Rozwiąż to zadanie i zarób nawet 14 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 10 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.
Rozwiązania
Podobne zadania
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:43) |
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:49) |
Prosze o pomoc, krotkie zadanie. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: CyborgR 17.4.2010 (18:13) |
Bardzo proszę o pomoc! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mala53 19.4.2010 (11:00) |
proszę o pomoc!! (geometria płaska) zadania na wtorek. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1992 24.4.2010 (13:10) |
Podobne materiały
Przydatność 80% Pierwsza pomoc - pomoc przedmedyczna
Pierwsza Pomoc Przedmedyczna Pierwsza pomoc przedmedyczna to czynności ratownika (osoby udzielającej pierwszą pomoc) prowadzące do zabezpieczenia i utrzymania przy życiu osoby poszkodowanej, do czasu przyjazdu wykwalifikowanych służb. Etapy pierwszej pomocy 1. ocena sytuacji 2. zabezpieczenie miejsca zdarzenia 3. ocena stanu poszkodowanego 4. wezwanie pomocy - 999 ? Pogotowie...
Przydatność 50% Pierwsza pomoc
UDZIEANIE PIERWSZEJ POMOCY POSZKODOWANYM RANY Rany należą do najczęszczych uszkodzeń urazowych i w większości powstają w następstwie nieszczęśliwych wypadków. Niektóre zranienia wymagają natychmiastowego opatrzenia z uwagi na stan zagrożenia życia. Inne natomiast nie zagrażają życiu, wymagają jedynie doraźnej pomocy, co wcale nie znaczy, że można je lekceważyć....
Przydatność 55% Pierwsza pomoc
PIERWSZA POMOC TELEFONY ALARMOWE numer pogotowia ratunkowego: 999numer telefonu alarmowego telefonii komórkowej: 112 Wzywając pogotowie ratunkowe należy podać krótkie i konkretne informacje o stanie chorego. Powinny zawierać informacje takie jak:- krótki opis zdarzenia,- jaki czas minął od zdarzenia,- aktualny stan chorego: a) czy oddycha, b) czy ma tętno na tętnicy szyjnej,...
Przydatność 55% Pierwsza pomoc
„Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia” Zespół czynności podejmowanych dla zapewnienia w pierwszej kolejności podstawowych funkcji życiowych ustroju przed natychmiastową , bezprzyrządową diagnostykę stanu ogólnego wg prostego schematu : 1. przytomny - nieprzytomny 2. oddycha – nie oddycha 3. krążenie obecne –...
Przydatność 50% Pierwsza pomoc
Zanim zaczniesz ratować Dobrze byłoby, gdyby każdy z nas znał podstawy udzielania pierwszej pomocy, aby umieć zachować się w różnych przypadkach, które spotykamy w swoim życiu. Oto garść porad, które nam w tym pomogą. Jeśli masz do czynienia z ofiarą tragicznego wypadku, zawsze stosuj się do poniższych zasad. Najpierw ostrożnie zbadaj ofiarę. Podchodząc do...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 28.3.2020 (02:48)
W każdym z podpunktów rysujemy 4 proste, będą one tworzyć romb lub kwadrat.
Za każdym razem rozpatrujemy 4 przypadki gdy wyrażenia wewnątrz |..|
są nieujemne ( >= 0) lub ujemne ( < 0 )
d) Rysunek w załączniku plikD.png
Gdy x >= 0 oraz y >= 0 to |x| = x oraz |y| = y.
Mamy nierówność: 2x - y <= 6
Rysujemy prostą 2x - y = 6 [ to ta prosta przez (0; -6) i (3; 0) ]
Aby ustalić, która część płaszczyzny spełnia nierówność patrzymy
czy punkt (0; 0) ją spełnia. Tak, bo 0 < 6.
Zaznaczamy tą półpłaszczyznę na której jest (0; 0) Z BRZEGIEM
gdyż nierówność jest nieostra.
Pamiętaj też o warunku x >= 0 oraz y >= 0 czyli
trzeba zakreskować tylko obszar w pierwszej ćwiartce układu współrzędnych !
Gdy x < 0 oraz y >= 0 (druga ćwiartka układu współrzędnych)
dostajemy nierówność: -2x - y <= 6 czyli
2x + y >= -6
Prosta 2x + y = -6 przechodzi przez (0; -6) i (-3; 0)
Punkt (0; 0) spełnia nierówność; kreskujemy odpowiedni obszar w II ćwiartce.
Gdy x < 0 oraz y < 0 (trzecia ćwiartka układu) mamy nierówność:
-2x + y <= 6
Prosta -2x + y = 6 przechodzi przez (0; 6) i (-3; 0).
Punkt (0; 0) spełnia nierówność, kreskujemy odpowiedni obszar III ćwiartki.
Gdy x >= 0 oraz y < 0 (czwarta ćwiartka układu) mamy nierówność:
2x + y <= 6
Prosta 2x + y = 6 przechodzi przez (0; 6) i (3; 0).
Punkt (0; 0) spełnia nierówność, kreskujemy odpowiedni obszar IV ćwiartki.
Sumujemy rozwiązania. Patrz niebieski obszar w załączniku
RAZEM z BRZEGAMI !
========================================
e) Rysunek w załączniku zbiorE.png
Tu będzie prościej :))
Będziemy sprawdzać znaki wyrażeń x + y oraz x - y.
Na początku rysujemy dwie proste: y = x oraz y = -x.
Tworzą one kształt X dzielący płaszczyznę na 4 części.
Zaraz zobaczysz, jak się wybiera odpowiednią część.
Gdy x + y >= 0 oraz x - y >= 0 dostajemy nierówność:
(x + y) + (x - y) <= 2 ; czyli
2x <= 2 ; czyli
x <= 1
Jest to półpłaszczyzna na lewo od pionowej linii x = 1
ale NIE cała, bo trzeba się ograniczyć do tej ćwiartki tworzonej przez X która odpowiada warunkom x + y >= 0 i x - y >= 0.
Aby to ustalić patrzymy na 4 punkty: (1; 0), (-1; 0), (0; 1) i (0; -1).
Widać, że punkt (1; 0) spełnia założenia czyli rozwiązaniem tego przypadku jest
przecięcie półpłaszczyzny na lewo o linii x = 1 i "prawa" ćwiartka litery X
Dostajemy trójkąt o wierzchołkach w (0; 0), (1; 1) i (1; -1)
Gdy x + y >= 0 oraz x - y < 0 dostajemy nierówność:
(x + y) - (x - y) <= 2 ; czyli
2y <= 2 ; czyli
y <= 1
Jest to obszar pod poziomą prostą y = 1, ale trzeba wybrać ćwiartkę z X.
Punkt (0; 1)) spełnia założenia, więc jest to "górna" ćwiartka X.
Gdy x + y >= 0 oraz x - y < 0 dostajemy nierówność:
(x + y) - (x - y) <= 2 ; czyli
2y <= 2 ; czyli
y <= 1
Jest to obszar pod poziomą prostą y = 1, ale trzeba wybrać ćwiartkę z X.
Punkt (0; 1) spełnia założenia, więc jest to "prawa" ćwiartka X.
Na przecięciu dostajemy trójkąt (0; 0), (1; 1), (-1; 1)
Gdy x + y < 0 oraz x - y < 0 dostajemy nierówność:
-(x + y) - (x - y) <= 2 ; czyli
-2x <= 2 ; czyli
x >= -1
Jest to obszar na prawo od pionowej prostej x = -1, ale trzeba wybrać ćwiartkę z X.
Punkt (-1; 0) spełnia założenia, więc jest to "lewa" ćwiartka X.
Na przecięciu dostajemy trójkąt (0; 0), (-1; 1), (-1; -1)
Gdy x + y < 0 oraz x - y >= 0 dostajemy nierówność:
-(x + y) + (x - y) <= 2 ; czyli
-2y <= 2 ; czyli
y >= -1
Jest to obszar powyżej poziomej prostej y = -1, ale trzeba wybrać ćwiartkę z X.
Punkt (0; -1) spełnia założenia, więc jest to "dolna" ćwiartka X.
Na przecięciu dostajemy trójkąt (0; 0), (-1; 1), (-1; -1)
Sumujemy rozwiązania i dostajemy kwadrat (1;1), (-1, 1), (-1; -1), (1; -1)
Z BRZEGIEM bo nierówność jest nieostra.
========================================
f) Rysunek w załączniku zbiorF.png
Wykorzystamy podział płaszczyzny przez "X" z poprzedniego zadania
ale ten minus w nierówności ciekawie zmienia rozwiązanie.
"Prawa" ćwiartka X czyli x + y >= 0 oraz x - y >= 0
Nierówność: +(x - y) - (x + y) > 2 ; czyli
-2y > 2 ; czyli
y < -1
Jest to obszar poniżej poziomej linii y = -1.
Przecięcie - zobacz niebieski obszar na rysunku
"Górna" ćwiartka X czyli x + y >= 0 oraz x - y < 0
Nierówność: +(x - y) + (x + y) > 2 ; czyli
2x > 2 ; czyli
x > 1
Jest to obszar na prawo od pionowej linii x = 1.
Przecięcie - różowy obszar na rysunku.
"Lewa" ćwiartka X czyli x + y < 0 oraz x - y < 0
Nierówność: -(x - y) + (x + y) > 2 ; czyli
2y > 2 ; czyli
y > 1
Jest to obszar powyżej poziomej linii y = 1.
Przecięcie - zielony obszar na rysunku.
"Dolna" ćwiartka X czyli x + y < 0 oraz x - y >= 0
Nierówność: -(x - y) - (x + y) > 2 ; czyli
-2x > 2 ; czyli
x < -1
Jest to obszar na lewo od pionowej linii x = -1
Przecięcie - fioletowy obszar na rysunku.
W sumie dostajemy coś jak wiatrak, BEZ brzegów, bo nierówność jest ostra.
========================================
W razie pytań albo jak się pomyliłem pisz proszę na priv.
Rysunki robiłem programem "geogebra" - polecam !
Załączniki
Dodaj komentarz - Zgłoś nadużycie