Treść zadania
Autor: ~DBER Dodano: 16.6.2020 (15:03)
Zad.1
Potęgi zapisałam słownie, bo na dzienniku nie da się inaczej.
Oblicz:
(4√6) do potegi drugiej=
(3 do potegi 8: 3 do potegi 6 ) do potegi 3 ∙(1/3) do potegi 6 =
Zad.2
Oblicz środek odcinka o końcach: A=(-20,2) i B=(4,-14). Wykonaj rysunek układu współrzędnych i zaznacz wyliczony środek odcinka AB. Oblicz odległość tego punktu od środka układu współrzędnych. Skorzystaj z tw. Pitagorasa.
Zad.3
Samochód przebył drogę 200km w czasie 2,5 godz. Bus pokonał tę trasę z prędkością 60 km/godz. O ile dłużej od samochodu jechał bus?
Zad.4
Pudełko czekoladek ma kształt prostopadłościanu o wymiarach: 10cm, 12cm, 0,3dm, a jedna czekoladka jest sześcianem o krawędzi 20mm.W opakowaniu mieszczą się 54 czekoladki. Jaki procent objętości pudełka stanowią czekoladki ?
Zad.5
W szufladzie Zygfryd ma pary skarpetek tylko w dwóch kolorach: czarnym i białym w stosunku 3 : 1. Oblicz:
Prawdopodobieństwo wylosowania pary skarpet czarnych,
Jaki procent wszystkich par skarpet stanowią skarpety białe.
Rozwiąż to zadanie i zarób nawet 14 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 10 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.
Rozwiązania
Podobne zadania
W szkolnym dzienniku jest a uczniów a każdy uczeń ma b ocen .0,9 wszystkick Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: ~Ania 11.2.2017 (12:36) |
Podobne materiały
Przydatność 100% Kartka w dzienniku - opis wakacyjnych przeżyć
Drogi dzienniku! ] Właśnie zdałam sobie sprawę z tego, że dzisiaj mija ostatni dzień wakacji. Od jutra zacznie się szkoła! Ciągle dłużące się lekcje i cała masa prac domowych. Mam jednak nadzieję, że zdołam przetrwać rok szkolny. ] Przeglądając zdjęcia myślami ciągle jestem w górach. Najbardziej w pamięci utkwiła mi wyprawa na Trzy Korony. Dzień zapowiadał się...
Przydatność 50% Sprawozdanie- Napisz sprawozdanie na podstawie zapisków w dzienniku.
7 lipca 2005r. masz klasa zebrała się o godzinie 7:00 na dworcu głównym w Bydgoszczy. O godzinie 7:30 wsiedliśmy do zatłoczonego pociągu i ruszyliśmy w drogę do Karpacza. Wieczorem byliśmy już na miejscu, gdzie udaliśmy się na nocleg do pensjonatu,, Nad Potokiem?. 8 lipca rozpoczęliśmy zwiedzanie uroczego Karpacza. Pierwszym punktem było Miejskie Muzeum Zabawek, gdzie...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
2 0
antekL1 16.6.2020 (17:10)
Piszesz: "Potęgi zapisałam słownie, bo na dzienniku nie da się inaczej"
Jest taka konwencja, przyjmowana w kilku językach programowania
i też na tekstowych rozmowach, że potęgę oznacza się tym symbolem: ^
Przykład: "3 do potęgi drugiej" to: 3^2 = 9. Używam tego zapisu poniżej.
Patrz też proszę uwagi na końcu rozwiązania.
---------------------------------------------------------------------------------------
Zad. 1.
(4√6) ^2 = (4^2) * (√6)^2 = 16 * 6 = 96
(3^8 : 3^6) ^ 3 * (1/3)^6 = ; [ ze względu na prawa działań na potęgach ]
= (3^2) ^ 3 * [ 1 / (3^6) ] =
= 3^6 / 3^6 = 1
=================================================
Zad. 2.
Środek (oznaczmy go "S") ma współrzędne równe średnim arytmetycznym współrzędnych punktów A i B, czyli
wsp. x: (-20 + 4) / 2 = -8; wsp. y = (2 - 14) / 2 = -6;
S(-8; -6)
Rysunek to na pewno zrobisz sama, a odległość od środka układu, z tw. Pitagorasa, to:
d = pierwiastek [ (-8)^2 + (-6)^2 ] = pierwiastek(64 + 36) = pierwiastek(100) = 10
=================================================
Zad. 3.
Liczymy czas busa dzieląc 200 km przez 60 km/godz.
200/60 = 3 i 1/3 godziny czyli 3 godziny 20 minut.
Samochód potrzebował 2,5 godziny czyli 2 godziny 30 minut.
Różnica wynosi 50 minut
=================================================
Zad. 4.
Sprowadzamy wszystkie wymiary do centymetrów.
Pudełko: 10 x 12 x 3. Objętość: 360 cm^3
Czekoladka: 2 x 2 x 2. Objętość: 8 cm^3
Jakby się nie starać to 54 czekoladki mają objętość 8 * 54 = 432 cm^
i nie zmieszczą się w tym pudełku.
Sprawdź proszę dane zadania !
=================================================
Zad. 5.
Niech "n" oznacza ilość białych skarpetek. Wtedy 3n to ilość czarnych,
oraz n + 3n = 4n to ilość wszystkich skarpetek. Zakładamy, że "n" jest duże.
Procent białych skarpetek: [ n / (4n) ] * 100% = (1/4) * 100% = 25 %.
Procent czarnych skarpetek to 100% - 25% = 75%.
Co do prawdopodobieństwa to zakładam, że Zygfryd wiąże skarpetki w pary
i jak sięgnie do szuflady, to od razu wyciągnie parę, a nie jedną skarpetkę.
Wtedy to prawdopodobieństwo na czarną parę to 75% czyli 3 / 4
-------------
Co innego, gdyby Zygfryd skarpetek nie wiązał (a miał ich dużo)
Wtedy szansa na pierwszą czarną to 3/4, na kolejną czarną to znów 3/4
co w iloczynie daje (3/4)^2 = 9/16 = około 0,56.
Praktycznie "pół na pół".
=================================================
W razie pytań albo jak się pomyliłem pisz proszę na priv.
Uwagi: Jeśli uznasz, że ten zapis potęgi, np 2^3 to "2 do sześcianu"
jest sensowny to uważaj na PRIORYTET DZIAŁAŃ.
Operator ^ (potęgowanie) ma wysoki priorytet, wyższy od mnożenia.
Zauważ:
2 * 3 + 3 <------------ najpierw mnożysz 2 * 3, potem dodajesz 3
bo mnożenie jest ważniejsze od dodawania
Podobnie:
2^3 * 3 oznacza: "najpierw 2 do sześcianu, potem wynik razy 3"
2^3 + 3 oznacza: "najpierw 2 do sześcianu, potem dodaj 3"
Jeśli chcesz coś zrobić w wykładniku potęgi to użyj NAWIASÓW, np:
2 ^ (1 + 3) * 3 oznacza:
2 do potęgi 4 (bo najpierw działanie w nawiasach),
potem wynik razy 3, bo to * 3 już jest POZA wykładnikiem.
A takie coś:
2 ^ [ (1 + 3) * 3 ] <-------- w wykładniku jest 12, całość = 2^12.
Oczywiście użycie nawiasów [ ] czy () w tekście jest mało ważne.
Ale w programowaniu - zdecydowanie tak :)
Dodaj komentarz - Zgłoś nadużycie