Treść zadania
Autor: natki-kwiatki Dodano: 14.9.2010 (08:06)
Kazimierz Wierzyński
Wyżęli pole Wyżęli pole.W cichej męce Kona zielonosc.Przez zagony Wicher z jesienią popod ręce Chodzą i czarne gonią wrony. Słońce pożółkło,jak ścierniska, I obłokami sie nakrywa; W bruzdach gdzieniegdzie z nagła błyska Kałuża ślepa i nieżywa. I-wiecie-idąc tak po łanie Umierającym w pustej ciszy, Dobrze jest spostrzec niespodziane W jamce radosny pyszczek myszy
i 2
Jerzy Liebert
Początek Jesieni
Jabłka na drzewach tańczą
szum wznosi sie i odchodzi
słońce nagle przygrzeje
wiatr sie zerwie-ochłodzi
Uśmiecham się. W uśmiechu
Jest cała prawda smutku.
Ale nikt,nikt nie widzi
Jak płacze po cichutku.
I tylko popętane na wielkich łąkach konie
Też troske mają w oczach
I liżą moje dłonie
Przestrzenie o przestrzenie!
Jesieni niepojęta-
Owoce i obłoki
Samotnośc i zwierzęta
1.Na podstawie obu wierszy uzupełnij tabelę informacjami dotyczącymi podmiotu lirycznego .
Wyżeli pole :
co widzi podmiot liryczny -
co słyszy podmiot liryczny-
co czuje podmiot liryczny-
Początek Jesieni :
co widzi podmiot liryczny -
co słyszy podmiot liryczny-
co czuje podmiot liryczny-
2. Porównaj oba wiersze . Wskaż podobieństwa i różnice w ich tematyce i budowie, wykonując podane polecenia.
*Nazwij porę roku , o której jest mowa w każdym z tekstów
*Porównaj tytuły utworów
*Określ , jaki nastrój panuje w wierszach . Wypisz wyrazy ,które ten nastrój podkreślają .
*Wyjaśnij jak rozumiesz słowa: <w cichej męce konia zielność> , Jak nazywa się zastosowany tu środek stylistyczny ?
*Wypisz z obu wierszy po jednym przykładzie epitetu i uosobienia . Określ funkcję tych środków stylistycznych
obiecuje
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Mam Napisac Horror Na J.polski Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: bobek1510 5.4.2010 (18:14) |
Polski----->Wiosna oczami żaby Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: julcia0101 13.4.2010 (15:33) |
Kto jest albo był polskim Patriotom , co zrobił dla polski Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: Olcia97 14.4.2010 (15:43) |
przetłumacz na polski Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 8 rozwiązań | autor: domel1131 14.4.2010 (17:49) |
ważne! na jutro. j. polski, podstawówka. Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 4 rozwiązania | autor: lilisia 15.4.2010 (19:46) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Zabawa uczy j. polski "Między nami"
W moim przekonaniu leży to, że zabawa uczy. Weźmy na przykład zabawki integracyjne dla dzieci, które dopiero uczą się mówić i poznają kształty. Pomagają one im w rozwoju, pokazują jak wygląda świat i uczą ich podstawowych słów. Drugim przykładem, którego użyję jest gra w piłkę gdzie nie jesteśmy jednostką lecz grupą i uczymy się ze sobą współpracować....
Przydatność 75% Jak rozumiesz piękno świata ? ... Między Nami - j.polski
Według mnie piękno świata to otaczająca nas natura. Góry siegające szczytami do nieba , morza rozlewające się za horyzontem. Pory roku tak różniące się od siebie i dostarczające nam niezapomnianych wrażeń. Piękna złota jesień , pokryta ciepłymi barwami nasze otoczenie. Żółto , czerwone i zielone dywany liści ścielące się wszędzie i wypelnające krajobraz wokół....
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie
Komentarze do zadania
natki-kwiatki 14.9.2010 (14:24)
ju,ż nie musicie rozwiązywać