Treść zadania
Autor: Nata270 Dodano: 14.6.2010 (17:30)
Anna Kamińska
"Widok z gór"
Góry nad wodą klęczą jak praczki, (10 sylab)
Pełzną owieczki - białe robaczki, (10 sylab)
Młoda kobieta gałązki ścina, (10 sylab)
Śpiewu jej pełna dolina. (8 sylab)
Wśród łąk zielonych stoi staruszek, (10 sylab)
Bije i ziemię urodzaj gruszek, (10 sylab)
Chronią sie dzieci w tarnin wirydarz, (10 sylab)
Krzyczą: "Kominiarz, co mi dasz!" (8 sylab)
Wtem chmura cienia chleb ziemi kraje, (10 sylab)
Listek listkowi krople podaje (10 sylab)
I mały deszczyk poszedł ukośnie, (10 sylab)
Zapłakał chłopczyk żałośnie. (8 sylab)
Migoce rosa na pajęczynie, (10 sylab)
Śpieszą się grabie na koniczynie, (10 sylab)
W godzinie smutku nic mi nie trzeba, (10 sylab)
Tę trochę ziemi i nieba. (8 sylab)
Kim jest podmiot liryczny w tym wierszu?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
sandrusia11 14.6.2010 (19:24)
podmiotem lirycznym w wierszu jest człowiek który w ,,godzinie smutku'' wędruje po górach. obserwuje ludzi i przyrodę. to przynosi mu ukojenie
tak jest dobrze bo pisałam to w szkole z panią:):):]
licze na naj albo chociaż podziękowania:):):):):):):):)):):):):)Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
elizkaZ 20.6.2010 (23:00)
Podmiot liryczny tego wiersza ujawnia się w przedostatnim wersie ostatniej strofy.
" W godzinie smutku nic MI nie trzeba
Tę trochę ziemi i nieba"
Zaimek mi to odniesienie do osoby mówiącej. Jest to ktoś smutny,przygnębiony- "..w godzinę smutku",kto próbuje znależć ulgę i ucieczkę od swojego nastroju w pięknie natury. Widzi podgórski krajobraz,pracujących ludzi,radosne dzieci ,śpiewajacą kobietę,zatem pełnię życia.Być może jest ten ktoś poetą,skoro tak niezwykle pięknie opisuje otaczający świat.Używa porównań,metafor /góry klęczą jak praczki,owieczki pełzną jak robaczki, chmura cienia kraje chleb ziemi..../.
Osoba ta widzi toczące się zdarzenia z góry - owieczki są malutkie,jak robaczki.
Wydaje się,że podpowiada i czytelnikowi wiersza,że w godzinie smutku najlepiej jest spojrzeć na świat i otoczenie z innej perspektywy i próbować odnależć radość w pięknie przyrody,zwłaszcza górskiej.Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Czy dobrze jest być sławnym ? Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 3 rozwiązania | autor: kamil123 29.3.2010 (15:57) |
Mam określić środki stylistyczne w wierszu Adama Asnyka ,,Ulewa" i Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: daga007 29.3.2010 (19:08) |
Co to jest przydawka ? Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: Edytka8 6.4.2010 (12:25) |
Czym jest ludzkie życie i jaki jest jego sens? Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: NaTkAVP 8.4.2010 (22:06) |
Dlaczego wiosna przedstawiona jest jako młoda kobieta? Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: gosia 10.4.2010 (18:54) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Kogo i o co oskarża podmiot liryczny w wierszu Władysława Broniewskiego „Ballady i romanse” ?
Władysław Broniewski „Ballady i romanse” Druga wojna światowa zamieniła miasto bohaterki wiersza „Ballady i romanse” w gruz, mieszkańcy miasteczka zniknęli. Ci, którzy nie zginęli podczas bombardowania domow przez niemieckie samoloty zostali zabrali przez SS-manów do obozów koncentracyjnych. Reszta ukrywała się pod ruinami miasta....
Przydatność 60% Udowodnij, że podmiot liryczny w wierszu "Przedśpiew" Leopolda Staffa prezentuje postawę afirmującą życie.
Wiele osób czytając wiersz Leopolda Staffa pt. "Przedśpiew" zastanawia się, co miał na myśli autor. To pytanie zaintrygowało także i mnie. Po dłuższych przemyśleniach uważam, że podmiot liryczny prezentuje postawę afirmującą życie. W mojej pracy postaram się udowodnić postawioną przeze mnie tezę. Pierwszym argumentem jest fakt, iż podmiot loryczny mówi o sobie...
Przydatność 60% W jaki sposób Kazimiera Illakowiczówna (1888-1983) w wierszu "Opowieść małzonki świetego Aleksego" wykorzystała motywy średniowieczne? Zwróć uwagę na uczucia, októrych mówi podmiot liryczny, średniowieczne rekwizyty oraz język i s
Średniowiecze to bardzo długi okres w historii literatury, trwał on od V, aż do XV wieku. W epoce tej najważniejszy dla człowieka był Bóg oraz zapewnienie sobie wiecznej szczęśliwości w niebie. Kazimiera Iłłakowiczówna, podobnie jak wielu pisarzy innych epok, wykorzystała motywy średniowieczne w swoim utworze. W wierszu wypowiada się podmiot liryczny,...
Przydatność 65% Podmiot liryczny wobec Boga, człowieka i ojczyzny w utworach Karpińskiego.
W europejskim oświeceniu pojawia się nowy prąd literacki – sentymentalizm. Za jego twórcę i wybitnego przedstawiciela uważa się J.J. Rousseau. W Polsce tak jak w Europie pojawia się sentymentalizm. Kolebką sentymentalizmu w Polsce są Puławy. W pracy tej zajmiemy się problemem Boga, świata, człowieka i ojczyzny w utworach Pieśń poranna, Pieśń wieczorna, Pieśń o narodzeniu...
Przydatność 50% Podmiot liryczny w utworze Kazimierza-Przerwy Tetmajera "Evviva l'arte".
Co mówi podmiot liryczny o sztuce, Bogu, artyście i społeczeństwie w utworze Kazimierza- Przerwy Tetmajera "Evviva l'arte" Tematem utworu Kazimierza-Przerwy Tetmajera zatytułowanego "Evviva l'arte" jest apoteoza sztuki. Wiersz Przerwy-Tetmajera jest przykładem liryki pośrdeniej, podmiot liryczny nie wyraża swoich emocji. W tym silnie zsubiektywizowanym utworze...
0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań
0 0
Ferelka 14.6.2010 (17:34)
mi się wydaje że Bóg, ale tylko wydaje, prawdopodobne że się mylę... chociaż zawsze w wierszach byłam dobraa
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie