Treść zadania

HAVEFUN

OBLICZ
-9 razy {-3}
-4 razy {-5}
8 podzielicz {-4}
45 podzielicz {-15}

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    -9 razy {-3} = -9 * (-3) = 27
    -4 razy {-5} = -4 * (-5) = 20
    8 podzielić {-4} = 8 : (-4) = -2
    45 podzielić {-15} = 45 : (-15) = -3
    Minus razy/podzielić przez minus - daje plus. Ogółem nieparzysta ilość mnożonych/dzielonych minusów daje wynik ujemny, a parzysta ilość - dodatni. :)

Rozwiązania

  • userphoto

    -9 razy (-3) = 27
    -4 razy (-5) = 20
    8 podzielić przez (-4) = -2
    45 podzielić przez (-15) = -3

    Jeżeli wykonujesz mnożenie/dzielenie z minusami i jest ich parzysta ilośc (tak jak w dwóch 1. działaniach) to one się redukują, jeżeli niepatrzysta (trzecie i czwarte działanie), to wtedy minus zostaje ;)

  • sonar

    -9 * (- 3) = 27
    -4 * (-5) = 20
    8 : (-4) = -2
    45 : (-15) = -3

    Minus x minus = plus
    minus x plus = minus
    plus : minus = minus
    minus:minus = plus

  • userphoto

    -9*-3=27
    -4*-5-20
    8:-4=-2
    45:-15=-3

Podobne materiały

Przydatność 75% Postępowanie w razie wypadku

Wypadek drogowy Pamiętaj o zapewnieniu sobie bezpieczeństwa, sam nie możesz stwarzać sobie stanu zagrożenia 1. Zaparkuj przed miejscem zdarzenia celem zabezpieczenia miejsca i kierując koła w stronę pobocza, włącz światła awaryjne. 2. Nocą załóż na siebie coś jasnego lub przyczep sobie jakiś materiał odblaskowy i używaj latarki. Stosuj ogólne zasady bezpieczeństwa. 3....

Przydatność 75% Pierwsza pomoc i zachowanie w razie wypadku

Jak udzielić pierwszej pomocy. OBOWIĄZKIEM PRAWNYM I MORALNYM KAŻDEGO KIEROWCY JEST UDZIELENIE DORAŹNEJ POMOCY POTRZEBUJĄCYM, PRZEDE WSZYSTKIM OFIAROM WYPADKÓW. Aby móc udzielić pierwszej pomocy należy najpierw ocenić stan poszkodowanego. Pierwszą czynnością jest skontrolowanie tętna: zazwyczaj tętno bada się na tętnicy szyjnej lub promieniowej; można jednak również...

Przydatność 55% Ochrona dóbr kultury w razie konfliktu zbrojnego

KONSPEKT LEKCJI Data 29.04.2005 Klasa 2 c Czas trwania 45 min Przedmiot Przysposobienie obronne Temat zajęć Ochrona dóbr kultury w razie konfliktu zbrojnego Cel zajęć Uświadomcie jak ważna jest ochrona narodowych dóbr kulturalnych w razie konfliktu zbrojnego. Przebieg lekcji Sprawdzenie wiadomości ucznia z poprzednich zajęć Odpowiedz ustna Uwagi wstępne Rozdanie uczniom...

Przydatność 55% Felieton - Nazizm, Nazi dziś nie razi

Antysemityzm, homofobia, rasizm, ksenofobia ? zachowania i poglądy, z którymi spotykamy się prawie na każdym kroku. Wystarczy popatrzeć ma komentarze do artykułów w internecie. Przykładowo ? historia czarnoskórego, który zaraził kilkanaście kobiet AIDS. Pod artykułem setki obraźliwych komentarzy wobec czarnoskórych, tak, jakby każdy z nich był nosicielem wirusa HIV, jakby...

Przydatność 75% Interpretacja wiersza "Nic dwa razy"

Autorka wiersza twierdzi, że nic w życiu dwa razy się nie zdarza. Trzeba korzystać z życia i tego co mamy w danej chwili. "Nic dwa razy" bardzo dobrze odzwierciedla prawdziwość życia. Sprawia i uświadamia nam, że to co dzieje się teraz powinno mieć największe znaczenie. Wiersz ten opisuje prawdę, iż każdy z nas podlega przemijaniu lecz nie możemy się martwić z tego...

0 odpowiada - 0 ogląda - 4 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji