Treść zadania
Autor: agniesia199008 Dodano: 16.4.2010 (15:10)
Planowanie jako jeden z etapow zarzadzania przedsiebiorstwem
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
domika10 21.4.2010 (20:26)
Zarządzanie przedsiębiorstwem obejmuje 4 etapy: planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrola .
Planowanie - jako element zarządzania polega na decydowaniu o podjęciu działań zorientowanych na wywołanie zjawisk, które nie zaistniałyby samoistnie.
Rodzaje planowania (z uwagi na czas realizacji):
* strategiczne (powyżej 5 lat) - plan przyszłości, dzięki któremu o wiele łatwiej wytyczyć ścieżki postępowania i realizacji (co zamierza się osiągnąć w życiu, lista wartości).
* długoterminowe (od 2 do 5 lat) - konkretne przedsięwzięcia służące realizacji nadrzędnego celu.
* średnioterminowe (od kilku miesięcy do roku) - to odpowiedź na pytanie co należy zrobić, aby zrealizować plan długoterminowy.
* krótkoterminowe (do trzech miesięcy) - krótkie zadania do wykonania.
* bieżące - codziennie lub w skali tygodnia (godziny i terminy spotkań, spraw do załatwienia).
Cechy planu: celowość, prymat planowania, kompletność, skuteczność.
Proces planowania obejmuje: prognozowanie, programowanie, tworzenie planu.
Etapy procesu planowania:
1. ustalenie celów
2. zidentyfikowanie problemów
3. poszukiwanie alternatywnych rozwiązań
4. ocenianie konsekwencji
5. dokonanie wyboru
6. wdrażanie planu
7. kontrola realizacji
Etapy planowania:
1. etap przedsiębiorczości - na tym etapie menedżerowie mało korzystają z funkcji planowania, raczej odpowiadają na pojawiające się nieliczne problemy.
2. etap luki administracyjnej - zaczyna się rozwijać sformalizowane planowanie, zwłaszcza w celu zwiększenia skuteczności.
3. etap luki oczekiwań - tworzone są plany oceniające wizje dalszego funkcjonowania przedsiębiorstwa
4. etap strategicznego rozwoju - menedżerowie zajmują się problemami wzrostu, poszukują sposobów rozszerzania i dywersyfikacji działalności ustabilizowanego przedsiębiorstwa.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Referat Planowanie działalności usługowej Przedmiot: Przedsiębiorczość / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: sokas18 16.12.2010 (18:57) |
Prowizje i opłaty jako środki konkurencji miedzy bankami. pomocy :( Przedmiot: Przedsiębiorczość / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: ilona9112 20.1.2011 (18:40) |
Dlaczego jako dyrektor szkoły nie zlikwiduje pracowni komputerowej, skoro Przedmiot: Przedsiębiorczość / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: basia40 7.2.2011 (16:26) |
WITAM!POTRZEBUJE PRACE KONTROLNA W LICEUM NA JEDEN Z WYBRANYCH Przedmiot: Przedsiębiorczość / Liceum | 2 rozwiązania | autor: sewerynjarek 1.12.2012 (18:41) |
Zagadnienia odpowiedz na nie 1.Finanse i inwestycje -pieniądz jako element Przedmiot: Przedsiębiorczość / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: agnese01122 18.1.2013 (11:28) |
Podobne materiały
Przydatność 85% Planowanie
PLANOWANIE Planowanie to proces podejmowania decyzji, obejmujący przewidywanie przyszłego układu warunków i środków działania oraz formułowanie celów działania przy uwzglednieniu cech tego układu. planowanie jako proces ciągły składa się z usystematyzowanych działań j obejmuje następujące części składowe: 1) cele ogólne, 2) środki, 3) zasoby,4) realizacja, 5)...
Przydatność 80% Podstawy Zarzadzania
krótko i na temat! Same podstawy! :P
Przydatność 65% Podstawy zarzadzania - kontrola
Aby kontrola była skuteczna, nie może być ani spóźniona, ani zbyt częsta, nieplanowa, chaotyczna, biurokratyczna, formalistyczna, a jednocześnie nie odpowiedzialna kontrola urządzenia przedsiębiorstwa i jego prowadzenia, bo to może doprowadzić do zła. Musi być ustalone, kto ma prawo dokonywać kontroli, w jakich granicach i w jakim czasie, wreszcie jakie kwalifikacje muszą...
Przydatność 60% Planowanie marketingowe
SPIS TREŚCI WSTĘP 1.ZASADY PLANOWANIA MARKETINGOWEGO 1.1. Cele planowania marketingowego 1.2.Kwestie i koncepcje działań rynkowych 1.3.Osoby zaangażowane w planowanie marketingowe 1.4.Formy sporządzania planu marketingowego 2.ETAPY PLANOWANIA 2.1. Makrootoczenie 2.2.Mikrootoczenie 2.3.Analiza SWOT 2.4. Analiza cyklu życia produktu 2.5.Analiza sprzedaży 3.RODZAJE...
Przydatność 85% Planowanie przestrzenne
całośc pracy w załączniku....:))
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
Konto usunięte