Treść zadania
Autor: vanesa-m Dodano: 11.6.2010 (09:05)
zad.3
Dane jest równani -2x+4y-6=0
a) Przekształć to równanie do postaci y=ax+b
b) Przedstaw graficznie równanie w układzie współrzędnych.
c) Sprawdź, czy pary liczb (-1,1) i (3,-2) należą do zbioru rozwiązań tego równania.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
cecylka58 11.6.2010 (12:32)
a) Przekształć to równanie do postaci y=ax+b
4y = 2x + 6
y = 2/4x + 6/4
y = ½x + 1½
b) Przedstaw graficznie równanie w układzie współrzędnych.
Wykreśl układ współ.
Na osi y zaznacz punkt 1½
Następnie na tej samej osi przejdź o ½ w górę do 3 i 1 na osi x
Punkt o współrzędnych 1 – os x i 3 – oś y połącz z punktem 1½ na osi y i to jest wykres
c) Sprawdź, czy pary liczb (-1,1) i (3,-2) należą do zbioru rozwiązań tego równania
Podstawiasz za x = -1
y = 1
y = ½x + 1½
1 = ½ * (-1) + 1½
1 = -½ + 1½
1 = 1
L = P
Ta para liczb należy do zbioru rozwiązań tego równania.
x= 3
y = -2
-2 = ½ * 3 + 1½
-2 = 1½ + 1½
-2 = 3
L ≠ P
Ta para liczb nie należy do zbioru rozwiązań tego równania.Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
prosze to zadanie jest na jutro Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: misiek33456 28.3.2010 (14:49) |
Suma czterech kolejnych liczb podzielnych przez 3 jest równa -150. znajdz te Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: agata96 28.3.2010 (21:46) |
liczba o 3 większa od x jest 3 razy wieksza od x Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: hipopotam 29.3.2010 (21:09) |
Zapisz w postaci sumy. a) ( 1 / 2 + x ) do kwadratu b)(-2a+2b) do kwadratu Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Ilonus 30.3.2010 (16:25) |
oblicz pole i obwód trójkąta równobocznego, którego wysokość jest równa Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: agacik 7.4.2010 (20:38) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Postacie
Banach-matematyk, profesor Uniwesyt Lwows. Beck-polityk,szef gabinetu ministra spraw wojskowych,pracownik Piłsudskiego Beria-szef NKWD,usprawnienie pracy aparatu bezpieczeństwa,powołanie szkoły dla NKWD Budionny-marszałek ZSRR,dowódca Armii Czerwonej,umocnił i zmodernizował siły zbrojne Chamberlain-konserwatywny polityk brytyjski,premier,rzecznik ustępstw przeciw hitlerowcom...
Przydatność 55% Postacie historyczne
Władysław Bortnowski (1881-1966) Władysław Bortnowski, generał, od 1908 roku w Związku Walki Czynnej. W latach 1914-17 członek Legionów Polskich, a od 1918 roku zajmował wyższe stanowiska w Wojsku Polskim. Od 1925 roku był w służbie liniowej. W roku 1932 roku został generałem brygady, a w cztery lata później - generałem dywizji. W październiku 1938 roku stanął na czele...
Przydatność 80% Autocharakterystyka postaci.
Nazywam się Rafał. Urodziłem się w Województwie Warmińsko-Mazurskim, a dokładniej w Giżycku. Mieszkam w Łomży w domu jednorodzinnym z rodzicami, dwoma braćmi i dziadkiem. Mam 16 lat i obecnie uczęszczam do I klasy technikum Informatycznego. Jestem średniego wzrostu i wagi o brązowych włosach. Mam piwne oczy oraz jasną cerę. Ubieram się raczej luźno i na...
Przydatność 55% Barok (postacie)
Barok- kierunek w kulturze europejskiej XVII i pierwszej połowy XVIII w. Narodził się we Włoszech. Cechował go dynamizm, rozmach, przepych, odwoływanie się do uczuć odbiorcy, różnorodność i kontrastowość. Na ogół wywodzi się go z portugalskiego słowa barocco oznaczającego nieforemną perłę. Początkowo barok uważano za coś nienaturalnego, przesadnego i dziwacznego....
Przydatność 70% Urszulka Kochanowska - charakterystyka postaci.
Urszulka była córką wybitnego poety epoki renesansu Jana Kochanowskiego. Chodziła zawsze pięknie ubrana w sukienki z falbankami własnoręcznie szyte dla niej przez matkę. W długie włosy miała wplecione kolorowe kokardki i wstążki . Ta dwu i pól letnia dziewczynka sprawiała, że dom państwa Kochanowskich był pełen śmiechu, życia i wzajemnej miłości. Była wesoła...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
0 0
Konto usunięte 11.6.2010 (10:51)
-2x + 4y - 6 = 0
a) 4y = 2x+6
c) (-1;1)
-2*(-1)+4*1-6 =
= 2+4-6 =
= 0
para liczb (-1;1) należy do zbioru rozwiązań
(3;-2)
-2*3+4*(-2)-6 =
= -6-8-6 =
= -20
para liczb (3;-2) nie należy do zbioru rozwiązań
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie