Treść zadania
Autor: ~lusesita klops Dodano: 15.5.2021 (17:34)
Zadania z kinematyki
W jakim czasie leniwiec poruszający się z prędkością 0,1 m/s dojdzie do drzewa oddalonego o 0,2 km?
Uczeń jedzie na rowerze z prędkością 15 km/h. Jaki dystans pokona on w czasie 5 h?
Autobus 149 rusza z przyspieszeniem 0,2 m/s2. Po jakim czasie uzyska ona prędkość 20 m/s?
Jaką drogę pokona sprinter ruszający z przyspieszeniem 2 m/s2 w czasie pierwszych 5 sekund ruchu?
Czarownice lecące na miotłach mijają się, lecąc z jednakową szybkością 30 km/h. Jaka jest ich względna prędkość?
Zamień jednostki:
10 m/s = …………… km/h
54 km/h = …………... m/s
Muszka owocówka przeleciała z prędkością 2 km/h, pokonując odległość 100 m. Następnie pokonała odległość o 800 m z prędkością 4 km/h. Jaka była jej średnia prędkość na całej trasie?
Rozwiąż to zadanie i zarób nawet 14 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 10 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.
Rozwiązania
Podobne zadania
Zad.1. Sprinter wykonuje 40 oddechów w czasie 1 minuty. Oblicz czestotliwość Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: adrianna669 12.4.2010 (17:02) |
Zad.1. Sprinter wykonuje 40 oddechów w czasie 1 minuty. Oblicz czestotliwość Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: adrianna669 12.4.2010 (17:02) |
Zad.1. Sprinter wykonuje 40 oddechów w czasie 1 minuty. Oblicz czestotliwość Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: adrianna669 12.4.2010 (17:02) |
Jakim zjawiską ulegają fale? Opisać w sposób przystępny. Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Oolenka1232 12.4.2010 (19:59) |
oblicz drogę jaką przebywa samochód w czasie rozpędzenia się od 0 km/h do Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: ponym2 15.4.2010 (07:53) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Czasy
Le passe compose – przeszły dokonany... Podmiot + avoir/etre +participe passe Participe passe Aimer = j’aime Finir = j’fini Entendre= j’entendu L’imperfait je => -ais tu => -ais ilelle => -ait nous => -ions vous => -iez ils/elles => -aient j’etais tu etais il etait nous etions vous etiez ils/elles etaient Le futur simple je => -rai...
Przydatność 50% Czasy
PRESENT CONTINOUS Zastosowanie: -czynność odbywająca się w chwili mówienia (I'm reading now.) -Czynność tymczasowa (He's staying a hotel at the moment.) -Plany na najbliższą przyszłość (We're going to the theatre on Sunday.) -Krytykowanie powtarzających się zachowań (You're always borrowing money from me!) Budowa: zdanie oznajmujące os+operator+czas(1)+końcówka"ing"...
Przydatność 65% Czasy
Le passe compose – przeszły dokonany... Podmiot + avoir/etre +participe passe Participe passe Aimer = j’aime Finir = j’fini Entendre= j’entendu L’imperfait je => -ais tu => -ais ilelle => -ait nous => -ions vous => -iez ils/elles => -aient j’etais tu etais il etait nous etions vous etiez ils/elles etaient Le futur simple je => -rai tu => -ras il/elle...
Przydatność 85% Czasy
Present Continuous Czas ten opisuje czynność jaka jest w tej chwili wykonywana. Czasownik BYĆ + końcówka ING Przykłady: I am writing a book now. He is writing a book now. Am I writing a book now? Is he writing a book now? I am not writing a book now. He isn’t writing a book now. Present Simple Używamy wtedy kiedy mówimy o czynnościach typowych, rutynowych,...
Przydatność 80% Czasy
Czasy teraniejsze PRESENT SIMPLE Budowa Zdania twierdzące I/You/We/They + V1 (I like music.) He/She/It + V1 + s (He likes music.) Przeczenia I/You/We/They + don't + V1 (I don't like music.) He/She/It + doesn't + V1 (She doesn't like music.) Pytania Do/don't + I/you/we/they/ + V1 (Do you like music?) Does/doesn't + he/she/it + V1 (Does she like music?) Krótkie...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
6 0
antekL1 15.5.2021 (19:07)
[ We wszystkich tych zadaniach ważne jest dobranie odpowiednich jednostek ]
-------------------
W jakim czasie leniwiec poruszający się z prędkością 0,1 m/s dojdzie do drzewa oddalonego o 0,2 km?
Wygodnie jest przeliczyć odległość 0,2 km na metry. Droga s = 200 m
Mamy daną prędkość v = 0,1 m/s
Ze wzoru:
s = v * t
obliczamy czas t = s / v ; wstawiamy dane:
t = 200 / 0,1 = 2000 sekund.
Ponieważ droga była w metrach, prędkość w m/s to dostajemy wymiar wyniku:
[ t ] = m / (m/s) = s (sekundy).
Można jeszcze to przeliczyć na minuty
2000 s (na minuty) 2000 / 60 = 200/6 = 33,(3) minuty = 33 minuty i 20 sekund
=====================================
Uczeń jedzie na rowerze z prędkością 15 km/h. Jaki dystans pokona on w czasie 5 h?
Ze wzoru s = v * t liczymy drogę s.
Dane: v = 15 km/h; t = 5 h.
Wymiar wyniku: [ s ] = (km/h) * h = km - dostaniemy drogę w kilometrach.
s = 15 * 5 = 75 km
=====================================
Autobus 149 rusza z przyspieszeniem 0,2 m/s2. Po jakim czasie uzyska ona prędkość 20 m/s?
[ oznaczam przez ^2 wyrażenie "do kwadratu" ]
Mamy dane przyspieszenie a = 0,2 m/s^2 oraz prędkość końcową v = 20 m/s.
Ze wzoru:
v = a * t ; liczymy czas t = v / a
t = 20 / 0,2 = 100 sekund
Sprawdzamy wymiar wyniku: [ t ] = (m/s) / (m/s^2) = (m/s) * (s^2/m) = s [ sekunda ]
100 sekund można jeszcze przeliczyć na minuty: 1 minuta i 40 sekund
=====================================
Jaką drogę pokona sprinter ruszający z przyspieszeniem 2 m/s2 w czasie pierwszych 5 sekund ruchu?
Tutaj mamy wzór na drogę s (ruch jednostajnie przyspieszony)
s = (1/2) a t^2 ; gdzie:
a = 2 m/s^2 - przyspieszenie ; t = 5 s - czas.
s = (1/2) * 2 * 5^2 = 25 m
Wymiar wyniku:
[ s ] = (m/s^2) * s^2 = m [ metry ]
=====================================
Czarownice lecące na miotłach mijają się, lecąc z jednakową szybkością 30 km/h. Jaka jest ich względna prędkość?
Aby się minąć muszą lecie NAPRZECIW siebie (w przeciwnych kierunkach).
Względna prędkość czarownicy "z naprzeciwka" względem jakiejś innej to suma prędkości.
v = 30 + 30 = 60 km/h
PS: Chyba dozwolone prędkości w "terenie zabudowanym", choć względna prędkość jest za duża :)
=====================================
Zamień jednostki:
10 m/s = …………… km/h
54 km/h = …………... m/s
Stała zamiany: 3,6 bierze się stąd, że 1 godzina = 3600 sekund i 1 km = 1000 m.
Czyli:
1 km/h = 1000 m / 3600 s = (1 / 3,6) m/s.
Aby zamienić km/h na m/s dzielimy przez 3,6.
Aby zamienić m/s na km/h mnożymy przez 3,6.
10 m/s = 10 * 3,6 = 36 km/h
54 km/h = 54 / 3.6 = 15 m/s
[ Pamiętaj proszę: prędkość w km/h jest 3,6 raza większa niż prędkość w m/s ]
=====================================
Muszka owocówka przeleciała z prędkością 2 km/h, pokonując odległość 100 m. Następnie pokonała odległość o 800 m z prędkością 4 km/h. Jaka była jej średnia prędkość na całej trasie?
Średnia prędkość Vsr to CAŁKOWITA droga s dzielona przez przez CAŁKOWITY czas t.
Mamy prędkości podane w km/h więc jeśli odległości podamy w kilometrach
to wynik będzie w godzinach.
Pierwszy kawałek: Droga s1 = 100 m = 0,1 km ; prędkość v1 = 2 km/h
Czas t1 = s1 / v1 = 0.1 / 2 = 0,05 h (w godzinach)
Drugi kawałek: Droga s2 = 800 m = 0,8 km ; prędkość v2 = 4 km/h
Czas t2 = s2 / v2 = 0.8 / 4 = 0,2 h (w godzinach)
Łączna droga s = s1 + s2 = 0,1 + 0,8 = 0,9 km.
Łączny czas t = t1 + t2 = 0,05 + 0,2 = 0,25 h
Średnia prędkość: v = s / t = 0,9 / 0.25 = 3,6 km/h
Wynik otrzymujemy w km/h bo zamieniliśmy drogi z metrów na kilometry.
=====================================
W razie pytań albo jak się pomyliłem pisz proszę na priv.
Dodaj komentarz - Zgłoś nadużycie
4 1
tritonx100 15.5.2021 (19:40)
Rozwiązanie w załączniku
Załączniki
Dodaj komentarz - Zgłoś nadużycie