Treść zadania
Autor: kogaveg Dodano: 28.3.2010 (10:27)
napisz fefleksjie o wierszu wisławy szymorskiej ,,Nic dwa razy,,
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
napisz szczegółowy plan wydarzeń z książki przygody robinsona cruzoe Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: domisia199 28.3.2010 (21:00) |
Napisz list do afrykańskiego chłopca Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: Panterka007 29.3.2010 (16:51) |
napisz streszczenie książki ,,staroświecki sklep" Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: syl322 29.3.2010 (17:22) |
1.napisz wiązki frazeologiczne 2.napisz wyrazy rymujace sie Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: jorju 29.3.2010 (18:34) |
napisz opowiadanie z dialogiem- moja droga do szkoły Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: klaudianap 29.3.2010 (19:55) |
Podobne materiały
Przydatność 85% Metafizyczne wnioski z refleksji nad poznaniem
METAFIZYCZNE WNIOSKI Z REFLEKSJI NAD POZNANIEM WSTĘP 3 ROZDZIAŁ I – ŹRÓDŁA PRAWDZIWEGO POZNANIA 4 I.01. – RACJONALIZM I EMPIRYZM 4 I.02. – PLATON, KARTEZJUSZ, LOCKE, LEIBNIZ, HUME 4 I.03. – KANT 5 I.04. – ZASADNICZE WERSJE APRIORYZMU I EMPIRYZMU 6 I.05. – POZNANIE APRIORYCZNE U HUSSERLA 7 I.06. – ZAGADNIENIE GRANIC POZNANIA 7 I.07. – EPISTEMOLOGICZNY...
Przydatność 65% Do jakich refleksji pobudziło mnie opowiadanie Jarosława Iwaszkiewicza “Ikar” ?
Wydaje się, że każdy żyje w swoim własnym “świecie”. Nie zauważamy innych ludzi - ich tragedii, cierpień, ale także radości. Taki obraz świata przedstawiony jest w utworze Jarosława Iwaszkiewicza “Ikar”. W tym opowiadaniu przedstawiona jest jedna krótka chwila z życia Warszawy w czasie okupacji hitlerowskiej. Chwila dla jednych nic nie znacząca, dla innych - w tym dla...
Przydatność 65% Poezja- rezultat refleksji nad egzystencją świata i ludzi.
Egzystencja jest właściwością bytów ożywionych, przeciwstawną zwykłemu ?byciu? rzeczy. W filozofii egzystencjalnej ?istnieć? ( egzystować ) to ?wyrzucać się?, projektować się? na zewnątrz poza siebie, snuć projekty, wyrywać ze swojego stanu i decydować na coraz to nową działalność. Tym między innymi wyraża się, według Sartre?a ?wolność?, będąca zasadniczą...
Przydatność 50% Omów różnorodność refleksji i konstrukcji poetyckich we fraszkach Jana Kochanowskiego.
O ile Mikołaj Rej zasłużył sobie na zaszczytne miano ojca literatury polskiej, o tyle Jana Kochanowskiego uznano za ojca poezji narodowej. Nigdy przedtem poezja nasza nie osiągnęła takich wyżyn, na jakie wzniósł ją właśnie Jan z Czarnolasu. Był to człowiek gruntownie wykształcony - studiował w Polsce (Akademia Krakowska) i za granicą (Królewiec, Padwa). Ukochał języki...
Przydatność 50% Pojęcie i rola refleksji w profesjonalnej praktyce pedagoga
Aby móc rozmawiać o refleksji w praktyce pedagoga należało by najpierw wyjaśnić ogólne pojęcie refleksji. Tak więc refleksją nazywamy czynność umysłu, polegającą na ujmowaniu lub tylko uświadamianiu własnych aktów w aspekcie ich istnienia, zawartości, struktury i przebiegu. Prościej mówiąc refleksja to głębsze zastanowienie, rozmyślanie nad czymś, rozważanie...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie
Komentarze do zadania
Konto nieaktywne 4.6.2011 (20:42)
Wiersz pt: "Nic dwa razy" utwierdza nas w przekonaniu, że nic się nie powtarza. Każde wydarzenie ma swoje miejsce tylko raz i nie da się go wrócić i dokonać poprawek. Dlatego każdy powinien być świadom odpowiedzialności, jaką ponosi za podjęte decyzje i zrealizowane działania. W stwierdzeniu:
"Choćbyśmy uczniami byli
najtępszymi w szkole tego świata
nie będziemy repetować
żadnej zimy ani lata"
poetka ukazuje zasadnicze różnice między szkoła a życiem. Według praw jakie panują w szkole uczeń może zostać drugi raz w tej samej klasie i ma szanse na poprawienie zeszłorocznych błędów. W życiu natomiast jest zupełnie inaczej. Nie można wrócić do poprzedniego dnia, aby poprawić popełnione w nim błędy. Następny dzień, noc, pocałunek może być podobny do wcześniejszego ale nie jest taki sam, gdyż niesie ze sobą coś indywidualnego, niepowtarzalnego. poetka przedstawia również miłość jako nieustanna walkę w przełamaniu obcości i zrozumieniu swych uczuć. Jednego dnia podmiot liryczny tęskni za kimś bliskim, kochanym. Wymówione przypadkowo przez kogoś imię tej osoby jest jak róża. Kiedy jednak jest blisko ulubieńca i może cieszyć się do woli jego obecnością, czuje się obco, odwraca głowę, nie czuje radości z bycia razem, zastanawia się czym jest róża:
"Róża? Jak wygląda róża?
Czy to kwiat? A może kamień?"
Słowa:
"Czemu ty się zła godzino,
z niepotrzebnym mieszasz lękiem?
Jesteś- a więc musisz minąć.
Miniesz- a więc to jest piękne"
świadczą o tym, że wszystko co złe, przykre, czego się boimy może zaistnieć ale potem minie. Żadne przykre przeżycie nie będzie trwało wiecznie. Minie, zapomnijmy o tym i życie nadal będzie piękne. Poetka zawarła w tym wyznaniu pocieszenie, że wszystko co złe minie i to jest wspaniałe. Nie warto zamartwiać się.
Wiersz "Nic dwa razy" jest doskonałym odzwierciedleniem ludzkich pragnień i związanych z nimi obaw. Często żałuje się popełnionych błędów i ubolewa nad tym, że nie można cofnąć czasu. Czasami tęskni się za kimś bliskim a kiedy jest się wreszcie z tą osobą, zauważa się jej wady i tęsknota przeradza się w nicość. Poetka ukazała w wierszu wewnętrzne rozterki człowieka i zachęca do dokładnego przemyślenia sprawy zanim podejmie się ostateczną decyzje, gdyż później nie da się cofnąć czasu.