Treść zadania
Autor: AgatKowalczuk0235- Dodano: 26.5.2020 (20:39)
Proszę obliczyć SEM ogniw galwanicznych w których półogniwa zbudowane z następujących
elektrod:
a) Srebro / potas
b) Żelazo/ złoto
c) Magnez / miedź
d) Lit/ złoto
e) Wapń/rtęć
Rozwiąż to zadanie i zarób nawet 14 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 10 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.
Rozwiązania
Podobne zadania
jak zbudowane jest mydło? i w jaki sposób usuwa bród ? Przedmiot: Chemia / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: jola 31.3.2010 (17:29) |
CHEMIA ŁATWE 1.Jaki odczyn mogą wskazywać roztwory? 2.Jak zbudowane są Przedmiot: Chemia / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: rudy544 10.2.2011 (18:43) |
sole są to związki chemiczne zbudowane Przedmiot: Chemia / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: Ewelina96 11.10.2011 (19:01) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Budowa i zastosowanie ogniw galwanicznych
W życiu codziennym stosujemy różne rodzaje ogniw, najczęściej o tym nie wiedząc. Zasilamy nimi radia, magnetofony, zegarki, kalkulatory i inne urządzenia elektroniczne. Pierwsze ogniwo skonstruował ok. 200 lat temu, bo w 1800 roku, włoski fizyk Alessandro Volta (1745-1827). Od tego czasu ogniwa przechodziły różne przeobrażenia zanim przybrały dzisiejszą postać. Nazwa...
Przydatność 75% Jak zbudowane są liście?
Gdy ogląda się przekrój liścia pod mikroskopem , można zauważyć , że jego wwewnętrzna budowa jest niejednorodna. Wierzchnią stronę powleka cieńka wodoodpornawarstwa zwana kutikulą, pod którą znajduję się przezroczyste komórki skórki.Pod skórką występuje miękisz palisadowy zbudowany z wysokich, gęsto upakowanych komórek, które zawierają liczne ciałka z chlorofilem-...
Przydatność 50% Jak zbudowane są igły?
Funkcje igieł drzew szpilkowych są takie same jak funkcje liści drzewa lisciastego, ale ich budowa jest inna. Różnica między górną i dolną stroną igły nie jest tak wyraźna jak w liściu. Skórka jest twardsza , silniej woskowana. Większość szpilkowych nie zrzuca igieł na zimę. BUDOWA IGŁY: - Szparka - Skórka - Komórki miękiszu - Wiązka przewodząca.
Przydatność 55% Elastyczna teoria ogniw
Cechy nowoczesnego modelu nauczania – uczenia się Taki model powinien umożliwić wyposażenie uczniów w usystematyzowaną operatywną wiedzę, zapewnić warunki sprzyjające realizacji znanego nam postulatu, aby nauczyć uczniów uczyć się samodzielnie. Cechy postulowanego modelu: • dialektyczna jedność uczenia się i nauczania zazębiająca się i warunkujące...
Przydatność 75% Siedem ogniw procesu kształcenia
Modele kształcenia na przestrzeni wieków: -eksponowana rola nauczyciela (guru), encyklopedyzm; -Dewey- najważniejszy uczeń, nauczyciel to obserwator, zbyt pełen luz; -uczeń = nauczyciel; W nowoczesnym systemie kształcenia czynności nauczyciela i uczniów tworzą zintegrowaną całość- przy zachowaniu kierowniczej roli nauczyciela oraz aktywnego i samodzielnego udziału uczniów....
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
3 1
ewka13 27.5.2020 (15:01)
SEM = E*(K) - E*(A)
K - katoda (o wyższym potencjale)
A - anoda
Potencjały elektrod trzeba odczytać z szeregu napięciowego metali.
a) srebro /potas
(K) +0,80 srebro II potas -2,92 (A)
SEM = 0,80 - (-2,92) = 0,80 + 2,92 = 3,72 V
b) żelazo / złoto
(A) - 0,44 żelazo II złoto + 1,42 (K)
SEM = 1,42 - (-0,44) = 1,42 + 0,44 = 1,86 V
c) magnez/miedź
(A) - 2,38 magnez II miedź + 0,34 (K)
SEM = +0,34 - (-2,38) = 0,34 + 2,38 = 2,72 V
d) lit/złoto
(A) -3,01 lit II złoto + 1,42 (K)
SEM = 1,42 - (- 3,01) = 1,42 + 3,01 = 4,43 V
e) wapń /rtęć
(A) -2,84 wapń II rtęć + 0,87 (K)
SEM = +0,87 - (-2,84) = 0,87 + 2,84 = 3,71 V.
Dodaj komentarz - Zgłoś nadużycie