Treść zadania
Autor: Klaudia3701 Dodano: 9.9.2010 (16:24)
zad1
Odmień przez przypadki i liczby rzeczowniki : stół, szkoła, ławka, wiosło. Oddziel tematy od końcówek. Wpisz tematy oboczne i oboczności.
Liczba pojedyncza Liczba Mnoga
M................................... .............................................
D................................... .............................................
C.................................. .............................................
B.................................. ............................................
N................................. ...........................................
Msc............................. ...........................................
W................................. ..........................................
tematy oboczne: .......................................
oboczności: ..............................................
2 . Odmień rzeczowniki: leń , sen , pies.Oddziel tematy od końcówek. Wpisz tematy oboczne i oboczności.
Liczba pojedyncza Liczba Mnoga
M................................... .............................................
D................................... .............................................
C.................................. .............................................
B.................................. ............................................
N................................. ...........................................
Msc............................. ...........................................
W................................. ..........................................
tematy oboczne: .......................................
oboczności: ..............................................
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Jaka symbolika ziarna z bajki opowiedzianej przez Żegotę objaśnia Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: madziorasek7 14.4.2010 (10:56) |
PILNE NA JUTRO !POLSKI.jak rozumieszsformułowanie że anioł jest Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: majka82101 16.4.2010 (20:13) |
Pomocy potrzebuję na poniedzałek wypracowanie na tamat: Jan Kochanowski poeta Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: domel281 17.4.2010 (16:47) |
pilnie potrzebuje na jutro!!!! harmonia swiata i renesansowy optynizm we Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mmonika1235 19.4.2010 (13:16) |
na jutro wazneporownaj sposob postrzegania poety i nieśmiertelnej slawy poetycki Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mmonika1235 20.4.2010 (00:17) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Przypadki
Mianownik (kto?co?) Dopełniacz(kogo?czego?) Celownik(kogo?co?) Biernik(komu?czemu?) Narzędnik(z kim?z czym?) Miejscownik(o kim?o czym?) Wołacz(wołamy!)
Przydatność 85% Przypadki
Mianownik (kto?co?) Dopełniacz(kogo?czego?) Celownik(komu?czemu?) Biernik(kogo?co?) Narzędnik(z kim?z czym?) Miejscownik(o kim?o czym?) Wołacz(wołamy!)
Przydatność 60% Przypadki
Rzeczownik - podlega deklinacji, czyli odmianie przez przypadki i liczby. 1. Mianownik, (kto?, co?) 2. Dopełniacz, (kogo?, czego?) 3. Celownik, (komu?, czemu?) 4. Biernik, (kogo?, co?) 5. Narzędnik, (z kim?, z czym?) 6. Miejscownik, (o kim?, o czym?) 7. Wołacz, (o!) Najłatwiej jest zapamiętać: Mama Dostała Cukierki, Batony Na Mikołajki Wieczorne
Przydatność 90% Przypadki
Przypadki ciągną się za nami przez całe życie i ... niestety przeważnie mamy z nimi problemy ... To każdy musi zapamiętać: Mianownik (M) Kto? Co? Dopełniacz (D) Kogo? Czego? (nie ma) Celownik (C) Komu? Czemu? (daję) Biernik (B) Kogo? Co? (lubię) Narzędnik (N) Z kim? Z czym? (chodzę) Miejscownik (MS) O kim? O czym? (mówię) Wołacz(W) O! (Witaj) Skróty przypadków...
Przydatność 75% Przypadki
Przypadki: - Mianownik Kto? Co? (jest) skrót M - Dopełniacz Kogo? Czego? (nie ma) skrót D - Celownik Komu? Czemu? (przyglądam się) skrót C - Biernik Kogo? Co? (lubię) skrót B - Narzędnik Z kim? Z czym? (chodzę) skrót N - Miejscownik O kim? O czym (mówię) skrót Ms - Wołacz O! skrót W Skróty łatwo jest zapamiętać w ten sposób: Mama Darka czuje ból. Na pewno musi...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
Studentka21 9.9.2010 (16:44)
M stół / szkoła/ ławka/ wiosło/
D stołu/ szkoły/ ławki/ wiosła/
C.stołowi/ szkole/ ławce/ wiosłu/
B stołu/ szkoly/ ławaki/ wiosła/
N stołem/ szkołą/ ławką/ wiosłem/
Msc stole/ szkole/ ławce/ wiośle/
W stół/ szkoła/ ławka/ wiosło/
l mn.
M stoły/ szkoły/ ławki/ wiosła/
D stołów/ szkół/ ławek/ wioseł/
Cstołom/ szkołom/ ławkom/ wiosłom/
B stoły/ szkoły/ ławki/ wiosła/
N stołami/ szkołami/ ławkami/ wisołami/
MSC stołach/ szkołach/ ławkach/ wiosłach/
W stoły/ szkoły/ ławki/ wiosła/
tematy oboczne:
szkoł-a - szkol -e szkół wgł tego przykładu reszta
oboczności to zamiana np ó na o i k na c
M leń/ sen/ pies
D lenia/ snu/ psa/
C leniowi/ snu/ psu/
B lenia/ sen/ psa/
N leniem/ snem/ psem/
MSC leniu/ śnie/ psie/
W leń/ sen/ pies/
l. mn
M lenie/ sny/ psy/
D leniów/ snów/ psów/
C leniom/ snom/ psom/
B lenie/ sny/ psy
N leniami/ snami/ psami/
MSC leniach/ snach/ psach/
W lenie/ sny/ psy/
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie