Treść zadania
Autor: HAVEFUN Dodano: 5.9.2010 (16:14)
OBLICZ
-9 razy {-3}
-4 razy {-5}
8 podzielicz {-4}
45 podzielicz {-15}
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
barthezz 5.9.2010 (16:20)
-9 razy (-3) = 27
-4 razy (-5) = 20
8 podzielić przez (-4) = -2
45 podzielić przez (-15) = -3
Jeżeli wykonujesz mnożenie/dzielenie z minusami i jest ich parzysta ilośc (tak jak w dwóch 1. działaniach) to one się redukują, jeżeli niepatrzysta (trzecie i czwarte działanie), to wtedy minus zostaje ;)Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
sonar 5.9.2010 (16:31)
-9 * (- 3) = 27
-4 * (-5) = 20
8 : (-4) = -2
45 : (-15) = -3
Minus x minus = plus
minus x plus = minus
plus : minus = minus
minus:minus = plusDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
Roksana1989 5.9.2010 (17:34)
-9*-3=27
-4*-5-20
8:-4=-2
45:-15=-3Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Oblicz pole i obwód figury ograniczonej wykresami funkcji y=5 i y=2x-8 oraz Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: anett 28.3.2010 (18:59) |
Oblicz objętość i pole powierzchni całkowitej prawidłowego ostrosłupa Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: martamika007 29.3.2010 (18:59) |
Oblicz objętość i pole powierzchni całkowitej prawidłowego ostrosłupa Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: martamika007 29.3.2010 (19:00) |
liczba o 3 większa od x jest 3 razy wieksza od x Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: hipopotam 29.3.2010 (21:09) |
Oblicz długość okręgu opisanego na trójkącie równobocznym o boku Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: violetisavictim 30.3.2010 (16:30) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Postępowanie w razie wypadku
Wypadek drogowy Pamiętaj o zapewnieniu sobie bezpieczeństwa, sam nie możesz stwarzać sobie stanu zagrożenia 1. Zaparkuj przed miejscem zdarzenia celem zabezpieczenia miejsca i kierując koła w stronę pobocza, włącz światła awaryjne. 2. Nocą załóż na siebie coś jasnego lub przyczep sobie jakiś materiał odblaskowy i używaj latarki. Stosuj ogólne zasady bezpieczeństwa. 3....
Przydatność 75% Pierwsza pomoc i zachowanie w razie wypadku
Jak udzielić pierwszej pomocy. OBOWIĄZKIEM PRAWNYM I MORALNYM KAŻDEGO KIEROWCY JEST UDZIELENIE DORAŹNEJ POMOCY POTRZEBUJĄCYM, PRZEDE WSZYSTKIM OFIAROM WYPADKÓW. Aby móc udzielić pierwszej pomocy należy najpierw ocenić stan poszkodowanego. Pierwszą czynnością jest skontrolowanie tętna: zazwyczaj tętno bada się na tętnicy szyjnej lub promieniowej; można jednak również...
Przydatność 55% Ochrona dóbr kultury w razie konfliktu zbrojnego
KONSPEKT LEKCJI Data 29.04.2005 Klasa 2 c Czas trwania 45 min Przedmiot Przysposobienie obronne Temat zajęć Ochrona dóbr kultury w razie konfliktu zbrojnego Cel zajęć Uświadomcie jak ważna jest ochrona narodowych dóbr kulturalnych w razie konfliktu zbrojnego. Przebieg lekcji Sprawdzenie wiadomości ucznia z poprzednich zajęć Odpowiedz ustna Uwagi wstępne Rozdanie uczniom...
Przydatność 55% Felieton - Nazizm, Nazi dziś nie razi
Antysemityzm, homofobia, rasizm, ksenofobia ? zachowania i poglądy, z którymi spotykamy się prawie na każdym kroku. Wystarczy popatrzeć ma komentarze do artykułów w internecie. Przykładowo ? historia czarnoskórego, który zaraził kilkanaście kobiet AIDS. Pod artykułem setki obraźliwych komentarzy wobec czarnoskórych, tak, jakby każdy z nich był nosicielem wirusa HIV, jakby...
Przydatność 75% Interpretacja wiersza "Nic dwa razy"
Autorka wiersza twierdzi, że nic w życiu dwa razy się nie zdarza. Trzeba korzystać z życia i tego co mamy w danej chwili. "Nic dwa razy" bardzo dobrze odzwierciedla prawdziwość życia. Sprawia i uświadamia nam, że to co dzieje się teraz powinno mieć największe znaczenie. Wiersz ten opisuje prawdę, iż każdy z nas podlega przemijaniu lecz nie możemy się martwić z tego...
0 odpowiada - 0 ogląda - 4 rozwiązań
0 0
liczebka1 5.9.2010 (16:18)
-9 razy {-3} = -9 * (-3) = 27
-4 razy {-5} = -4 * (-5) = 20
8 podzielić {-4} = 8 : (-4) = -2
45 podzielić {-15} = 45 : (-15) = -3
Minus razy/podzielić przez minus - daje plus. Ogółem nieparzysta ilość mnożonych/dzielonych minusów daje wynik ujemny, a parzysta ilość - dodatni. :)
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie