Treść zadania

matrixa1

1.
Udowodnij, że dla dowolnej liczby naturalnej n liczba:

a=100^{n}+3^{5}-9^{2}+6 jest podzielna przez 4.

2.
Wykaż, że liczba:
a)7^{15}+7^{16}+7^{17} jest podzielna przez 19

b)5^{21}+5^{22}+5^{23}+5^{24} jest podzielna przez 13

c)8^{19}+5*8^{18}-4*8^{17} jest podzielna przez 100

3.
Oblicz wartości wyrażen, wiedząc, że n jest liczb naturalną.
a)(-1)^{2n+5}+(-1)^{2n+2}
b)(-1)^{4n}-(-1)^{2n-1}
c)[(-1)^{4n-3}*(-1)]:[(-1)^{2n-3}:(-1)^{4}]

zapraszam lubiących potęgi :)
Prosze o dokładne rozpisywanie.
Dla najbardziej pomocnego i dokładnego - najlepsze rozwiązanie.

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

  • napisałam dobrze, może tak ma wychodzić :) Prosiłabym, jakbyś mógł rozpisać po prostu jak do tego doszedłeś?

  • W zadaniu 1 musiałaś coś źle przepisać, bo dla n = 1 zachodzi fałsz.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    Zadanie 2:
    Wyciągnij przed nawias 7^15. W nawiasie zostanie Ci lcizba 57 która jest podzielna przez 19.
    a) 7^15(1 + 7^1 + 7^2) = 7^15 * (1 + 7 + 49) = 7^15 * 57 = 7^15 * 3 * 19
    Ponieważ jednym z czynników jest liczba 19 więc lcizba z treści zadania jest podzielna pzez 19.

    b), c) zrób analogicznie do a)

    Zadanie 3:
    b) 4n to potęga parzysta, więc (-1) do potęgi parzystej da zawsze 1.
    2n -1 to zawsze liczba nieparzysta, zatem (-1) do potęgi nieparzystej jest zawsze równe -1
    Uwzględniając minus miedzy liczbami masz:
    = 1 - (-1) = 1 + 1 = 2

    Analogicznie zrób a) i c).

Rozwiązania

Podobne zadania

hubert985 Kilka zadań (Ostrosłupy) Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: hubert985 11.4.2010 (12:21)
krejzolka123 , trudne prosze odpowiedzcie to jest na jutro pliss : *!! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: krejzolka123 21.4.2010 (18:32)
evela94 HELP HELP HELP TO JEST ZA******* trudne zadanie ;P Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: evela94 18.5.2010 (15:25)
amadeo to nie trudne dam 10 pkt Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 13 rozwiązania autor: amadeo 19.5.2010 (16:53)
sylvanaxp pomocy na jutro trudne !!! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: sylvanaxp 23.5.2010 (10:37)

Podobne materiały

Przydatność 50% Kilka opracowań

W załączeniu kilka oprzcowań z zakresu szkoły średniej z matematyki.

Przydatność 100% Kilka opracowań

Rymowanki Przypadki Wypracowanie o Grudziądzu Wypracowanie o planetarium Wypracowanie o współpracy europejskiej *prace w załącznikach

Przydatność 60% Być sobą. Łatwe czy trudne?

Wielu ludzi postanawia że nigdy się nie zmienią, że zawsze będą sobą, jednak tak niewielu się to udaje. Bycie sobą na pewno jest i było trudne. Pierwszym argumentem potwierdzającym tezę jest nowela Stefana Żeromskiego pt. ?Siłaczka?. Głównym bohaterem jest doktor Paweł Obarecki, który przybywa do Obrzydłówka by nieść pomoc lekarską biednym ludziom. Na...

Przydatność 50% Kilka słów o renesansie.

Renesans. Słowo "renesans" pochodzi z języka francuskiego (renaissance) i z włoskiego (rinascita) co znaczyło odrodzenie. Renesans jest to okres rozwoju kultury europejskiej od końca średniowiecza do początków doby nowożytnej. We Włoszech renesans trwał od końca XIII wieku do początku XVI wieku, a krajach zachodnich, północnych i środkowoeuropejskich od XV do końca XVI wieku....

Przydatność 75% Słów kilka o JAPONI

Pełna nazwa kraju: Japonia Obszar: 377 435 km kw. Liczba mieszkańców: 125 mln Stolica: Tokio (8 mln mieszkańców) Skład etniczny: Japończycy (także miejscowe plemiona Ajnu), Koreańczycy Język: japoński Religia: shinto, buddyzm, chrześcijaństwo Ustrój: monarchia konstytucyjno-parlamentarna Głowa państwa: cesarz Akihito Położenie Archipelag japoński, leżący u...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji