Treść zadania
Autor: izuska26 Dodano: 20.6.2010 (17:17)
1.ze wzoru a (od a wszystko)-b/b+1=2, wyznacz a i b
2.rozwiaz rownania:
a.x/x-1=x+1/x+3
b.I2x-1I=3
c.I2x+3I/3=2
d.I1-3xI/2 od tego wszystkiego -2=0
e.x+1/x-1 + x+5/x+1 + 2x+1/x²-1 =7
3.rozwiaz nierownosci:
a.(4x-5)(2+9x)>(6x-1)²
b.I5-2xI<3
c.-5+I-3x-2I≥0
d.I-2-5xI/2 od tego wszystkiego -4<0
4.funkcja f jest okreslona wzorem f(x)=1/x+2 od tego wszystkiego -3
a.wyznacz dziedzine i miejsce zerowe tej funkcji
b.podaj wspolrzedne punktu, w ktorym wykres przecina os OY
c.naszkicuj wykres funkcji
d.podaj zbior wartosci funkcji
e.okresl monotonicznosc funkcji
5.wyznacz wartosci a, b, c, d dla ktorych wielomiany okreslone wzorami w(x)=ax³+6x²-(c+5)x-3 i g(x)=2x³+(½b-4)x²+7x+d sa rowne
6.oblicz iloczyn wielomianow w(x) i g(x), jezeli w(x)=x³-2x²+3x i g(x)=-4x²+2
7.sprawdz czy p1, p2, p3 sa pierwiastkami wielomianu w(x), gdy w(x)=2x⁵-x⁴-8x+4 p1=-√2 p2=½ p3=-2
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
bozkoz 20.6.2010 (18:48)
1.a - (b/b+1)=2/* (b+1)
a(b+1)-b=2(b+1)
ab+1-b=2b+2 ab+1-b=2b+2
ab=2b+1 ab-2b=1
a=(2b+1)/b b(a-2)=1
b=1/(a-2)
2.a.x/x-1=x+1/x+3/ *(x-1)(x+3)
x(x+3)=(x+1)(x-1)
x^2+3x=x^2-1
3x=-1
x=-1/3
b.I2x-1I=3
2x-1=3 lub 2x-1=-3
2x=4 v 2x=-2
x=2 v x=-1
c.I2x+3I/3=2
I2x+3I= 6
2x+3=6 v 2x+3=-6
2x=3 v 2x=-9
x=3/2 v x=-9/2
d.I1-3xI/2 od tego wszystkiego -2=0
I1-3xI-4=0
I1-3xI=4
1-3x=4 v 1-3x=-4
-3x=3 v -3x=-5
x=-1 v x=5/3
e.x+1/x-1 + x+5/x+1 + 2x+1/x²-1 =7/ *(x^2-1)
(x+1)(x+1) + (x+5)(x-1)+ (2x+1)= 7(x^2-1)
x^2+2x +1 + x^2-x +5x -5+ 2x+1=7x^2 -7
5x^2-8x-4=0
delta= 64- 4*5*(-4)=64+80=144
Vdelta=12
x1=(8-12)/10=-0,4
x2=(8+12)/10=2
3.a.(4x-5)(2+9x)>(6x-1)²
8x+36x^2-10-45x>36x^2-12x+1
-25x>11
x>-11/25Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:43) |
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:49) |
Proszę na jutro!plz Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: adambarte 15.4.2010 (23:40) |
Prosze o pomoc, krotkie zadanie. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: CyborgR 17.4.2010 (18:13) |
wielomiany-na jutro - proszę pomóżcie Przedmiot: Matematyka / Liceum | 3 rozwiązania | autor: MrAnulka 18.4.2010 (19:39) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Szybka powtórka - Kwasy
I. KWASY 1. Kwasy beztlenowe: a.) Przykłady: HF – kwas fluorowodorowy HCl - kwas chlorowodorowy HB – kwas borowodorowy HJ – kwas jodowodorowy H2S – kwas siarkowodorowy b.) Otrzymywanie: wodór + niemetal = HxnMe gaz HxnMe gaz --- rozp. H2O --- HxnMe aq H2 + Cl2 = 2HCl gaz HCl --- rozp. H2O --- HCl aq H2...
Przydatność 50% Szybka powtórka - wodorotlenki
II. WODOROTLENKI 1. Przykłady: a.) metale (I) LiOH – wodorotlenek litu NaOH – wodorotlenek sodu KOH – wodorotlenek potasu Cuch – wodorotlenek miedzi b.) metale (II) Be(OH)2 – wodorotlenek berylu Mg(OH)2 – wodorotlenek magnezu Ca(OH)2 – wodorotlenek wapnia Sr(OH)2 – wodorotlenek strontu Ba(OH)2 –...
Przydatność 85% Szybka powtórka - czasy
The Present Simple: I drink milk. She drinks milk. They drink milk. Czynnosci zwyczajowe, powtarzające się (always, often, usually, sometimes, occasionalyy, rarely, never, ever, nowadays, once, every day). Harmonogram, program, plan, nagłówki gazet, relacje z imprez i zdarzeń. The Present Continuous: I am eating raw fish. She is eating raw fish. They are eating raw ish....
Przydatność 70% Młoda Polska - szybka powtórka na maturę.
1. Dekadentyzm i jego odbicie w utworach epoki . DEKADENTYZM-pojęcie to wywodzi się od tytułu francuskiego pisma literackiego „Decadent. Termin ten w szerszym sensie oznacza schyłek, rozpad jakiejś kulturowej formacji, wyraża przekonanie o nieuchronności schyłku kultury, starzeniu się społeczeństw, o bankructwie dotychczasowych ideałów i wyczerpaniu się zdolności do tworzenia...
Przydatność 80% Pierwsza pomoc - pomoc przedmedyczna
Pierwsza Pomoc Przedmedyczna Pierwsza pomoc przedmedyczna to czynności ratownika (osoby udzielającej pierwszą pomoc) prowadzące do zabezpieczenia i utrzymania przy życiu osoby poszkodowanej, do czasu przyjazdu wykwalifikowanych służb. Etapy pierwszej pomocy 1. ocena sytuacji 2. zabezpieczenie miejsca zdarzenia 3. ocena stanu poszkodowanego 4. wezwanie pomocy - 999 ? Pogotowie...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
0 0
Agnes648 20.6.2010 (18:38)
1.ze wzoru a (od a wszystko)-b/b+1=2, wyznacz a i b
a - (b/b+1)=2/* (b+1)
a(b+1)-b=2(b+1)
ab+1-b=2b+2 ab+1-b=2b+2
ab=2b+1 ab-2b=1
a=(2b+1)/b b(a-2)=1
b=1/(a-2)
2.rozwiaz rownania:
a.x/x-1=x+1/x+3/ *(x-1)(x+3)
x(x+3)=(x+1)(x-1)
x^2+3x=x^2-1
3x=-1
x=-1/3
b.I2x-1I=3
2x-1=3 lub 2x-1=-3
2x=4 v 2x=-2
x=2 v x=-1
c.I2x+3I/3=2
I2x+3I= 6
2x+3=6 v 2x+3=-6
2x=3 v 2x=-9
x=3/2 v x=-9/2
d.I1-3xI/2 od tego wszystkiego -2=0
I1-3xI-4=0
I1-3xI=4
1-3x=4 v 1-3x=-4
-3x=3 v -3x=-5
x=-1 v x=5/3
e.x+1/x-1 + x+5/x+1 + 2x+1/x²-1 =7/ *(x^2-1)
(x+1)(x+1) + (x+5)(x-1)+ (2x+1)= 7(x^2-1)
x^2+2x +1 + x^2-x +5x -5+ 2x+1=7x^2 -7
5x^2-8x-4=0
delta= 64- 4*5*(-4)=64+80=144
Vdelta=12
x1=(8-12)/10=-0,4
x2=(8+12)/10=2
3.rozwiaz nierownosci:
a.(4x-5)(2+9x)>(6x-1)²
8x+36x^2-10-45x>36x^2-12x+1
-25x>11
x>-11/25
b.I5-2xI1 v x lub r ówne 5
-3x-2>lub równe 5 v -3x-2. lub rów.7 v -3x lub równe1
XE(- nieskończoności, -7/3>U< 1. + nieskończonośvi)
d.I-2-5xI/2 od tego wszystkiego -4
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie