Treść zadania
Autor: Magda1559 Dodano: 21.4.2020 (15:45)
2. Przyporządkuj terminom odpowiednie określenia. (2 p.)
1. animacja, mail art
2. happening, body art
3.instalacja, environment
4.wideo-art, street art
a. zjawiska ukształtowane z połączenia
elementów sztuk wizualnych i nowych mediów
b. zjawiska powstałe na pograniczu literatury,
grafiki, malarstwa i nowych mediów
c. zjawiska ukształtowane w wyniku przenikania
się rzeźby i malarstwa
d. zjawiska powstałe na pograniczu sztuk
wizualnych i teatru
3. Environment od asamblażu różni się tym, że (2 p.)
ma większe wymiary i jest jednolity pod względem tworzywa.
jest trójwymiarowy, ale połączone elementy tworzą jeden przedmiot.
stanowi kompozycję złożoną wyłącznie z elementów połączonych na
płaszczyźnie.
jest specjalnie zaprojektowanym otoczeniem zakładającym obecność widza
i oddziałującym na niego ze wszystkich stron.
4. Pojęcie arte povera oznacza (2 p.)
technikę aranżacji przestrzeni w taki sposób, aby widz miał wrażenie wchodzenia
do wnętrza dzieła.
zbiór gotowych lub spreparowanych elementów pokazujących treść, odczytywaną
przez odbiorcę z poszczególnych składników obiektu oraz dzięki skojarzeniom.
rodzaj twórczości, w którym artyści wykorzystują przedmioty nieprzetworzone i
często zniszczone, np. cegły, muszle, kamienie, drewno czy wełnę.
typ dzieł, jakimi są monumentalne konstrukcje ziemne oraz gigantyczne wzory
utworzone w naturalnym otoczeniu.
5. Podkreśl te spośród podanych nazw zjawisk nowych praktyk sztuki, które są
związane ze sztuką nowych mediów. (1 p.)
mail art, arte povera, media art, body art, wideo-art, performance
6. Wpisz terminy w odpowiednie miejsca. (3 p.)
konceptualizm, media art, instalacja
zaaranżowany przez artystę układ przedmiotów, gotowych lub specjalnie
wykonanych, mający wywoływać u widza określone wrażenia i skojarzenia –
…………………………….
zjawisko, w którym największe znaczenie ma idea dzieła i potencjał twórczy artysty,
a nie materialny efekt jego pracy; rzecz zostaje zastąpiona pomysłem i zapisem
sposobów jego realizacji – ………………………………………………
nurt, którego twórcy korzystają z nowoczesnych technologii i dążą do zbadania
problemów tożsamości, aktywności oraz twórczości człowieka w świecie
zmienionym przez wpływy internetu – ……………………………………………
7. Podaj imię i nazwisko wybranego twórcy nowych praktyk sztuki, polskiego lub
zagranicznego, a następnie omów jego wkład w najnowszą twórczość. (2 p.)
………………………………………………………………………………………
8. Przeczytaj tekst i określ cechy opisanego w nim dzieła. (4 p.)
W 1996 roku Katarzyna Kozyra stworzyła „Olimpię”. To także była praca
o śmierci czającej się w każdej żywej istocie; śmierci, o której obecności staramy się
zapomnieć, a której istnienie uzmysławiają nam choroby. Praca była wyzwaniem dla
publiczności i prowokacją, ale jednocześnie wypływała z głębokich pokładów
egzystencji. Składała się z trzech fotografii i rejestracji wideo. Fotografie
przedstawiały nagą, wychudzoną postać samej Katarzyny Kozyry, wyciągniętej na
szpitalnej leżance, obok której znajduje się kroplówka i czuwa pielęgniarka, która
przeprowadza dawkowanie chemii i naświetlanie. Na kolejnym zdjęciu znalazła się
artystka upozowana jak kurtyzana z obrazu Èdouarda Maneta, jeszcze inne
przedstawiało akt starszej kobiety noszącej aksamitkę na szyi. Film zaś prezentował
proces dawkowania leczniczego specyfiku do krwi artystki. Jak sama mówiła:
,,Pozwoliłam się sfotografować naga pod kroplówką, by udowodnić, że chore ciało
jest równie godne i normalne jak zdrowe. [...] Patrząc na chore ciało, czuje się jego
śmiertelność.” [...]
Znaczenie „Olimpii” dla sztuki polskiej jest bardzo duże. Tak jak „Piramidę
zwierząt”, „Olimpię” wspomina się w każdym omówieniu najnowszej historii sztuki.
Interpretuje się ją zazwyczaj jako pracę krytyczną, mającą za cel obalenie
kulturowych tabu. Owo tabu miałoby związek z określonymi sposobami pokazywania
ciała – wiecznie młodego, zdrowego, proporcjonalnego, o białej skórze. Praca
Kozyry sięga jednak dalej. Podobnie jak we wcześniejszej twórczości, drąży ona
zagadnienie choroby, egzystencjalne odniesienia działalności artystycznej.
Magdalena Ujma, Sztuki wizualne, Warszawa – Bielsko-Biała 2011.
• temat – ………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
• strategia artystyczna – ………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
• tworzywo – …………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
• sposób odbioru dzieła – ……………………………………………………………
……………………………………………………………………………
Rozwiąż zadanie i zarób nawet 14 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 10 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.
Rozwiązania
Podobne materiały
Przydatność 65% program animacja 2
0
Przydatność 100% program animacja 3
0
Przydatność 50% program animacja 4
program anim4; uses crt; procedure one; var x:integer; begin for x:=0 to 5 do begin clrscr; window (37+x,x,38+x,x); write ('*'); delay (100); end; end; procedure two; var x:integer; begin for x:=1 to 5 do begin clrscr; window (42-x,5+x,43-x,5+x); write ('*'); delay (100); end; end; procedure three; var x:integer;...
Przydatność 50% program animacja 5
program anim4; uses crt; procedure one; var x:integer; begin for x:=0 to 5 do begin clrscr; window (37+x,x,38+x,x); write ('*'); delay (200); end; end; procedure two; var x:integer; begin for x:=1 to 5 do begin clrscr; window (42-x,5+x,43-x,5+x); write ('*'); delay (200); end; end; procedure three; var x:integer;...
Przydatność 50% program animacja 1
0
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie
Komentarze do zadania