Treść zadania
Autor: Kas18 Dodano: 2.6.2010 (14:25)
WAZNE!!!
hurtownia sprzedaje spodnie dzinsowe po cenie hurtowej 29.90 kierownictwo hurtowni podjęlo decyzje o podwyżce ceny o 50 %. Cena hurtowa spodni po podwyżce w przybliżeniu wynosi?
Prosze o obliczenia żeby byly napisane:) Z gory dziekuje
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
xxwikusiaxx9 2.6.2010 (14:58)
Wiemy że spodnie kosztują 29,90
50% więcej to bendzie - 29,90+29,90=59,80Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
mariposa24 2.6.2010 (15:14)
Można to na proporcje rozwiązać, ale pewnie jeszcze tego nie miałaś/eś.
cena - 29,90zł
podwyżka o 50%
50% z 29,90
Proporcja
100% to 29,90
50% to x
Mnożysz na krzyż i wychodzi tak:
100x = 29,90x50
100x=1495 - teraz dzielisz obustronnie przez te liczbę co przy "x" jest i wychodzi:
x = 14,95 - to jest 50% ceny 29,90
Teraz do tej 1 ceny dodajesz te 50% i masz cenę po podwyżce.
29,90 zł + 14,95 = 44,85
Cena spodni po podwyżce 44,85 zł
Proste nie :-)Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
antoskaa 2.6.2010 (15:45)
29,90*0,50=14,95+29.90=44,95
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
maryskamarycha 3.6.2010 (13:59)
Wiemy że spodnie kosztują 29,90
50% więcej to bedzie - 29,90+29,90=59,80Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
2.przedsiębiorstwo handlowe kupuje dywany od producenta w cenie netto 100zł Przedmiot: Przedsiębiorczość / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: krolowawlasnejbajki 6.12.2012 (22:58) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Ceny
CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....
Przydatność 80% Ceny monopolistyczne
CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...
Przydatność 60% Strategia ceny
CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...
Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny
Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...
Przydatność 55% Jakie wartości ceni dzisiejsza młodzież ?
Większość ludzi ceni jakieś wartości. Myślę, że i współczesna młodzież wyznaje pewne idee. Wartości to standarty naszych myśli, postaw, zachowań. Określają, kim jesteśmy, jak żyjemy i jak traktujemy innych ludzi. Kształtują człowieka od wewntąrz. Są to normy oraz zasady postępowania, które umożliwiają rozwój i chronią przed krzywdzeniem siebie i innych....
0 odpowiada - 0 ogląda - 5 rozwiązań
1 0
darka120 2.6.2010 (14:43)
29.90*0.50=14,95
29.90+14.95=44.85
Po podwyżce spodnie będą kosztowały 44,95
Myślę ,że dobrze.Pozdrawiam.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie