Treść zadania
Autor: Andzia35 Dodano: 17.4.2020 (16:05)
Jak Ida Fink przedstawiła zagładę Żydów w opowiadaniu „Zabawa w klucz”?
Rozwiąż zadanie i zarób nawet 14 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 10 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.
Rozwiązania
Podobne zadania
Postać Chochoła jako klucz do odczytania sądów Stanisława wyspianskiego o Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: bodziooooo92 18.11.2010 (17:35) |
W 10 zdaniowej notatce napisz jaki obraz matek przedstawia Jan Kochanowski w Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: johhny95 15.2.2012 (15:37) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Dokonaj analizy i interpretacji opowiadania „Zabawa w klucz” Idy Fink
Dokonaj analizy i interpretacji opowiadania „Zabawa w klucz” Idy Fink, zwracając uwagę na sposób ujęcia tematu zagłady Żydów w czasie II wojny światowej. -narrator trzecioosobowy, wszechwiedzący; -opowiada o wydarzeniach z mieszkania ukrywającej się, żydowskiej rodziny; -opowiadanie to sprawia wrażenie bezuczuciowej relacji, jednak nacechowane jest grozą i przeraża;...
Przydatność 75% Dokonaj analizy i interpretacji opowiadania „Zabawa w klucz” Idy Fink, zwracając uwagę na sposób podjęcia tematu zagłady Żydów w czasie II wojny światowej.
Opowiadanie „Zabawa w klucz” pochodzi ze zbioru „Skrawek czasu” z 1987 roku. Ida Fink w latach 1941 – 1942 przebywała w getcie. Uratowała się, uciekając na aryjską stronę. Ida Fink w swoim opowiadaniu przedstawiła codzienne życie Żydów oraz trudności z jakimi się oni borykają, by przeżyc czasy II wojny światowej. Żydzi zmuszani byli stosowac różnorodne sposoby,...
Przydatność 70% Dokonaj analizy i interpretacji opowiadania „Zabawa w klucz” Idy Fink, zwracając uwagę na sposób podjęcia tematu zagłady Żydów w czasie II wojny światowej.
W swoim opowiadaniu pt. „Zabawa w klucz” Ida Fink przedstawia codzienne życie Żydów i problemy z jakimi muszą się borykać, by przeżyć czas II wojny światowej. Żydzi musieli stosować różne sposoby obrony, by uciec przed śmiercią. Ida Fink opisuje jedną z metod, żmudnie powtarzaną, jaką stosowali Żydzi do przechytrzenia Niemców. Opisane wydarzenia działy się w...
Przydatność 85% Zabawa w klucz - wypracowanie z matury 2005
Holocaust to przejaw chorej nienawiści, jedna z najgorszych masowych zbrodni, które pamięta historia. Wielu prozaików, poetów podejmowało w swych dziełach ten problem, ukazując go w różny sposób. Większość z nich, jak np. Zofia Nałkowska czy Tadeusz Różewicz pisało przede wszystkim o okropieństwach masowych egzekucji, nieludzkich warunkach w obozach koncentracyjnych, dlatego...
Przydatność 70% Dokonaj analizy i interpretacji fragmentu, który przedstawia ocenę dorobku kultury europejskiej w opowiadaniu „U nas, w Auschwitzu” Tadeusza Borowskiego.
W opowiadaniu „U nas, w Auschwitzu” w rozdziale VII Tadeusz Borowski dostrzega powtarzalność historii. Więźniów obozu koncentracyjnego porównuje ze starożytnymi niewolnikami. Niewolnicy wkładali wiele wysiłku w powstanie piramid, dróg i świątyń a ich kultura, historia i tradycja nie uwzględniła ich wkładu w tworzeniu cywilizacji. Byli jedynie tanią siłą roboczą....
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie
Komentarze do zadania