Treść zadania

~lusesita klops

Zadania z kinematyki
W jakim czasie leniwiec poruszający się z prędkością 0,1 m/s dojdzie do drzewa oddalonego o 0,2 km?









Uczeń jedzie na rowerze z prędkością 15 km/h. Jaki dystans pokona on w czasie 5 h?













Autobus 149 rusza z przyspieszeniem 0,2 m/s2. Po jakim czasie uzyska ona prędkość 20 m/s?












Jaką drogę pokona sprinter ruszający z przyspieszeniem 2 m/s2 w czasie pierwszych 5 sekund ruchu?











Czarownice lecące na miotłach mijają się, lecąc z jednakową szybkością 30 km/h. Jaka jest ich względna prędkość?










Zamień jednostki:
10 m/s = …………… km/h
54 km/h = …………... m/s










Muszka owocówka przeleciała z prędkością 2 km/h, pokonując odległość 100 m. Następnie pokonała odległość o 800 m z prędkością 4 km/h. Jaka była jej średnia prędkość na całej trasie?

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

Zaloguj się lub załóź konto aby dodać komentarz.

Rozwiąż to zadanie i zarób nawet 14 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 10 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.

Rozwiązania

  • antekL1

    [ We wszystkich tych zadaniach ważne jest dobranie odpowiednich jednostek ]
    -------------------

    W jakim czasie leniwiec poruszający się z prędkością 0,1 m/s dojdzie do drzewa oddalonego o 0,2 km?

    Wygodnie jest przeliczyć odległość 0,2 km na metry. Droga s = 200 m
    Mamy daną prędkość v = 0,1 m/s
    Ze wzoru:

    s = v * t

    obliczamy czas t = s / v ; wstawiamy dane:

    t = 200 / 0,1 = 2000 sekund.

    Ponieważ droga była w metrach, prędkość w m/s to dostajemy wymiar wyniku:
    [ t ] = m / (m/s) = s (sekundy).

    Można jeszcze to przeliczyć na minuty
    2000 s (na minuty) 2000 / 60 = 200/6 = 33,(3) minuty = 33 minuty i 20 sekund
    =====================================

    Uczeń jedzie na rowerze z prędkością 15 km/h. Jaki dystans pokona on w czasie 5 h?

    Ze wzoru s = v * t liczymy drogę s.
    Dane: v = 15 km/h; t = 5 h.
    Wymiar wyniku: [ s ] = (km/h) * h = km - dostaniemy drogę w kilometrach.

    s = 15 * 5 = 75 km
    =====================================

    Autobus 149 rusza z przyspieszeniem 0,2 m/s2. Po jakim czasie uzyska ona prędkość 20 m/s?

    [ oznaczam przez ^2 wyrażenie "do kwadratu" ]
    Mamy dane przyspieszenie a = 0,2 m/s^2 oraz prędkość końcową v = 20 m/s.
    Ze wzoru:

    v = a * t ; liczymy czas t = v / a

    t = 20 / 0,2 = 100 sekund

    Sprawdzamy wymiar wyniku: [ t ] = (m/s) / (m/s^2) = (m/s) * (s^2/m) = s [ sekunda ]
    100 sekund można jeszcze przeliczyć na minuty: 1 minuta i 40 sekund
    =====================================

    Jaką drogę pokona sprinter ruszający z przyspieszeniem 2 m/s2 w czasie pierwszych 5 sekund ruchu?

    Tutaj mamy wzór na drogę s (ruch jednostajnie przyspieszony)

    s = (1/2) a t^2 ; gdzie:

    a = 2 m/s^2 - przyspieszenie ; t = 5 s - czas.

    s = (1/2) * 2 * 5^2 = 25 m

    Wymiar wyniku:
    [ s ] = (m/s^2) * s^2 = m [ metry ]
    =====================================

    Czarownice lecące na miotłach mijają się, lecąc z jednakową szybkością 30 km/h. Jaka jest ich względna prędkość?

    Aby się minąć muszą lecie NAPRZECIW siebie (w przeciwnych kierunkach).
    Względna prędkość czarownicy "z naprzeciwka" względem jakiejś innej to suma prędkości.
    v = 30 + 30 = 60 km/h

    PS: Chyba dozwolone prędkości w "terenie zabudowanym", choć względna prędkość jest za duża :)
    =====================================

    Zamień jednostki:
    10 m/s = …………… km/h
    54 km/h = …………... m/s


    Stała zamiany: 3,6 bierze się stąd, że 1 godzina = 3600 sekund i 1 km = 1000 m.
    Czyli:
    1 km/h = 1000 m / 3600 s = (1 / 3,6) m/s.
    Aby zamienić km/h na m/s dzielimy przez 3,6.
    Aby zamienić m/s na km/h mnożymy przez 3,6.

    10 m/s = 10 * 3,6 = 36 km/h
    54 km/h = 54 / 3.6 = 15 m/s

    [ Pamiętaj proszę: prędkość w km/h jest 3,6 raza większa niż prędkość w m/s ]
    =====================================

    Muszka owocówka przeleciała z prędkością 2 km/h, pokonując odległość 100 m. Następnie pokonała odległość o 800 m z prędkością 4 km/h. Jaka była jej średnia prędkość na całej trasie?

    Średnia prędkość Vsr to CAŁKOWITA droga s dzielona przez przez CAŁKOWITY czas t.

    Mamy prędkości podane w km/h więc jeśli odległości podamy w kilometrach
    to wynik będzie w godzinach.

    Pierwszy kawałek: Droga s1 = 100 m = 0,1 km ; prędkość v1 = 2 km/h
    Czas t1 = s1 / v1 = 0.1 / 2 = 0,05 h (w godzinach)

    Drugi kawałek: Droga s2 = 800 m = 0,8 km ; prędkość v2 = 4 km/h
    Czas t2 = s2 / v2 = 0.8 / 4 = 0,2 h (w godzinach)

    Łączna droga s = s1 + s2 = 0,1 + 0,8 = 0,9 km.
    Łączny czas t = t1 + t2 = 0,05 + 0,2 = 0,25 h

    Średnia prędkość: v = s / t = 0,9 / 0.25 = 3,6 km/h

    Wynik otrzymujemy w km/h bo zamieniliśmy drogi z metrów na kilometry.
    =====================================

    W razie pytań albo jak się pomyliłem pisz proszę na priv.

  • userphoto

    Rozwiązanie w załączniku

    Załączniki

Podobne materiały

Przydatność 60% Czasy

Le passe compose – przeszły dokonany... Podmiot + avoir/etre +participe passe Participe passe Aimer = j’aime Finir = j’fini Entendre= j’entendu L’imperfait je => -ais tu => -ais ilelle => -ait nous => -ions vous => -iez ils/elles => -aient j’etais tu etais il etait nous etions vous etiez ils/elles etaient Le futur simple je => -rai...

Przydatność 50% Czasy

PRESENT CONTINOUS Zastosowanie: -czynność odbywająca się w chwili mówienia (I'm reading now.) -Czynność tymczasowa (He's staying a hotel at the moment.) -Plany na najbliższą przyszłość (We're going to the theatre on Sunday.) -Krytykowanie powtarzających się zachowań (You're always borrowing money from me!) Budowa: zdanie oznajmujące os+operator+czas(1)+końcówka"ing"...

Przydatność 65% Czasy

Le passe compose – przeszły dokonany... Podmiot + avoir/etre +participe passe Participe passe Aimer = j’aime Finir = j’fini Entendre= j’entendu L’imperfait je => -ais tu => -ais ilelle => -ait nous => -ions vous => -iez ils/elles => -aient j’etais tu etais il etait nous etions vous etiez ils/elles etaient Le futur simple je => -rai tu => -ras il/elle...

Przydatność 85% Czasy

Present Continuous Czas ten opisuje czynność jaka jest w tej chwili wykonywana. Czasownik BYĆ + końcówka ING Przykłady: I am writing a book now. He is writing a book now. Am I writing a book now? Is he writing a book now? I am not writing a book now. He isn’t writing a book now. Present Simple Używamy wtedy kiedy mówimy o czynnościach typowych, rutynowych,...

Przydatność 80% Czasy

Czasy teraniejsze PRESENT SIMPLE Budowa Zdania twierdzące I/You/We/They + V1 (I like music.) He/She/It + V1 + s (He likes music.) Przeczenia I/You/We/They + don't + V1 (I don't like music.) He/She/It + doesn't + V1 (She doesn't like music.) Pytania Do/don't + I/you/we/they/ + V1 (Do you like music?) Does/doesn't + he/she/it + V1 (Does she like music?) Krótkie...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji