Treść zadania
Autor: komarus42 Dodano: 19.4.2010 (19:18)
ZAD 1. STOŻEK MA WYSOKOŚC 10CM.POLE PRZEKROJU OSIOWEGO TEGO STOŻKA JEST RÓWNE 30CM KWADRATOWYCH .JAKĄ DŁUGOŚC MA TWORZĄCA STOŻKA?.
ZAD 2.OBLICZ OBJETOSC I POLE POWIERZCHNI STOZKA OTRZYMANEGO W WYNIKU OBROTU:
A) TROJKĄTA PROSTOKĄTNEGO O PRZYPROSTOKĄTNYCH 3CM I 5CM WOKÓŁ KRÓTSZEJ PRZYPROSTOKĄTNEJ,
B)TROJKATA ROWNOBOCZNEGO O OBWODZIE 12CM WOKÓŁ WYSOKOSCI
C)TROJKATA ROWNORAMIENNEGO PROSTOKĄTNEGO O PRZYPROSTOKĄTNEJ DLUGOSCI 5CM WOKÓŁ WYSOKOSCI POPROWADZONEJ Z WIERZCHOLKA KATA PROSTEGO.
ZAD 3 PRZEKROJ OSIOWY KULI MA POLE POWIERZCHNI RÓWNE 3 PI .OBLICZ POLE POWIERZCHNI TEJ KULI.
B) OBJETOSC KULI JEST ROWNA PIKRESKA ULAMKOWA 6 DECYMETRA SZESCIENNEGO .OBLICZ OBJETOSC I POLE POWIERZCHNI CALEJ KULI.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
emef9 19.4.2010 (19:25)
1. l = ? h = 10 cm Pprzek = 30cm^2 30 = 1/2 * a * 10 a = 6cm r =1/2 a = 3cm l = pierw z 10^2 + 3^2 l = pierw z 109 cm
2. b) 12:3=4 - bok trojkąta
wzór na wysokość:
h=a√3/2
h=4√3/2
h=2√3
v=⅓πr²*h
v=⅓π16*2√3
v=⅓π32√3
v=32√3/3π
p=πrl*πr²
p=π4*4*π16
p=16π*16π
p=256π
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
zadania Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 5 rozwiązań | autor: marla 26.3.2010 (19:56) |
prosze to zadanie jest na jutro Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: misiek33456 28.3.2010 (14:49) |
Proszę o pomoc!!! Oto tekst zadania: Do podanych równań ułóż tekst zadań: Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: basia0501 30.3.2010 (21:19) |
zadania różne Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: uczennica0638 6.4.2010 (12:05) |
zadanie- pilne na jutro! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: kisses 6.4.2010 (13:28) |
Podobne materiały
Przydatność 100% Help my planet
I help my planet, that to be clean. Next my house there are a lot of boxes. These boxes are on glass, paper, cans and plastic. When I have a lot of bottles, old newspappers I put them in boxes. I’m very angry when I see factories near forests. I fight on an issue these factories. I do a lot to save energy. When I don’t need the light, I turn the light off. At my school it was the campaign...
Przydatność 100% Lets help old people
!!!Let’s help old people!!! We want to raise money for the old people’s home and buy a DVD player. Here are some ideas to quick raise money: -Help your parents in house cleaner. -Sell your old toy’s. -paint your neighbor fence. -Do the shopping.
Przydatność 100% Should US help to destroy communism in Cuba
I think that U.S should help to destroy the totalitarian regime that may be dangerous for the world peas or not follow the basic civil liberties. Any definition of terrorism should take into account the distinction between terrorism and the legitimate struggle of peoples for recovery of their lands and freedom. Now I want to give examples of Cuba country which have totalitarian regime and not...
Przydatność 85% Proposal. Ways to help students improve their diet.
To: The Principal of College From: xx Subject: Ways to help students improve their diet. INTRODUCTION As requested I am submitting this report concerning the best ways to help students improve their diet. It is based on ideas submitted by students in a suggestion box gathered last month. CURRENT SITUATION The information about healthy diets is poor and does not meet with the...
Przydatność 100% Environment in danger - what can be done to help the nature.
Nowadays we can hear a lot about environment. Mostly about global warming effect, ozone hole and many species of animals which are on the edge of extinction. Everyone should think about what can be done and what people themselves can do to improve the nature. I would like to start with the global warming effect. We can hear about it at least once a week for a very long time and...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
0 0
kasiulka16 19.4.2010 (19:25)
Zad.1
l = ?
h = 10 cm
P.przek. = 30cm²
30 = 1/2 * a * 10 a = 6cm r =1/2 a = 3cm
l = √10² + 3²
l = √109 cm
Zad.2
1) Z twierdzenia pitagorasa obliczam długość tworzącej stożka:
3^2 +5^2 =l^2
9+25=l^2
l=pierwiastek z 34
Pole pow. bocznej: Pb= PI*R*l
Pb=pi*3*Pierw z 34
Ppodstawy= Pi*R^2
Pp=9pi
Pole całkowite: Pb+Pp= 9pi+3pierw z 34 *pi
Pc=pi*(9+3pierw z 34)
2) tworząca stożka ma 4 cm promień podstawy R=4/2=2
Pb=Pi*R*l
Pb=Pi*2*4
Pb=8pi
Pp=pi*R^2
Pp=4pi
Pc= 8pi+4pi=12pi
3)Trojkąt równoramienny o kątach 90 45 i 45 st( 90 w wierzchołku po 45 st przy podsatawie) Na przeciwko kąta 45 st leży bok o dł 5cm, więc na przeciwko kąta 90 st jest bok o dlugości 10 cm (2x większy kąt więc bok też 2x większy)
Promien podstwawy ma dlugość R=10/2=5
Pb=pi*R*l
Pb= pi*5*5=25pi
Pp=Pi*R^2
Pp=pi*25
Pc= 25pi+25pi=50pi
Zad.3
dane:
P przekroju=9 pi
szukane:
P kuli =?
V kuli=?
musimy obliczyć promień
P= pi r2 a więc 9 pi=pi r2 /pi
r2=9
r=3
P=4 pi r2
P=4 pi *9
P=36 pi
V=4/3 pi r3
V=4/3 *27 pi
V=36pi
zad2
V=pi/6
szukane:
P=?
V=4/3 pi r3
pi/6=4/3 pi r3 /:pi
1/6 =4/3 r3 /*3/4
r3=1/8 dm3
r=1/2dm
P= 4 pir2
P= 4 *1/4 *pi
P=pi dm2
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie