Rozwiąż to zadanie i zarób nawet 16 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 12 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.
Rozwiązania
Podobne zadania
STATYSTYKA POMOCY Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: krzysiek0209 24.4.2010 (17:14) |
STATYSTYKA PROSZĘ O POMOC NA DZIŚ!! :( !!!!! Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: ruletka 12.1.2011 (09:11) |
statystyka Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: przekarykaturalizuj 15.2.2011 (15:57) |
statystyka Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: przekarykaturalizuj 15.2.2011 (15:59) |
statystyka Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: przekarykaturalizuj 15.2.2011 (16:02) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Statystyka
Struktury jednowymiarowe. Statyst.met.analizy i ich rozkłądy Dwa typy porównań: 1) dwóch lub wiecej różnych zbiorowości pod wzgl tej samej cechy, 2)rozkładu 2-lub wiecej cech w tej samej zbiorowo. Cechy mierzalne analizujemy przy wykorzystaniu miar statystycznych: 1.przecietnych(średnie lub miary położenia lub tendencji centralnych)...
Przydatność 65% Statystyka
3 zadania które były na egzaminie zerowym + odpowiedzi na 2 z nich.
Przydatność 55% Statystyka matematyczna
Statystyka w rozumieniu tego wykładu to zbiór metod służących pozyskiwaniu, prezentacji, analizie danych. Celem generalnym stosowania tych metod, jest otrzymywanie, na podstawie danych, użytecznych uogólnionych informacji na temat zjawiska, którego dotyczą. Proces pozyskiwania danych ogólnie nazywany jest badaniem statystycznym. W ramach badania statystycznego...
Przydatność 65% Statystyka - podstawy
Podstawy statystyki w załącznikach.
Przydatność 55% Statystyka matematyczna
Statysyka
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 19.3.2021 (14:14)
Zadania z zestawu "2af7e....png
Znaczek ^ to "do potęgi", np. 2^3 = 8
(n nad k) to symbol Newtona, (n nad k) = n! / [ k! * (n-k)! ]
==============================================
Zad. 1A,
Jest to schemat Bernoulliego z szansą sukcesu p = 1/2 i porażki q = 1/2.
Wobec tego:
X(k) = (4 nad k) * (1/2)^k * (1/2)^(4-k) ; upraszczamy:
X(k) = (4 nad k) / 16 ; można się jeszcze podawić:
X(k) = 4! / [ k! * (4-k)! * 16 ]
X(k) = (3/2) / [ k! * (4-k)! ]
Daje to:
X(0) = 1/16; X(1) = 4/16; X(2) = 6/16; X(3) = 4/16; X(4) = 1/16
Średnia w rozkładzie Bernoulliego wynosi n * p, tutaj: 4 * 1/2 = 2
Wariancja w tym rozkładzie: n * p * q = 4 * 1/2 * 1/2 = 1
Średnią można też sprawdzić licząc sumę po k iloczynów k * X(k)
1/16 * 0 + 4/16 * 1 + 6/16 * 2 + 4/16 * 3 + 1/16 * 4 = ?? (tak, = 2)
Wariancję można sprawdzić podobnie, ale za dużo pisania, licz, jak chcesz :)
=====================================
Zad. 1B,
Gra jest "sprawiedliwa" (mówi się "o sumie zerowej") jeśli oczekiwana wygrana każdego z graczy jest równa ZERO po dużej ilości rozegranych gier. Liczymy więc oczekiwaną wartość zmiennej losowej X(k), gdzie:
k - ilość szóstek, 0, 1 lub 2
Z rachunku prawdop. wynika, że szansa na 2 szóstki w 2 rzutach to 1/6^2 = 1/36
Szansa na jedną szóstkę (schemat Bernoulliego, patrz zadanie 1)
(2 nad 1) * (1/6)^1 * (5/6)^1 = 10/36
Szansa na 0 szóstek: 1 - 1/36 - 10/36 = 25/36
Gracz A zawsze przegrywa 18+a, wygrywa 0, 4a lub 8a w zależności od k.
Czyli wygrana X(k) gracza A wynosi:
Dla k = 2: X(2) = -(18 + a) + 8a = -18 + 7a; szansa: p(2) = 1/36
Dla k = 1: X(1) = -(18 + a) + 4a = -18 + 3a; szansa: p(1) = 10/36
Dla k = 0: X(0) = -(18 + a) + 0 = -18 - a; szansa: p(0) = 25/36
Obliczamy oczekiwaną wygraną E(X) dla gracza A sumując iloczyny p(k) * X(k)
E(X) = (1/36) * (-18 + 7a) + (10/36) * (-18 + 3a) + (25/36) * (-18 - a)
E(X) = (a - 54) / 3
Porównujemy E(X) do zera, wychodzi: a = 54 zł
=====================================
Zad. 1C.
Zmienna X ma tylko 3 wartości więc szanse na dowolną z nich sumują się do 1.
p1 + p2 + p3 = 1 ; stąd:
0.2 + 0.4 + p3 = 1; dostajemy p3 = 0.4
Wartość oczekiwana E(X) to suma (patrz zadanie 2)
E(X) = 0.2 * 7 + 0.4 * 5 + 0.4 * x3 = 5 ; rozwiązujemy to równanie dla x3
x3 = 4
=====================================
Zad. 1D.
To zadanie jest raczej z geometrii a nie ze statystyki :)
Ponieważ losujemy 3 wierzchołki z 4 to oznacza, że losujemy po prostu ściankę ostrosłupa. Każda ze ścianek ma taką samą szansę być wylosowana i ta szansa wynosi 1/4.
Wynika z tego, że oczekina wartość pola to całe pole ostrosłupa dzielone przez 4.
Dalej to tylko geometria. Oznaczmy punkty:
A(-1,-1,1); B(5,-1,1); C(-1,7,1); D(2,3,5)
Odejmując współrzędne punktów obliczamy wektory tworzące boki ostrosłupa
AB = B - A = [6,0,0] <------ to są wektory !
AC = C - A = [0,8,0]
AD = D - A = [3,4,4]
BC = C - B = [-6,8,0]
BD = D - B = [-3,4,4]
CD = D - C = [3,-4,4]
Pola poszczególnych ścianek liczmy z iloczynu wektorowego, przykład:
Pole ścianki ABC to iloczyn wektorowy AB i AC dzielony przez 2:
P(ABC) = | AB x AC | / 2 = 24 ; gdzie x to iloczyn wektorowy, mam nadzieję, że umiesz go liczyć, w końcu zadanie jest na poziomie "studia" :)
P(ABD) = | [0,-24,24] | / 2 = 12 * pierwiastek(2)
P(ACD) = 40
P(BCD) = 40
Te 4 pola trzeba zsumowć i podzielić wynik przez 4, masz wynik E(X). Jest duża szansa, że pomyliłem się tu w obliczeniach ale metoda jest poprawna :)
=====================================
Proszę, zamieść drugi zastaw zadań oddzielnie bo ten tekst jest już za długi...
W razie pytań albo jak sie pomyliłem pisz proszę na priv.
Dodaj komentarz - Zgłoś nadużycie