Treść zadania
Autor: mamba16 Dodano: 11.9.2010 (10:51)
Interpretacja wiersza pt. "balon" Adama Naruszewicza
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Interpretacja zdania. Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: justysia2182 29.3.2010 (20:01) |
Ćwiczenia do wiersza Kamila Baczyńskiego Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: klaudus1920 31.3.2010 (00:00) |
Wciąż o Ikarach głoszą - interpretacja Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: KaJa_1744 31.3.2010 (17:28) |
Interpretacja Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: buuuu4444 6.4.2010 (14:39) |
Analiza wiersza Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Olcia71193 7.4.2010 (19:50) |
Podobne materiały
Przydatność 70% Interpretacja wiersza pt: "Pompea".
Cała akcja wydarzyła się w 79r. z Pompei. Nie możemy określi czy podmiotem lirycznym jest kobieta czy mężczyzna. Podmiot liryczny wypowiada się w 1os.l.mn mówią nam o tym fragmenty wiersza np. "żeśmy mogli kochac lub "Kto nas odgrzebie z jakiej lawy". Obraz tragedii Pompei jest tylko pretekstem do rozważań nad śmiercią wielu niewinnych ludzi. Którzy jak co dzień...
Przydatność 50% Interpretacja wiersza „Kubek” Marii Konopnickiej
Wiersz „Kubek” jest liryka bezpośrednią, czyli Maria Konopnicka i podmiot liryczny to jedna i ta sama osoba. Można nazwać go jej autobiografią, gdyż opowiada ona w nim o swoim życiu, które wcale nie było usłane różami. Konopnicka pisze, że bardzo kochała swego męża i dzieci. Żyli dostatnio i szczęśliwie, „pili z jednego kubka”, jednak nie do końca. Niestety...
Przydatność 55% Interpretacja wiersza Tadeusza Różewicza "Ocalony"
Analiza wiersza Tadeusza Różewicza pt. „Ocalony”."Mam dwadzieścia cztery lata ocalałem prowadzony na rzeź". Wiersz Ocalony Tadeusza Różewicza jest analizą stanu umys–łu ludzkiego, umysłu doświadczonego, dotkniętego zdarzeniami II wojny światowej. Wydaje się, że żadna z dotychczasowych wojen nie wyrządziła takich szkód w ludzkiej psychice, moralności, kultu–rze....
Przydatność 75% Interpretacja wiersza „Rozłączenie” Juliusza Słowackiego
Wiersz „Rozłączenie” Słowackiego ma charakter intymnego wyznania i przybiera formę listu, który podmiot liryczny pisze do ukochanej kobiety. Rolę listonosza spełnia „biały gołąb smutku”, ciągle przenosząc wieści. Słowa, które wypowiada „ja” liryczne świadczą o tym, że zna on bardzo dobrze adresata swoich rozmyślań: „Wiem, kiedy płaczesz w cichej komnacie...
Przydatność 75% Interpretacja wiersza "Posłuchajcie bracia miła".
"Posłuchajcie bracia mila..." to wiersz pochodzący z 2 połowy XV w., napisany w języku polskim. Utwór ten, zaliczany obok „Bogurodzicy" do arcydzieł liryki polskiego średniowiecza, zwany jest również „Żalami Matki Boskiej pod krzyżem" lub „Lamentem świętokrzyskim"- od benedyktyńskiego klasztoru Św. Krzyża na Łysej Górze, gdzie był przechowywany. Zapisał go w latach...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
krukara 11.9.2010 (10:56)
Jest to wiersz z epoki oświecenia, gdzie bardzo liczył się ludzki rozum i jego możliwości. w tym wierszy Adam Naruszewicz opowiada o niezwykłych uczuciach (ekscytacja, podniecenie itp.) jakie towarzyszyły mu, gdy oglądał pierwszy lot balonem. Autor podkreśla, że udało sie to tylko dzięki mozliwościom poznawczym i twórczym autora wynalazku. W wierszu "balon" Naruszewicz wspomniał także o innych wynalazkach, m.in: melioracji i statkach. Jest to wiersz, któy przedstawia typowy nut myślenia w okresie oświecenia - rozum jako źródło poznania świata.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie