Treść zadania
Autor: justa1008 Dodano: 17.6.2010 (15:32)
Witam proszę o pomoc!!!
Z poniższego tekstu wypisz czasowniki, przymiotniki, rzeczowniki, liczebniki i przysłówki oraz wyrazy z "ó", "u", "rz", "ż" i wyjaśnij ich pisownię
Niedaleko szemrzącej Wisły jest
duża łąka. Pasą się na niej dwie
krówki i trzy kózki. Nad makami i koniczyną fruwają żółte
i różnokolorowe motyle. Nisko nad trawą latają w kółko młode jaskółki. Nieco dalej wśród drzew
kukułka kuka, a dzięcioł stuka w swój pień. Tylko świerszcz zapomniał skrzypiec i dzisiaj nie gra.
Również i żaby przy Wiśle
kumkają, gdy chcą tworzyć powitalny koncert.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
Betania 17.6.2010 (15:41)
czasowniki pasął fruwają kuka stuka nie gra kumkają
liczebniki dwie trzyDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
lososiek3 17.6.2010 (16:22)
czasowniki: pasą, fruwają, kuka, stuka, nie gra, kumkają, chcą tworzyć, zapomniał
liczebniki: dwie, trzy
przymiotniki: szemrzącej, duża, młode, żółte, powitalny, różnokolorowe
przysłówki: niedaleko, nisko, dalej, dzisiaj,
rzeczowniki: Wisły, łąka, krówki, kózki, makami, koniczyną, trawą, kółko, jaskółki, drzew, kukułka, dzięcioł, pień, świerszcz, skrzypiec, żaby, koncertDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
Sysia1 17.6.2010 (18:10)
PRZYMIOTNIKI:
- szemrzącej
- duża
- żółte
- różnokolorowe
- młode
- powitalny
CZASOWNIKI:
- pasą się
- fruwają
- latają
- kuka
- stuka
- zapomniał
- nie gra
- kumkają
- tworzyć
RZECZOWNIKI:
- Wisły
- łąka
- krówki
- kózki
- makami
- motyle
- trawą
- kółko
- jaskółki
- drzew
- kukułka
- dzięcioł
- pień
- świerszcz
- skrzypiec
- żaby
- Wiśle
- koncert
LICZEBNIKI:
- dwie
- trzy
PRZYSŁÓWKI:
- nisko
- w kółko
- wśród
- niedaleko
- dzisiaj
WYRAZY Z "Ó":
krówki ; kózki ; żółte ; różnokolorowe ; kółko ; jaskółki ; wśród ; również
WYRAZY Z "U":
duża ; fruwają ; kukułka ; kuka ; stuka ; kumkają
WYRAZY Z "RZ":
szemrzącej ; trzy ; drzew ; skrzypiec ; tworzyć
WYRAZY Z "Ż":
żółte ; różnokolorowe ; również ; żaby
szemrzacej- szemrać
krówki- krowa
kózki- koza
kólko- kolo
swój- swoje
tworzyć- twórcaDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Wypisz w dwóch grupach bohaterów nauczycieli i uczniów powieść pt. Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: marta22143 19.4.2010 (14:51) |
rzeczowniki Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 5 rozwiązań | autor: adi1729 20.4.2010 (20:21) |
OKREŚL RODZAJ RZECZOWNIKÓW Z PRZYMIOTNIKAMI.NAPISZ TE RZECZOWNIKI Z Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: komarek 22.4.2010 (19:09) |
Czasowniki-zdania Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: Patrick13 23.4.2010 (19:03) |
Czasowniki-l.mn. Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: Patrick13 23.4.2010 (19:06) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Liczebniki
Podział liczebników: 1). Główne - oznaczają liczbę i odpowiadają na pytanie ile?. Odmieniają się przez przypadki i rodzaje (w l. mn. męskoosobowy i niemęskoosobowy); np: trzej uczniowie, trzy zadania. 2). Porządkowe - oznaczają kolejność i odpowiadają na pytanie który z kolei?. Odmieniają się jak przymiotniki - przez przypadki, liczby i rodzaje; np: drugi rząd, trzecia...
Przydatność 55% Liczebniki
Liczebniki 1.W zdaniu najczęściej pełni funkcję przydawki np. Dwa autobusy odjechały mi sprzed nosa. Kupiłam trzy długopisy w sklepie obok. 2.Liczebnik może być w zdaniu także: a) podmiotem np. - Na zegarze dochodziła ósma. -Dla mnie szczęśliwe jest tylko siedem. b) dopełnieniem -Dentysta usunął mi bolącą szóstkę. -Dostałam z wypracowania piątkę....
Przydatność 50% Liczebniki
1. Rzeczownik w związku z liczebnikiem a) Rzeczowniki mogą być określane przez wyrazy, które oznaczają liczbę lub kolejność osób, zwierząt i rzeczy, np.: pięciu zawodników, trzy konie, dziesięć domów, piąty zawodnik, trzeci koń, dziesiąty dom WYRAZY TAKIE NAZYWAMY LICZEBNIKAMI b) Ze względu na różnice w znaczeniu i zastosowaniu liczebników wyróżniamy następujące...
Przydatność 85% Rzeczowniki żywotne i nieżywotne
Rzeczowniki dzielimy na: - żywotne - takie, które nazywają istoty żyjące, czyli ludzi i zwierzęta, np. kucharz, pies, a także uosobione pojęcia i wyobrażenia, takie jak krasnoludek czy anioł - nieżywotne - takie, które nazywają przedmioty, rośliny, czy czynności, stany, zjawiska, np. stół, stokrotka, słuchanie, znużenie, śnieg.
Przydatność 60% Czasowniki
backen - gebacken – piec beginnen – begonnen – zaczynać bitten – gebeten - prosić bleiben – geblieben (s) - zostać bringen – gebracht - przynosić denken – gedacht – myśleć drfen – gedurft – móc essen – gegessen – jeść fahren – gefahren (s) – jechać fallen – gefallen (s) - upaść Fangen – gefangen – łapać Finden – gefunden - znajdować...
0 odpowiada - 0 ogląda - 4 rozwiązań
1 0
mate376 17.6.2010 (16:46)
czasownik - co robi, w jakim jest stanie, co sie z nim dzieje?
oznacza czynnosci i stany
Pasą, fruwają, latają, kuka, stuka, nie gra, kumkają, zapomniał
Przymiotniki -jaki, ktory, czyj ?
okresla wlasciwosci przedmiotow, osob, zjawisk itp.
Duży, zolte, roznokolorowe, mlode, swoj, powitalny
Rzeczowniki -kto, co?
nazywa przedmioty, osoby, zjawiska, pojecia
Wisly, laka,krowki, kozki, makami, koniczyną, motyle, trawą, jaskolki, drzew, kukulka, dzieciol, pień, swierszcz, skrzypiec, żaby, Wisle, koncert
Liczebniki - ile?, ktory z kolei?
dwie, trzy
Przyslowek - jak, gdzie, kiedy?
Nisko, w kolko, wsrod, niedaleko,dzisiaj
szemrzacej - bo szemrać
krówki - bo krowa
kózki bo koza
kólko bo kolo
swój bo swoje
tworzyć - twórca
"ó" piszemy, gdy wymawia sie na "o" lub "e"; w zakonczeniach rzeczownikow np.Kraków
'u" piszemy w zakonczeniach -un, -unek, -unka, -uje np.opiekun, opiekunka,opiekuje
"rz" piszemy gdy wymienia sie na "r", w zakonczeniach rzeczownikow np.gazomierz, zegarmistrz; po spolgloskach p,b,d,t,k,g,ch,j,w (wyjatki :ksztalt,pszczola,bukszpan,Pszczyna)
"ż" gdy wymienia sie na g,dz,h,z,ż,s np:bliżej-blisko; dróżka-drodze
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie