Treść zadania

nadia

Co mam się nauczyć na angielski i na niemiecki bo będę podzielona na grupy a ja chce być w grupie lepszej.I jeszcze jedno wytłumacie mi czasy z angielskiego. past simple present conitinous perfect

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    Najlepiej powtórz szłownictwo (zajrzyj do zeszytów z poprzednich lat nauki), pomyśl, co mogłabyś powiedzieć na tematy "typowe" jak dom, rodzina, przyjaciele, zawody (lekarz, strażak) - myślę, że tego typu rzeczy się przydadzą. :)

    Past Simple - czas prosty przeszły

    Używa się go do opowiadania o przeszłości (są to czynności zakończone, np. zjadłam obiad). Zdania tworzy się na zasadzie:

    Osoba + czasownik w formie przeszłej (jeżeli jest regularny to dodajemy koncówkę -ed, jeżeli nieregularny musimy skorzystać z tabeli, w któej są wymienione owe czasowniki)
    np.

    I ate dinner. (Zjadłam obiad)
    ate - to forma przeszła od eat

    I went to the cinema with my friends. (Poszłam do kina z moimi przyjaciółmi)
    went - forma rpzeszła od go

    I played basketball last Sunday. (W zeszłą niedzielę grałam w koszykówkę)

    Present Continuous - Czas teraźniejszy ciągły

    Używamy go do mówienia o planach na przyszłość (zamierzam studiować weterynarię), O czynnościach dziejących się w chwili mówienia (właśnie ogladam telewizję), O sytuacjach chwilowych (Używam teraz komputera - w domyśle - zaraz skończę to robić); O procesach trwających dłuższy czas, zmieniających się i rozwijających (właśnie piszę swoją książkę)

    Konstrukcja:

    Osoba + czasownik be w odpowiedniej formie + czasownik z końcówką -ing.

    I'm playing basketball now. (własnie gram w kosyzkówkę)

    You are visiting grodmother today. (Ty dzisiaj odwiedzasz swoją babcię)

    I'm going to the cinema. (Idę do kina)

    Present Perfect

    Czas teraźniejszy, który ma zapoczątkowanie w przeszłości. Wykorzystujemy go do mówienia o rzeczach, które stały suę w przeszłości a ich skutki widać do dzisiaj (np. - Patrz! Kasia ma rękę w gipsie. - tak, złamała ją tydzień temu).

    Konstrukcja:

    Osoba + have / has + czasownik w formie przeszłej.

    I have broken my leg.

    She has crashed her car.

Rozwiązania

  • asia8815

    PRESENT CONTINOUS:

    Present Continuous to jeden z pierwszych czasów, jakie poznajemy zaczynając naukę angielskiego. Czas ten opisuje czynność jaka jest w tej chwili wykonywana. Aby utworzyć zdanie w Present Continuous potrzebujemy dwóch rzeczy:
    - odpowiedniej dla osoby formy czasownika być,
    - czasownika właściwego, do którego dodajemy końcówkę -ing.

    Oto przykład:
    Tom is writing a letter. Tomek pisze list. (w tej chwili)


    Najpierw mamy osobę, która wykonuje czynność (Tom), następnie trzecią formę czasownika być (is). Następnie dodajemy do czasownika głównego pisać (write) końcówkę -ing i dopełnienie - w tym wypadku słowo list (a letter). Pierwsze zdanie w Present Continuous gotowe!

    Oto formy czasownika to be dla wszystkich osób:
    liczba pojedyncza liczba mnoga
    1 osoba I am we are
    2 osoba you are you are
    3 osoba he is
    she is
    it is they are
    Tworzenie właściwej formy czasownika głównego jest bardzo proste, do podstawowej formy dodajemy końcówkę -ing
    write writing pisać
    read readin czytać
    sit sitting siedzieć
    look looking patrzeć
    do doing robić
    take taking zabierać
    eat eating jeść



    Możemy już utworzyć kilka przykładowych zdań:
    You are reading a book. Ty czytasz książkę.
    Mary is having breakfast. Mary je śniadanie.
    They are running. Oni biegną.
    I am taking my bag. Zabieram swoją torbę.
    We are waiting for my uncle. Czekamy na mojego wujka.
    He is looking at the stars. On patrzy w gwiazdy.
    We are doing our homework. Robimy (odrabiamy) zadanie domowe.

    Czas Present Simple jest bardzo prosty w tworzeniu. Potrzeba tylko czasownika w podstawowej formie i osoby wykonującej czynność.

    Oto przykład:
    I usually work 8 hours a day. Zwykle pracuję 8 godzin dziennie.



    Żeby jednak nie było tak łatwo, jest jedna mała rzecz, o której zawsze trzeba pamiętać w tym czasie:

    w trzeciej osobie do czasownika musimy dodać końcówkę -s
    writes pisze
    reads czyta
    sits siedzi
    swims pływa
    makes robi
    takes zabiera


    Czasami jednak trzeba dodać -es zamiast -s
    does robi
    goes idzie
    watches ogląda
    washes myje


    A jeśli czasownik kończy się na literkę -y, a przed nią jest spółgłoska, to w trzeciej osobie zamiast -y wstawiamy -ies
    study studies studiuje


    I na koniec bardzo ważny wyjątek:
    I have » he/she/it has mieć, ma

    PRESENT SIMPLE:

    W Present Simple bardzo często używamy słówek określających częstotliwość wykonywania czynności:
    always zawsze
    never nigdy
    often często
    rarely rzadko
    seldom rzadko
    usually zwykle
    every day codziennie
    every week co tydzień
    every month co miesiąc
    twice a month dwa razy w miesiącu
    seven times a month siedem razy w miesiącu
    three times a day trzy razy dziennie



    Kilka przykładowych zdań:
    He drinks milk twice a day On pije mleko dwa razy dziennie.
    We go to work six times a week. Chodzimy do pracy przez sześć dni w tygodniu.
    I never smoke, but Alice smokes occasionally. Ja nigdy nie palę, ale Alicja pali od czasu do czasu.
    They always go for a walk in the evening. Oni zawsze chodzą na spacer wieczorami.
    She likes him very much. Ona go bardzo lubi.
    I always feel so great in spring. Zawsze na wiosnę czuję się świetnie.

    PRESENT PERFECT :
    Tworzenie czasu Present Perfect jest trochę bardziej skomplikowane. Najpierw przykładowe zdanie:
    I have bought a new car. Kupiłem nowy samochód.

    Pojawia się tu ponownie operator pomagający w utworzeniu zdania - have . W trzeciej osobie otrzymuje końcówkę -s i dostajemy has.
    Do operatora dodajemy czasownik w III formie. Czasowniki regularne otrzymują w takim wypadku końcówkę -ed więc sprawa jest prosta. Niestety istnieje też duża grupa czasowników nieregularnych, których wszystkich form należy nauczyć się na pamięć. Oto ich zestawienie.

    Przykłady zdań twierdzących:
    I have found his telephone number. Znalazłem jego numer telefonu.
    She has closed the door. Ona zamknęła drzwi.
    It has started raining. Zaczęło padać.
    Someone has taken my bag. Ktoś zabrał moją torebkę.
    They have changed their plans. Oni zmienili plany.


    można skracać:
    I have I've
    you have you've
    she has she's
    he has he's
    it has it's
    we have we've
    they have they've



    Pomocnicze słówka:
    for od
    since od
    already już
    just właśnie
    yet już
    ever kiedykolwiek
    never nigdy

  • giulii1

    Żeby być w grupie lepszej z pewnością musisz mieć opanowany materiał z podstawówki (cały!!) na ocenę bardzo dobrą minimum. Musisz w takim wypadku: jeżeli będzie jakiś sprawdzian kompetencji, wyuczyć sie porządnie. A jeżeli dowiecie się po paru lekcjach jaka będzie podzielność na grupy, to na tych pierwszych musisz się pilnie uczyć.

    Jeżeli chodzi o czasy z anglika, to są łatwe, ale mimo wszystko żeby mieć pewność i żebym ani ja ani ty nie popełniła żadnej głupiej gafy, to polecam Ci stronkę www.ang.pl
    Tam wszystkie czasy fachowo wytłumaczone i co najważniejsze po ludzku. Sa tam też ćwiczenia internetowe!! Polecam ;)

  • userphoto

    katka, wczoraj o 21:08
    Już kiedyś odpowiadałm na takie pytanie, zastanów się do jakiej chcesz grupy należeć bo ta lepsza zawsze oznacza trudniejszy materiał do przerobienia, szybciej się go będzie przerabiać itd. Musisz być pewna, że twój poziom angielskiego jest na tyle dobry, że dasz radę.
    Nie jestem w stanie ci dokładnie napisać czy będą to takie słówka czy inne, ale dam radę czego możesz się spodziewać.
    Na pewno będą czasy, nauczyciel zawsze sprawdza poziom uczniów w tej kwesti (także przejżyj książkę i sobie powtórz wszystkie czasy które do tej pory miałaś).
    Jakieś zdania z lukami i trzeba będzie dopasować i wstawić w te luki brakujące wyrazy.
    Czytanie ze zrozumieniem tzn. będzie tekst po angielsku a potem będziesz miała pytania do tego tekstu.
    Może być,ale to zależy od nauczyciela, tekst ze zrozumieniem z taśmy i oczywiście pytania do niego.
    Może się także znaleść zadanie aby wybrać które zdania z podanych są błędne a które nie i te błędne poprawić.
    I na pewno tworzenie swojego tekstu, czyli napoisać mini wypracowanie, albo pocztówkę z wakacji lub tekst formalny, czyli napisać skargę do kogoś lub reklamację.
    Takich rzeczy się możesz spodziewać, wszystko oczywiście się może różnić w miarę jaki poziom angielskiego jest w danej klasie

    Present Perfect
    Czas Present Perfect jest kombinacją przeszłości i teraźniejszości. Jego początek jest w przeszłości, a koniec w momencie wypowiadania zdania, czyli teraźniejszości.
    Czasu Present Perfect używa się w następujących sytuacjach:
    1. Do wyrażenia czynności z przeszłości i jej wpływ na terażniejszość.
    Używając Present Perfect w tym przypadku, podkreślamy skutek, a nie czas, w którym ta czynność została wykonana.
    Przykład:
    •She has gone to the store. (Poszła do sklepu) - Nie wiadomo kiedy to zrobiła i nie jest to istotne. Naważniejszym w tym zdaniu jest fakt, że tutaj jej nie ma i najprawdopodobniej jest na zakupach.
    •I have cleaned my room. (Posprzątałem swój pokój) - kiedy? - nie wiadomo, ale jest on czysty w tej chwili.
    •They have bought a house. (Kupili dom) - kiedy? nie wiadomo, ale są w jego posiadaniu teraz
    2. Do wyrażenia czynności, która zaczęła się w przeszłości i trwa do chwili obecnej.
    •I've known her for years. (Znam ją od lat) - moja znajomość z nią zaczęła się w przeszłości i trwa do chwili obecnej
    •I've thought about you all day. (Myślałem o tobie cały dzień)
    •She's lived in Warsaw for two years. (Mieszka w Warszawie od dwóch lat)
    Użycie czasownika w tym czasie oznacza, że dana akcja trwa już przez jakiś czas. W angielskim nie można powiedzieć "mam kota od dwóch lat" w następujący sposób : "I have a cat for two years" - jest to błąd logiczny. Należy użyć właściwego czasu teraźniejszego, aby pokazać ten okres czasu, a więc "I've had a cat for two years".
    3. Do wyrażenia doświadczeń.
    •I have been to England twice. (Byłem w Anglii dwa razy) - Kiedy? W swoim życiu. Do tej pory.
    •She's seen that movie. (Widziała już ten film) - Kiedy? W swoim życiu. Do tej pory.
    4. Z następującymi wyrażeniami:
    •Before, since, for, lately, recently, ever, already, yet, often, never, once ( twice, three times, itp), up to now, till now, in the past few months (days, years)
    •wszystkie określenia czasu dotyczące teraźniejszości i okresu, który się jeszcze nie skończył (this month, this,day, this year, this week, today, itp)
    Zdania twierdzące:
    have/has + trzecia forma czasownika(niestety tych form trzeba się nauczyć na pamięć)
    gdzie: I, you będzie have
    he, she, it będzie has
    we, you,they have
    przyjkład: I have made a sandwich(make made made) w nawiasie masz formy czasownika make- zrobiony, jak widzisz został użyty ten ostatni czyli właśnie 3 forma
    Pytania i przeczenia:
    I, you haven't
    He, she it hasn't
    we,you, they haven't
    Pytania: Have I, you
    Has he, she, it
    Have we, you, they

    Past simple
    Czas Past Simple (przeszły prosty), jak sama nazwa wskazuje, opisuje wydarzenia z przeszłości i jest prosty w tworzeniu. Potrzebujemy tylko czasownika w II formie, który wstawiamy po podmiocie i zdanie gotowe.
    przykład: Yesterday I worked very hard.
    nieregularnych form czasownika jak juz wczesniej wspomniałam musisz się nauczyć na pamięć, znajdziesz ich rozpiskę na pewno w internecie,a jeśli czasownik jest regularny to dodajemy końcówkę -ed lub -d np. worked, visited
    Przykładowe zdania:
    She spoke to Mary two days ago. Ona rozmawiała z Mary dwa dni temu.
    We went to the station and bought tickets. Poszliśmy na stację i kupiliśmy bilety.
    I visited Spain last year. Odwiedziłem Hiszpanię w zeszłym roku.
    They were very happy when they heard the news. Oni byli bardzo szczęśliwi, kiedy usłyszeli tę wiadomość.
    I wanted to buy this book but it cost too much. Chciałam kupić tę książkę, ale za dużo kosztowała.
    We spent our holidays there - we had a great time. Spędziliśmy tam wakacje - wspaniale się bawiliśmy.
    They tried the soup but it was too hot to eat. Spróbowali zupy, ale była za gorąca do jedzenia.

    Present continuous
    jest jednym z najprostszych i najcześciej stosowanych w języku angielskim czasów. Jest to czas teraźniejszy ciągły, używany głównie do wyrażania czynności odbywających się w danym momencie.
    konstrukcja zdania:
    TWIERDZENIE:
    I + am + czasownik + ing
    You/We/They + are + czasownik + ing
    He/She/It + is + czasownik + ing
    PRZECZENIE:
    I'm not + czasownik + ing
    you/we/they aren't + czasownik + ing
    he/she/it isn't + czasownik + ing
    PYTANIE:
    Am I + czasownik + ing
    Are you/they/we + czasownik + ing
    Is he/she/it + czasownik + ing
    Przykłady użycia czasu:
    Czynność wykonywana w chwili, gdy o niej mówimy.
    He is working now.

    Czynność lub sytuacjia, która ulega zmianie, rozwija się, przechodzi z jednego stanu w drugi.
    Tom is getting old.
    The climate is getting warmer.

    Sytuacje tymczasowe.
    She goes to school by car but this week she is going on foot.

    Plany i ustalenia na przyszłość.
    Are you going to the disco on Monday?
    I'm going to Paris tommorow
    Irytujące lub dziwne nawyki. (Używane w sytuacji, gdy chcemy podkreślić, że coś nas denerwuje)
    He's always complaining about everything.
    Why are you always working? Can't we go out somewhere?
    I hate her. She is always swearing.

  • userphoto

    Present Continuous to jeden z pierwszych czasów, jakie poznajemy zaczynając naukę angielskiego. Czas ten opisuje czynność jaka jest w tej chwili wykonywana. Aby utworzyć zdanie w Present Continuous potrzebujemy dwóch rzeczy:
    - odpowiedniej dla osoby formy czasownika być,
    - czasownika właściwego, do którego dodajemy końcówkę -ing.

Podobne zadania

masuo pomożecie ? baardzo pilne na jutro ; D Przedmiot: Język angielski / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: masuo 11.4.2010 (14:48)
weronka49 wypracowanie po angielski pomocy Przedmiot: Język angielski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: weronka49 18.4.2010 (20:10)
mrowazgr Pilne na jutro Przedmiot: Język angielski / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: mrowazgr 21.4.2010 (19:55)
ania955 prosze przetlumaczcie mi to jest na jutro Przedmiot: Język angielski / Gimnazjum 15 rozwiązań autor: ania955 22.4.2010 (20:37)
MrNorbert Jak możemy pomagać ludziom z innych krajów (>150słow) Prosze pomocy na Przedmiot: Język angielski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: MrNorbert 25.4.2010 (09:59)

Podobne materiały

Przydatność 100% Najlepsze konto i lokata

I -Jeżeli chodzi o rynek bankowy mamy różnego rodzaju możliwości lokowania środków finansowych, do najbardziej popularnych należą standardowe lokaty, które były są i jeszcze długo będą, dlaczego? -Należą do najbardziej bezpiecznych, ale za to najmniej opłacalnych metod inwestowania środków finansowych. -Jak wspominałam wiele Banków ma w swojej ofercie szeroką gamę...

Przydatność 75% Moje najlepsze wakacje

Swoje zeszłoroczne wakacje spędziłam u mojej kochanej babci Genowefy. Mieszka ona w małej wsi o nazwie Samoklęski, gdzie wraz z dziadkiem prowadzi niewielkie gospodarstwo. Jeżdżę tam co roku, choć kiedy byłam młodsza, to nie bardzo za tym przepadałam. Jednak od kiedy zaczęłam interesować się otacząjącą mnie przyrodą, jeżdżę tam z prawdziwą chęcią. Tego lata poznałam...

Przydatność 75% Łańcuch pomocy

1. Ocena, zabezpieczenie miejsca wypadku • Rozpoznanie (co się wydarzyło i co może się jeszcze wydarzyć) • Jakie są zagrożenia ( dla ratującego, poszkodowanych i świadków zdarzenia) • Zabezpieczenie m-ca wypadku aby zapobiec kolejnym nieszczęśliwym zdarzeniom • Zebrać informacje od świadków 2. Ocena ilości i stanu poszkodowanych • Ilu jest poszkodowanych...

Przydatność 50% Stowarzyszenia Pomocy

Nazwa: stowarzyszenie Pomocy Nieletnim Narkomanom Siedziba: ul. Szpitalna 276 Piekary Śląskie Teren Działania: ogólnopolski Osoba reprezentująca: psycholog Karolina Nowak (dane fikcjne) Cele działania: -swiadczenie wszechstonnej pomocy młodzieży, która nie potrafi sobie poradzić z "używkami" -pokrywanie w miarę posiadanych środków kosztów leczenia i badać...

Przydatność 80% Czy bogactwo daje szczęście?

To pytanie jest celem moich rozważeń. Postaram się, przy pomocy poniższych argumentów, rozstrzygnąć ten problem. Czym jest zatem bogactwo? „Słownik języka polskiego” wyjaśnia znaczenie tego słowa, uznając za bogactwo zbiór dóbr mających dużą wartość, stanowiących majętność, dostatek, zamożność. Różne są rodzaje bogactw. Mówiąc o bogactwie...

0 odpowiada - 0 ogląda - 5 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji