Treść zadania

oliwia12

1.Oblicz.

a. 13/15 x 25 całych =

b. 5 całych x 3/13 x 4/6 =

c. 3/10 x 15/4 x 1/2 =

d. 1/4 x 7/8 x 13/5 =

2.oblicz. pamiętając o skracaniu.

a.1/3 x 6/7 =

b. 4/5 x 5/6 =

c. 5/8 x 4/10 =

d. 2/5 x 15/6 =

e.3/5 x 5/6 =

f. 12/25 x 15/4 =

proszę o pomoc :)

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    1.

    A . ) =13/15 x 25/1 (skreśl 25 i napisz u gory 5 , skreśl 15 i napisz na gorze 3) = 65/3=21 calych 2/3

    b. = 5/1 x 3/13 x 4/6 ( skreśl 3 i napsiz u gory 1 , skreśl 4 i anpsiz 2, skreśl 6 i anpsiz 1 ) = 10/1 = 10

    c. 3/10 x 15 / 4 x 1/2 (skreśl 10 i napisz 2 , skreśl 15 i napsiz 3 . ) = 9/16

    d. 1/4 x 7/8 x 13/5 = 91/160= 1 69/160


    2.

    a. 1/3 x 6/7 (skreśl 3 i napsiz 1 , skresln 6 i napsiz 3 )

    b.4/5 x 5/6( skresl 4 i napisz 2 , skreśl 5 i napsiz 1 , sktresl 5 i napisz 1 , skresl 6 i anpisz 3 )
    = 2/3

    c. 5/8 x 4/10 (skresl 5 i napisz 1 , skresl 8 i napisz 4 , skresl 4 i anpsiz 1 , skresl 10 i anpsiz 2) = 1/8

    d. 2/5 x 15/6 ( skresl 2 i napsiz 1 , skresl 5 i anpsiz 1 , skresl 15 i napisz 3, skresl 6 i anpsiz 3 ) = 3/3 = 1

    e. 3/5 x 5/6 =( skresl 5 i anpisz 1 , skresl 3 i napisz 1 , skresl 5 i napsiz 1 , skresl 6 i napisz 2 _) = 1/2


    f. 12/25 x 15 / 4 = (skresl 12 i anpsiz 3 , skresl 25 i napsiz 5 , skresl 15 i napisz 3 , skresl 4 i napisz 1 ) = 9/5 = 1 4/5

Rozwiązania

  • swk88

    1.Oblicz.

    a. 13/15 x 25 = 325/15

    b. 5 x 3/13 x 4/6 = 60/78 = 30/39

    c. 3/10 x 15/4 x 1/2 = 45/80 = 9/16

    d. 1/4 x 7/8 x 13/5 = 91/160

    2.oblicz. pamiętając o skracaniu.

    a.1/3 x 6/7 = 6/21 = 2/7

    b. 4/5 x 5/6 = 20/30 = 2/3

    c. 5/8 x 4/10 = 20/80 = 1/4

    d. 2/5 x 15/6 = 30/30 = 1

    e.3/5 x 5/6 = 15/30 = 1/2

    f. 12/25 x 15/4 = 180/100 = 18/10 = 9/5 = 1 i 4/5

  • userphoto

    1 a) 21calych i 2/3 b) 10/13 c) 9/16 d) 91/160
    2. a) 2/7 b) 2/3 c)1/4 d) 1 e) 1/2 f) 9/10

Podobne zadania

przemooo70 Znów , matma , ale łatwa . Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 2 rozwiązania autor: przemooo70 25.3.2010 (16:38)
kogaveg matma Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 4 rozwiązania autor: kogaveg 28.3.2010 (10:31)
klaudia12343 matma o jeżach Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 4 rozwiązania autor: klaudia12343 5.4.2010 (18:10)
klaudia12343 matma dla mnie trudne pomozesz Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 2 rozwiązania autor: klaudia12343 6.4.2010 (15:04)
ewelinka046 Matma Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 6 rozwiązań autor: ewelinka046 8.4.2010 (12:26)

Podobne materiały

Przydatność 60% Opis Krzysia M.E.Letki "Jutro znów pójdę w świat. - Listy"

Bohater utworu M. E. Letki ”Jutro znów pójdę w świat. Listy” to Krzyś. Chłopiec ma 11 lat i jest osobą niepełnosprawną, chodzi o kuli. Jego zainteresowaniem jest kolekcjonowanie znaczków, chciałby się z kimś podzielić swoją pasją. Krzyś nie uczęszcza na lekcje wychowania fizycznego, ponieważ jest cienkim chuchrem. Ma z tego powodu same kompleksy i wstydzi się swojej...

Przydatność 60% "Bo wykonać mi trzeba dzieło wielkie, pilne, bo z tych kruszców dla siebie serce wykuć muszę [...]" (L. Staff). Czy człowiek może być kowalem swojego

WSTĘP. A. Znane przysłowie mówi, że każdy jest kowalem swojego losu. Mądrość ludowa każe wierzyć w możliwość kreowania własnego życia, nadawania mu kształtu zbliżonego do naszych marzeń i pragnień. Przekonanie to wydaje się bliskie także L. Staffowi, którego słowa stanowią inspirację niniejszych rozważań. Poeta, czyniąc bohaterem wiersza symbolicznego kowala -...

Przydatność 55% Napisz pocztówke do kolegi z Anglii: 1. Napisz o pogodzie. 2. Co zazwyczaj robisz. 3. Co robiłaś wczoraj. 4. Co będziesz robić jutro.

Hello Kasia, I'm in Rome now. The weather is beautiful. It is sunny and hot. I usually swimm and sunbeaching at the beach. Yesterday I was sightseeing the city. I saw many besutiful bildings. Tommorow I will be back to Poland. See you soon. Best wishes! Monika

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji