Treść zadania

agniesia199008

Planowanie jako jeden z etapow zarzadzania przedsiebiorstwem

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

Rozwiązania

  • userphoto

    Zarządzanie przedsiębiorstwem obejmuje 4 etapy: planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrola .


    Planowanie - jako element zarządzania polega na decydowaniu o podjęciu działań zorientowanych na wywołanie zjawisk, które nie zaistniałyby samoistnie.

    Rodzaje planowania (z uwagi na czas realizacji):

    * strategiczne (powyżej 5 lat) - plan przyszłości, dzięki któremu o wiele łatwiej wytyczyć ścieżki postępowania i realizacji (co zamierza się osiągnąć w życiu, lista wartości).
    * długoterminowe (od 2 do 5 lat) - konkretne przedsięwzięcia służące realizacji nadrzędnego celu.
    * średnioterminowe (od kilku miesięcy do roku) - to odpowiedź na pytanie co należy zrobić, aby zrealizować plan długoterminowy.
    * krótkoterminowe (do trzech miesięcy) - krótkie zadania do wykonania.
    * bieżące - codziennie lub w skali tygodnia (godziny i terminy spotkań, spraw do załatwienia).

    Cechy planu: celowość, prymat planowania, kompletność, skuteczność.

    Proces planowania obejmuje: prognozowanie, programowanie, tworzenie planu.

    Etapy procesu planowania:

    1. ustalenie celów
    2. zidentyfikowanie problemów
    3. poszukiwanie alternatywnych rozwiązań
    4. ocenianie konsekwencji
    5. dokonanie wyboru
    6. wdrażanie planu
    7. kontrola realizacji

    Etapy planowania:

    1. etap przedsiębiorczości - na tym etapie menedżerowie mało korzystają z funkcji planowania, raczej odpowiadają na pojawiające się nieliczne problemy.
    2. etap luki administracyjnej - zaczyna się rozwijać sformalizowane planowanie, zwłaszcza w celu zwiększenia skuteczności.
    3. etap luki oczekiwań - tworzone są plany oceniające wizje dalszego funkcjonowania przedsiębiorstwa
    4. etap strategicznego rozwoju - menedżerowie zajmują się problemami wzrostu, poszukują sposobów rozszerzania i dywersyfikacji działalności ustabilizowanego przedsiębiorstwa.

Podobne materiały

Przydatność 85% Planowanie

PLANOWANIE Planowanie to proces podejmowania decyzji, obejmujący przewidywanie przyszłego układu warunków i środków działania oraz formułowanie celów działania przy uwzglednieniu cech tego układu. planowanie jako proces ciągły składa się z usystematyzowanych działań j obejmuje następujące części składowe: 1) cele ogólne, 2) środki, 3) zasoby,4) realizacja, 5)...

Przydatność 80% Podstawy Zarzadzania

krótko i na temat! Same podstawy! :P

Przydatność 65% Podstawy zarzadzania - kontrola

Aby kontrola była skuteczna, nie może być ani spóźniona, ani zbyt częsta, nieplanowa, chaotyczna, biurokratyczna, formalistyczna, a jednocześnie nie odpowiedzialna kontrola urządzenia przedsiębiorstwa i jego prowadzenia, bo to może doprowadzić do zła. Musi być ustalone, kto ma prawo dokonywać kontroli, w jakich granicach i w jakim czasie, wreszcie jakie kwalifikacje muszą...

Przydatność 60% Planowanie marketingowe

SPIS TREŚCI WSTĘP 1.ZASADY PLANOWANIA MARKETINGOWEGO 1.1. Cele planowania marketingowego 1.2.Kwestie i koncepcje działań rynkowych 1.3.Osoby zaangażowane w planowanie marketingowe 1.4.Formy sporządzania planu marketingowego 2.ETAPY PLANOWANIA 2.1. Makrootoczenie 2.2.Mikrootoczenie 2.3.Analiza SWOT 2.4. Analiza cyklu życia produktu 2.5.Analiza sprzedaży 3.RODZAJE...

Przydatność 85% Planowanie przestrzenne

całośc pracy w załączniku....:))

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji