Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
MADZIA_95 14.9.2010 (18:37)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Fonetyka tu zobacz......
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
radeklis99 14.9.2010 (18:55)
to nauka o języku, który zajmuje się dźwiękami mowy: głoskami i intonacją i różnymi innymi
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne materiały
Przydatność 100% Help my planet
I help my planet, that to be clean. Next my house there are a lot of boxes. These boxes are on glass, paper, cans and plastic. When I have a lot of bottles, old newspappers I put them in boxes. I’m very angry when I see factories near forests. I fight on an issue these factories. I do a lot to save energy. When I don’t need the light, I turn the light off. At my school it was the campaign...
Przydatność 100% Lets help old people
!!!Let’s help old people!!! We want to raise money for the old people’s home and buy a DVD player. Here are some ideas to quick raise money: -Help your parents in house cleaner. -Sell your old toy’s. -paint your neighbor fence. -Do the shopping.
Przydatność 100% Should US help to destroy communism in Cuba
I think that U.S should help to destroy the totalitarian regime that may be dangerous for the world peas or not follow the basic civil liberties. Any definition of terrorism should take into account the distinction between terrorism and the legitimate struggle of peoples for recovery of their lands and freedom. Now I want to give examples of Cuba country which have totalitarian regime and not...
Przydatność 85% Proposal. Ways to help students improve their diet.
To: The Principal of College From: xx Subject: Ways to help students improve their diet. INTRODUCTION As requested I am submitting this report concerning the best ways to help students improve their diet. It is based on ideas submitted by students in a suggestion box gathered last month. CURRENT SITUATION The information about healthy diets is poor and does not meet with the...
Przydatność 100% Environment in danger - what can be done to help the nature.
Nowadays we can hear a lot about environment. Mostly about global warming effect, ozone hole and many species of animals which are on the edge of extinction. Everyone should think about what can be done and what people themselves can do to improve the nature. I would like to start with the global warming effect. We can hear about it at least once a week for a very long time and...
0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań
0 0
tomira 14.9.2010 (20:01)
Fonetyka (dawniej głosownia) - jeden z działów lingwistyki zajmujący się badaniem dźwięków mowy ludzkiej (zwanych głoskami) od strony ich artykulacji (tj. sposobu wytwarzania za pomocą narządów mowy; to tzw. fonetyka artykulacyjna), ich cech fizycznych (dokładniej: akustycznych - fonetyka akustyczna) ich odbierania (fonetyka audytywna), reakcji, jakie owe głoski wywołują w psychice człowieka (psychofonetyka).
Inne cechy foniczne (tj. związane z głosem), takie jak akcent, intonacja, iloczas (cechy prozodyczne), leżą w zasadzie na pograniczu fonetyki i fonologii. Można je zaliczyć do fonetyki, albowiem dotyczą "dźwiękowej substancji języka" (jak fonetyka; patrz "Encyklopedia językoznawstwa ogólnego" - dalej: EJO), fonetyka musi się nimi zająć, by odpowiedzieć na pytanie o ich właściwości, realizację itp., i dlatego w podręcznikach znajdują się w dziale fonetyki. Jednak z drugiej strony bada się je głównie w celu określenia funkcji, a to jest już kategoria fonologii, stąd prozodię zalicza się do fonologii. Takie rozstrzygnięcie (zaliczenie prozodii do fonologii) zawiera EJO. peiofw
Fonetykę można również zróżnicować ze względu na ilość języków, które bada - fonetyka opisowa bada jeden język, a fonetyka porównawcza dotyczy dwóch lub więcej języków.
Fonetykę, jak zresztą każdą inną dziedzinę wiedzy, można pojmować synchronicznie i diachronicznie. To kolejny podział fonetyki; kryterium wydzielenia tych dwóch działów jest już nie przedmiot badań, lecz niejako stosunek: przedmiot badań a czas. Fonetykę synchroniczną (inaczej opisową, choć termin fonetyka opisowa może też oznaczać "fonetyka opisująca tylko jeden język" w opozycji do fonetyki porównawczej) interesuje stan fonetycznej strony języka w danym momencie czasowym. "Moment czasowy" oznacza tu pewien okres na tyle długi, by można w nim przeprowadzić odpowiednie badania, zebrać materiał badawczy, a jednocześnie na tyle krótki, żeby można było mówić o względnie niezmiennej fonetyce danej społeczności. Można więc przyjąć, że jest to okres kilkunastu lat, okres życia jednego pokolenia.
Fonetykę synchroniczną może interesować stan współczesnego języka, stan języka w XVI w. itd. Fonetykę diachroniczną interesuje zmiana, ewolucja fonetycznej strony języka. Aby ustalić, co w fonetyce się zmieniło i czy w ogóle miała miejsce jakaś zmiana, trzeba porównać ze sobą przynajmniej dwa stany systemu językowego, stany języka w dwóch momentach historycznych: wcześniejszym i późniejszym, a więc skorzystać z ustaleń fonetyki synchronicznej tych okresów.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie