Treść zadania
Autor: ~katarzyna Dodano: 21.11.2020 (11:46)
Jak w wierszu zostały przedstawione zwierzęta jaki środek poetycki wykorzystała autorka
Rozwiąż zadanie i zarób nawet 12 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 8 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.
Rozwiązania
Podobne zadania
Mam określić środki stylistyczne w wierszu Adama Asnyka ,,Ulewa" i Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: daga007 29.3.2010 (19:08) |
chłopaki jaki rodzaj? Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: dysia99 8.4.2010 (20:30) |
Czym jest ludzkie życie i jaki jest jego sens? Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: NaTkAVP 8.4.2010 (22:06) |
drewniany jaki to rodzaj rzeczownika Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 4 rozwiązania | autor: basiunia 18.4.2010 (16:08) |
jaki jest szczegułowy plan wydarzeń Przygody Tomka Sawera Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: edyta0199 22.4.2010 (13:46) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Program poetycki J. Tuwima wypowiedziany w wierszu "Poezja"
Julian Tuwim w wierszu \"Poezja\", pisanym w latach 1914-1916, przedstawia swój program poetycki. Jest to jego osobiste spojrzenie na poezję i autor nie chce iść w swoich poglądach na kompromis, nawet za cenę uznania ich za herezję. Autor zamierza kierować swoje wiersze zarówno do czytelnika wyrobionego, jak i do człowieka prostego. Poeta zapowiada nadejście nowej poezji i...
Przydatność 70% Środki poetyckie użyte w wierszu Wisławy Szymborskiej pt:''Nic dwa razy''
Wisława Szymborska używa w wierszu pt:''Nic dwa razy'' następujących środków poetyckich: 1.przenośnia-inaczej nazywana rowniez metafora-jest to zespol wyrazow zyskujacych specjalne,odmienne znaczenie od tego ktore wynika z poszczegolnych jego skladnikow np(cytat)''Chcbysmy uczniami byli najtepszymi w szkole swiata,nie bedziemy repetowac ani zimy ani lata'' 2.porownanie-jest to...
Przydatność 70% Cierpiące matki. Porównaj ich wizerunki przedstawione w średniowiecznym wierszu „ Posłuchajcie, bracia miła… ‘’ i fragmencie III części „ Dziadów” Adama Mickiewicza
III część „ Dziadów” Adama Mickiewicza powstała podczas pobytu poety w Dreźnie. Zarówno „Lament świętokrzyski ”, jak i utwór dramatyczny naszego wybitnego poety dobry romantyzmu ukazują wizerunki matek cierpiących. W „ Lamencie świętokrzyskim” podmiotem lirycznym jest Matka Boska stojąca pod krzyżem. Opowiada o tragicznym wydarzeniu, w którym uczestniczyła w...
Przydatność 85% Wychodząc od sądu Czesława Miłosza o „Sonetach krymskich”, oceń poetycki sposób obrazowania w wierszu Adama Mickiewicza pt. „Ałuszta w dzień”.
Według Czesława Miłosza najważniejszymi cechami Sonetów są ich nawiązania do kultury Bliskiego Wschodu. Ich autor – Adam Mickiewicz stosuje w dużej ilości słowa orientalne, nie istniejące w polskich słownikach. Miłosz wskazuje też na symbolikę Sonetów powiązaną z muzułmańską przeszłością Krymu: grób jest symbolem przemijania ludzkich uczuć i namiętności, a obraz...
Przydatność 70% Cierpiące matki. Porównaj ich wizerunki przedstawione w średniowiecznym wierszu "Posłuchajcie, bracia miła..." i fragmencie III częsci "Dziadów" Adama Mickiewicza
Matka ? kobieta, dla której urodzone dziecko jest najważniejsza istotą na świecie. Szczęście dziecka to piorytet w jej życiu. A co dzieje się z nią, gdy widzi, kiedy jej ukochane dziecko cierpi? Co przeżywa? Co myśli? Opierając sie na powyższych tekstach chciałbym opisać dwa wizerunki cierpiących matek. Pierwszym tekstem, który zinterpretuję jest średniowieczny wiersz pt.:...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie
Komentarze do zadania