Treść zadania

~DBER

Zad.1
Potęgi zapisałam słownie, bo na dzienniku nie da się inaczej.
Oblicz:
(4√6) do potegi drugiej=
(3 do potegi 8: 3 do potegi 6 ) do potegi 3 ∙(1/3) do potegi 6 =

Zad.2
Oblicz środek odcinka o końcach: A=(-20,2) i B=(4,-14). Wykonaj rysunek układu współrzędnych i zaznacz wyliczony środek odcinka AB. Oblicz odległość tego punktu od środka układu współrzędnych. Skorzystaj z tw. Pitagorasa.

Zad.3
Samochód przebył drogę 200km w czasie 2,5 godz. Bus pokonał tę trasę z prędkością 60 km/godz. O ile dłużej od samochodu jechał bus?

Zad.4
Pudełko czekoladek ma kształt prostopadłościanu o wymiarach: 10cm, 12cm, 0,3dm, a jedna czekoladka jest sześcianem o krawędzi 20mm.W opakowaniu mieszczą się 54 czekoladki. Jaki procent objętości pudełka stanowią czekoladki ?

Zad.5
W szufladzie Zygfryd ma pary skarpetek tylko w dwóch kolorach: czarnym i białym w stosunku 3 : 1. Oblicz:
Prawdopodobieństwo wylosowania pary skarpet czarnych,
Jaki procent wszystkich par skarpet stanowią skarpety białe.

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

Zaloguj się lub załóź konto aby dodać komentarz.

Rozwiąż to zadanie i zarób nawet 14 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 10 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.

Rozwiązania

  • antekL1

    Piszesz: "Potęgi zapisałam słownie, bo na dzienniku nie da się inaczej"
    Jest taka konwencja, przyjmowana w kilku językach programowania
    i też na tekstowych rozmowach, że potęgę oznacza się tym symbolem: ^
    Przykład: "3 do potęgi drugiej" to: 3^2 = 9. Używam tego zapisu poniżej.
    Patrz też proszę uwagi na końcu rozwiązania.
    ---------------------------------------------------------------------------------------

    Zad. 1.
    (4√6) ^2 = (4^2) * (√6)^2 = 16 * 6 = 96

    (3^8 : 3^6) ^ 3 * (1/3)^6 = ; [ ze względu na prawa działań na potęgach ]
    = (3^2) ^ 3 * [ 1 / (3^6) ] =
    = 3^6 / 3^6 = 1
    =================================================

    Zad. 2.
    Środek (oznaczmy go "S") ma współrzędne równe średnim arytmetycznym współrzędnych punktów A i B, czyli

    wsp. x: (-20 + 4) / 2 = -8; wsp. y = (2 - 14) / 2 = -6;
    S(-8; -6)

    Rysunek to na pewno zrobisz sama, a odległość od środka układu, z tw. Pitagorasa, to:
    d = pierwiastek [ (-8)^2 + (-6)^2 ] = pierwiastek(64 + 36) = pierwiastek(100) = 10
    =================================================

    Zad. 3.
    Liczymy czas busa dzieląc 200 km przez 60 km/godz.
    200/60 = 3 i 1/3 godziny czyli 3 godziny 20 minut.
    Samochód potrzebował 2,5 godziny czyli 2 godziny 30 minut.
    Różnica wynosi 50 minut
    =================================================

    Zad. 4.
    Sprowadzamy wszystkie wymiary do centymetrów.
    Pudełko: 10 x 12 x 3. Objętość: 360 cm^3
    Czekoladka: 2 x 2 x 2. Objętość: 8 cm^3
    Jakby się nie starać to 54 czekoladki mają objętość 8 * 54 = 432 cm^
    i nie zmieszczą się w tym pudełku.
    Sprawdź proszę dane zadania !
    =================================================

    Zad. 5.
    Niech "n" oznacza ilość białych skarpetek. Wtedy 3n to ilość czarnych,
    oraz n + 3n = 4n to ilość wszystkich skarpetek. Zakładamy, że "n" jest duże.

    Procent białych skarpetek: [ n / (4n) ] * 100% = (1/4) * 100% = 25 %.

    Procent czarnych skarpetek to 100% - 25% = 75%.

    Co do prawdopodobieństwa to zakładam, że Zygfryd wiąże skarpetki w pary
    i jak sięgnie do szuflady, to od razu wyciągnie parę, a nie jedną skarpetkę.
    Wtedy to prawdopodobieństwo na czarną parę to 75% czyli 3 / 4
    -------------

    Co innego, gdyby Zygfryd skarpetek nie wiązał (a miał ich dużo)
    Wtedy szansa na pierwszą czarną to 3/4, na kolejną czarną to znów 3/4
    co w iloczynie daje (3/4)^2 = 9/16 = około 0,56.
    Praktycznie "pół na pół".
    =================================================

    W razie pytań albo jak się pomyliłem pisz proszę na priv.

    Uwagi: Jeśli uznasz, że ten zapis potęgi, np 2^3 to "2 do sześcianu"
    jest sensowny to uważaj na PRIORYTET DZIAŁAŃ.
    Operator ^ (potęgowanie) ma wysoki priorytet, wyższy od mnożenia.
    Zauważ:
    2 * 3 + 3 <------------ najpierw mnożysz 2 * 3, potem dodajesz 3
    bo mnożenie jest ważniejsze od dodawania

    Podobnie:
    2^3 * 3 oznacza: "najpierw 2 do sześcianu, potem wynik razy 3"
    2^3 + 3 oznacza: "najpierw 2 do sześcianu, potem dodaj 3"

    Jeśli chcesz coś zrobić w wykładniku potęgi to użyj NAWIASÓW, np:
    2 ^ (1 + 3) * 3 oznacza:
    2 do potęgi 4 (bo najpierw działanie w nawiasach),
    potem wynik razy 3, bo to * 3 już jest POZA wykładnikiem.
    A takie coś:
    2 ^ [ (1 + 3) * 3 ] <-------- w wykładniku jest 12, całość = 2^12.
    Oczywiście użycie nawiasów [ ] czy () w tekście jest mało ważne.
    Ale w programowaniu - zdecydowanie tak :)

Podobne zadania

~Ania W szkolnym dzienniku jest a uczniów a każdy uczeń ma b ocen .0,9 wszystkick Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: ~Ania 11.2.2017 (12:36)

Podobne materiały

Przydatność 100% Kartka w dzienniku - opis wakacyjnych przeżyć

Drogi dzienniku! ] Właśnie zdałam sobie sprawę z tego, że dzisiaj mija ostatni dzień wakacji. Od jutra zacznie się szkoła! Ciągle dłużące się lekcje i cała masa prac domowych. Mam jednak nadzieję, że zdołam przetrwać rok szkolny. ] Przeglądając zdjęcia myślami ciągle jestem w górach. Najbardziej w pamięci utkwiła mi wyprawa na Trzy Korony. Dzień zapowiadał się...

Przydatność 50% Sprawozdanie- Napisz sprawozdanie na podstawie zapisków w dzienniku.

7 lipca 2005r. masz klasa zebrała się o godzinie 7:00 na dworcu głównym w Bydgoszczy. O godzinie 7:30 wsiedliśmy do zatłoczonego pociągu i ruszyliśmy w drogę do Karpacza. Wieczorem byliśmy już na miejscu, gdzie udaliśmy się na nocleg do pensjonatu,, Nad Potokiem?. 8 lipca rozpoczęliśmy zwiedzanie uroczego Karpacza. Pierwszym punktem było Miejskie Muzeum Zabawek, gdzie...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji