie piąte w ułamku zwykłym = 3 i 1/3 * 2 i 2/5= 10/3 * 12/5= 120/15= 8Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
kati19 20.9.2010 (16:16)
do pierwszego przykładu:zmień na ułamki niewłaściwe czyli;pięc trzecich razy dziewięc dziesiatych skróc po przekątnej i masz wynik trzy drugie czyli jeden i jedna druga
do drugiego: osiemdziestat szesnastych razy osiem, czyli osiemdziesiąt szesnastych razy osiem pierwszuch , skróc po przekatnej i masz wynik czterdzieści
do trzeciego czyli: dwanaście pierwszych razy trzy czwatre, skróc po przekatnej i masz wynik sześć
do czwartego czyli : dziesięc trzecich razy dwanaście piatych, skróc po przekatnej i masz wynik osiemDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
misia95482 20.9.2010 (16:49)
ok
ja nie wiem jak to zrobić :PDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
jowita734 20.9.2010 (17:05)
a) jedna cała i piętnaści trzydziestych
b) czterdzieści jeden całych i jedna druga
c) czterdzieści pięć całych
d) osiem całych
Jak chcesz to mogę napisać ci jak się rozwiązuje?? ;))Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
matma dla mnie trudne pomozesz Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: klaudia12343 6.4.2010 (15:04) |
Pomóznie w zadaniu na jutro !! Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 3 rozwiązania | autor: Ada 14.4.2010 (17:37) |
ratunku zadanie na jutro !! Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: madzialena360 14.4.2010 (18:39) |
Pomocy ma takie zadanie na jutro z matematyki o: Wyznacz konstrukcje środki Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: Yeti600 15.4.2010 (16:35) |
Proszę jak najszybciej bo to na jutro!!! Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: Piesek_228 18.4.2010 (20:02) |
Podobne materiały
Przydatność 80% Czy wiem co jem?
CZY WIEM CO JEM? MLODZIEŻ I ZDROWA ŻYWNOŚĆ Od pewnego czasu człowiek współczesny coraz intensywniej szuka ochrony przed szkodliwym wpływem stworzonej przez siebie cywilizacji. Pragnie pozbyć się całego balastu zanieczyszczeń zagrażających jego zdrowiu i życiu. Dużo więcej uwagi poświęca temu co spożywa. Jest zrozumiałe, że ta ogólna tendencja nie ujawnia się z...
Przydatność 60% Analiza wiersza "Nie wiem".
„Nie wiem” Kiedyś myślałam że życie jest piękne. Kiedyś myślałam że muszę tak myśleć Kiedyś myślałam że jestem szczęśliwa że jest mi dobrze. Kiedyś ... Ale teraz zrozumiałam że nie muszę być szczęśliwa Jeśli nie chce. Nie wiem co mam myśleć. Nie wiem co mam czuć Nie wiem co...
Przydatność 70% Co wiem o filozofii?
Jest to bardzo trudne pytanie, na które brak jest jednoznacznej odpowiedzi. Sam termin stanowił i dalej stanowi zagwozdkę dla wielu myślicieli. Pytanie to jest samo w sobie bardzo filozoficzne. Udzielając odpowiedzi zaczerpniętej ze słownika, że filozofia jest to nauka o świecie otaczającym nas, myślę że, nie wyczerpujemy w pełni pojęcia tego słowa. Filozofia, którą...
Przydatność 70% Co wiem o Marlin Monroe
Name: Marilyn Monroe Nationality: American Work: Actress Dates: 1926-1962 Achievements: played tragedy movies, musical movies and comedy Key events: 1926: she was born; 1947: she started her career in movies; 1962: she died; Marilyn Monroe was born in 1926. Her real name was Norma Jane Baker or Mortenson. She was American move actress. Her childhood was very difficult. She lived in...
Przydatność 60% Co wiem o Kościele katolickim?
Pisząc o Koście katolickim pierwszym pytaniem które należy sobie zadać jest :co to jest Kościół katolicki? Odpowiedź jest wbrew pozorom bardzo prosta. Kościół ten to zjednoczenie chrześcijan ,którzy pod zwierzchnictwem Papieża dążą do zbawienia przez wyznawanie wiary i przyjmowanie sakramentów. Jest to również Lud Boży wybrany prze Boga, którego zadaniem jest uczyć o...
0 odpowiada - 0 ogląda - 7 rozwiązań
0 0
Arlyin 20.9.2010 (16:20)
Napiszę ci całe działania razem z objaśnieniami, jak to zrobiłam, żebyś załapała. Może nie będzie to najlepsze pod słońcem, ale zawsze coś.
a) jedną całość mnożymy w mianowniku i dodajemy do licznika (tego u góry). Wychodzi pięć trzecich w ułamku razy dziewięć dziesiątych w ułamku. Możemy je skrócić, więc pięć skracamy z dziesięć, a trzy skracamy z dziewięć. Wtedy mnożymy z tego, co zostało i wychodzi trzy drugie, a wynik to jeden i jedna druga.
b) pięć mnożymy przez to na dole i dodajemy do tego u góry. wychodzi nam wtedy osiemdziesiąt trzy szesnastych. Szesnaście skracamy z ósemką i mnożymy. Wychodzi nam osiemdziesiąt trzy drugie, co daje nam wynik czterdzieści jeden i jedna druga.
c) Znowu całość mnożymy przez to na dole i dodajemy do tego u góry, wychodzi nam wtedy piętnaście czwartych. Skracamy czwórkę z dwunastką i mnożymy. Wychodzi nam 45.
d) w obu przypadkach mnożymy to na dole i dodajemy z tym u góry. wychodzi nam dziesięć trzecich i dwanaście piątych. Skracamy. Wynik to 6.
Jeśli są jakieś błędy albo nie załapiesz to sorry:)
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie