Treść zadania

taktoja921

Bardzo proszę o pomoc, bardzo mi zależy iż niedługo kończę szkołę:) zadania w załączniku.

Załączniki do zadania

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    [ Czytaj proszę znaczek ^ jako "do potęgi, np: 2^3 = 8 ]
    [ Zadanie z podzielnością przez 19 jak wymyślę to dopiszę w komentarzu. ]

    Zad. 3. (pierwsze na górze)
    a)
    2^6 + 2^6 + 2^6 + 2^6 = 4 * 2^6 = 2^2 * 2^6 = 2^(2+6) = 2^8

    b)
    3^100 + 12 * 3^100 - 4 * 3^100 = (1 + 12 - 4) * 3^100 =
    = 9 * 3^100 = 3^2 * 3^100 = 3^(2 + 100) = 3^102

    c)
    ułamek = [ 4^3 * 16^(1/4) : 32^(1/5) ] / [ 64^(-3/4) * 8^(5/3) ] =
    = [ (2^2)^3 * 2 : 2 ] / [ (2^6)^(-3/4) * 2^5 ] =
    = [ 2^6 * 2^(18/4) ] / 2^5 = 2^(6 + 18/4 - 5) = 2^(22/4)

    d)
    6 * 2^(0,6) - 2^(1,6) = 6 * 2^(0,6 + 1 - 1) - 2^(1,6) =
    = 6 * 2^(1,6 - 1) - 2^(1,6) = 6 * 2^(1,6) / 2^1 - 2^(1,6) =
    = 6 * 2^(1,6) / 2 - 2^(1,6) = (6/2 - 1) * 2^(1,6) = 2 * 2^(1,6) =
    = 2^(1,6+1) = 2^(2,6)
    =================================================

    Zad. 4.
    [ Czytaj proszę log_a (b) jako "logarytm o podstawie "a" z "b" ]
    a)
    Założenia: x > 0 oraz x nie jest równe 1.
    Po lewej stronie zamieniamy podstawę logarytmu na 3.
    log_x (27) = [ log_3 (27) ] / [ log_3 (x) ] = 3 / [ log_3 (x) ]
    Równanie ma teraz postać:
    3 / [ log_3 (x) ] = - 3 ; wymnażamy mianownik i dzielimy obie strony przez -3
    -1 = log_3 (x)
    x = 1 / 3 ponieważ 3^(-1) = 1 / 3

    b)
    Założenie: x > 0
    Obie strony umieszczamy w wykładniku liczby √3
    √3 ^ (log_√3 (x) = √3 ^ 2
    Po lewej stronie mamy z definicji logarytmu po prostu x.
    x = 3

    c)
    Wymnażamy proporcję "na krzyż"
    4x = (√3 - 1) (√3 + 1) ; po prawej wzór skróconego mnożenia
    4x = 3 - 1
    x = 1 / 2
    =================================================

    Zad. 5.
    6 * 10^8 * 5 * 10^11 = 30 * 10^(8+11) = 30 * 10^19 = 3 * 10^20
    =================================================

    Zad. 6.
    ??????????
    =================================================

    Zad. 7.
    20 = 2 * 2 * 5 czyli:
    log_6 (20) = log_6 (2) + log_6 (2) + log_6 (5) = 2a + b
    =================================================

    Zad. 8.
    3 / 8 = 0,375 = około 0,4
    Błąd bezwzględny to 0,4 - 0,375 = 0,025.
    Błąd względny = 0,025 / 0,375 = około 0,067 = 6,7%
    =================================================

    Zad. 9.
    x = 14 - 0,3 = 13,7
    =================================================

    Zad. 10.
    NWW:
    Rozkładamy obie liczby na czynniki pierwsze:
    180 = 2 * 90 = 2 * 2 * 45 = 2 * 2 * 3 * 15 = 2 * 2 * 3 * 3 * 5
    150 = 2 * 75 = 2 * 3 * 25 = 2 * 3 * 5 * 5
    Bierzemy tę liczbę, która ma więcej dzielników (tu: 180)
    i mnożymy ją przez te dzielniki drugiej liczby, które się nie powtarzają. Tutaj: 5.
    NWW = 180 * 5 = 900

    NWD:
    Algorytm Euklidesa, dla odmiany: Dzielimy większą liczbę przez mniejszą:
    180 / 150 = 1 i 30 reszty.
    Zastępujemy większą liczbę przez mniejszą, czyli 180 zmieniamy na 150.
    Zastępujemy mniejszą liczbę przez obliczoną resztę czyli 150 zmieniamy na 30
    Ponownie dzielimy: 150 / 30 = 5, reszta 0.
    Gdy wyjdzie reszta = 0 to NWD = mniejsza z liczb. NWD = 30
    =================================================

    Zad. 11.
    Nie wiem, jaką metodę stosujecie. Można np. tak:
    0,(2)
    Zapisujemy 0,(2) jako : 0,(2) = 0,2 * (1 + 1/10 + 1/100 + 1/1000 + ...)
    W nawiasie są ułamki malejące 10-krotnie. Obliczamy taką liczbę:
    0,(2) = 0,2 / (1 - 1/10) = (2/10) / (9/10) = 2 / 9

    1,5(4) zapisujemy jako: 1,5 + 0,04 * (1 + 1/10 + 1/100 + .....).
    Dalej podobnie:
    1,5(4) = 1,5 + 0,04 / (1 - 1/10) = 15/10 + (4/100) / (9/10) =
    = 139 / 90 = 1 i 49 / 90
    =================================================

    Zad. 12.
    Liczba która przy dzieleniu przez 3 daje resztę 2 ma postać:
    x = 3a + 2 ; gdzie "a" jest liczbą całkowitą.
    Jej kwadrat:
    x^2 = (3a + 2)^2 = 9a^2 + 12a + 4 = 3 * (3a^2 + 4a + 1) + 1
    Liczba w nawiasie jest całkowita, nazwijmy ją "b".
    x^2 = 3b + 1
    Jak widać x^2 dzieli się przez 3 dając resztę 1.
    =================================================

    Zad. 3. (ostatnie, na końcu)
    Kolejne liczby podzielne przez 5 można zapisać tak:
    5n, 5n+5, 5n+10
    Ich suma to:
    5n + 5n+5 + 5n+10 = 15n + 15 = 15 (n + 1).
    Jak widać dostajemy liczbę podzielną przez 15.
    =================================================

Rozwiązania

Podobne zadania

mania1408-k1 proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:43)
mania1408-k1 proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:49)
CyborgR Prosze o pomoc, krotkie zadanie. Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: CyborgR 17.4.2010 (18:13)
mala53 Bardzo proszę o pomoc! Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mala53 19.4.2010 (11:00)
mania1992 proszę o pomoc!! (geometria płaska) zadania na wtorek. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mania1992 24.4.2010 (13:10)

Podobne materiały

Przydatność 80% Pierwsza pomoc - pomoc przedmedyczna

Pierwsza Pomoc Przedmedyczna Pierwsza pomoc przedmedyczna to czynności ratownika (osoby udzielającej pierwszą pomoc) prowadzące do zabezpieczenia i utrzymania przy życiu osoby poszkodowanej, do czasu przyjazdu wykwalifikowanych służb. Etapy pierwszej pomocy 1. ocena sytuacji 2. zabezpieczenie miejsca zdarzenia 3. ocena stanu poszkodowanego 4. wezwanie pomocy - 999 ? Pogotowie...

Przydatność 60% Renesans bardzo ogolnie.

Renesans, inaczej odrodzenie – jest to epoka w dziejach kultury europejskiej, trwająca od XV do XVI wieku (we Włoszech już od XIV wieku. Termin „odrodzenie został użyty po raz pierwszy przez Vasariego w celu scharakteryzowania tendencji w malarstwie włoskim. Literatura – Głównym prądem renesansu był humanizm. Wśród dziedzin sztuki uprzywilejowane miejsce wyznaczono sztuce....

Przydatność 50% Pierwsza pomoc

UDZIEANIE PIERWSZEJ POMOCY POSZKODOWANYM RANY Rany należą do najczęszczych uszkodzeń urazowych i w większości powstają w następstwie nieszczęśliwych wypadków. Niektóre zranienia wymagają natychmiastowego opatrzenia z uwagi na stan zagrożenia życia. Inne natomiast nie zagrażają życiu, wymagają jedynie doraźnej pomocy, co wcale nie znaczy, że można je lekceważyć....

Przydatność 55% Pierwsza pomoc

PIERWSZA POMOC TELEFONY ALARMOWE numer pogotowia ratunkowego: 999numer telefonu alarmowego telefonii komórkowej: 112 Wzywając pogotowie ratunkowe należy podać krótkie i konkretne informacje o stanie chorego. Powinny zawierać informacje takie jak:- krótki opis zdarzenia,- jaki czas minął od zdarzenia,- aktualny stan chorego: a) czy oddycha, b) czy ma tętno na tętnicy szyjnej,...

Przydatność 55% Pierwsza pomoc

„Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia” Zespół czynności podejmowanych dla zapewnienia w pierwszej kolejności podstawowych funkcji życiowych ustroju przed natychmiastową , bezprzyrządową diagnostykę stanu ogólnego wg prostego schematu : 1. przytomny - nieprzytomny 2. oddycha – nie oddycha 3. krążenie obecne –...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji