Treść zadania
Autor: aaaishaaa Dodano: 12.9.2010 (19:07)
Wyznacz współczynniki b i c trójmianu kwadratowego y=x^2+bx+c którego pierwiastkami są:
a) 2, 5
b) -3, -9
c) 1/2, 4
d) -1/3, 1/4
e) -2 pierw z 2, pierw. z 2
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Dany jest trójkąt o wierzchołkach A=(-4, 2) B=(0,4) C=(6,-4) a) wyznacz Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: MartaGrzeszczak1 29.3.2010 (17:43) |
Badanie trójmianu kwadratowego - zadanie optymalizacyjne. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: hmm 29.3.2010 (18:21) |
wyznacz wszystkie liczby a i b dla których równanie ax - 4b = 2x = 8 nie Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: nikola29 15.4.2010 (19:01) |
Wyznacz współrzędne punktów, w których prosta o równaniu x + 2y + 3 = 0 Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lukaszunkile 18.4.2010 (16:16) |
Wyznacz równanie prostej do funkcji homograficznej Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: krystian2409 26.4.2010 (15:43) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Postać iloczynowa trójmianu kwadratowego
Aby wyznaczyć pierwiastki(miejsca zerowe) trójmianu kwadratowego rozkładaliśmy go na czynniki liniowe.
Trójmian kwadratowy y=ax^2+bx+c,gdzie a jest rózne od zera,można rozłożyć na czynniki liniwe<=>,gdy jest delta róna zeru lub delta wieksza od zera.Mianowicie:
delta=0 to ax^2+bx+c=a(x-xo)^2,
delta>0 to ax^2+bx+c=a(x-x1)(x-x2)
Czynnik(x-x0)powtarza się dwa...
Przydatność 55% Aproksymacja wartości pierwiastka kwadratowego z liczby naturalnej
Praca przedstawia metodę pozwalającą na wyznaczenie przybliżonej wartości pierwiastka kwadratowego z dowolnej liczby naturalnej.
Przydatność 65% List, w którym wyznacze cele na nowy rok szkolny.
Przysietnica 02.09.2009 Angeliko! Pierwszego września rozpoczęłam nowy rok szkolny. Pamiętam, że jest to dzień szczególny, także z powodu siedemdziesiątej rocznicy wybuchu II Wojny Światowej. Wiem, że wtedy wiele dzieci ie mogło...
Przydatność 65% Przechodzenie od postaci ogólnej trójmianu kwadratowego do postaci kanonicznej.
Chciałem w tej pracy pokazać Wam jeden z tematów jaki obowiązuje w materiale Szkoły Średniej, a mianowicie przechodzenie z postaci ogólnej trójmianu kwadratowego do postaci kanoniczną tego trójmianu. Na wstępie zaznaczam, że będzie to wywód dla uczniów słabych - takich, którzy mają kłopoty z najprostszymi przekształceniami. Dlatego też uczniowie "bardziej zaawansowani" w...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
djmatti 14.9.2010 (12:12)
a) (x-2)(x-5) = x^{2} - 5x - 2x +10 = x^{2} - 7x + 10 \Rightarrow b = -7, c = 10
b) (x+3)(x+9) = x^{2} + 9x + 3x +27 = x^{2} + 12x + 27 \Rightarrow b =12, c = 27
c) (x-1/2)(x-4) = x^{2} - 4x - 1/2x + 2 = x^{2} - 7/2x + 2 \Rightarrow b = -7/2, c = 2
d) (x+1/3)(x-1/4) = x^{2} - 1/4x + 1/3x - 1/12 = x^{2} + 1/12x - 1/12 \Rightarrow b = 1/12, c = -1/12
e) (x+2\sqrt{2})(x-\sqrt{2}) = x^{2} - \sqrt{2}x + 2\sqrt{2}x - 4 = x^{2} + \sqrt{2}x - 4 \Rightarrow b = \sqrt{2}, c = -4
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie