Treść zadania
Autor: Oliwia3547 Dodano: 23.3.2020 (12:49)
PILNE BARDZO WAZNE PROSZE O POMOC!!!!
Prostą na płaszczyżnie można zapisać w postaci równania y=ax+b a,b- liczby rzeczywiste. Taką postać równania prostej nazywamy postacią kierunkową ,
liczba a w tym wzorze to WSPÓŁCZYNNIK KIERUNKOWY.
Przykład: Dana jest prosta o równaniu y=2x+1.
Aby narysować prostą o tym równaniu trzeba wyznaczyć 2 punkty ,których współrzedne spełniają to równanie np: A(c;d) B(e;f).
Jeśli c=0 to d =20+1=1 tzn. A(0 ;1) obliczenia d=2razy zero plus1.
Jeśli e= -1 to f=2(-1)+1= -1 czyli punkt ma współrzędne B(-1; -1).
Teraz można wyznaczyć punkty A , B na układzie współrzędnych i narysować prostą o równaniu y=2x+1.
Jeżeli równanie nie jest w postaci j.w. należy dokonać przekształceń. Np: y+2x-5=0 trzeba zapisać w postaci y= -2x+5
Zadanie1
Dane są proste o równaniach a) -3x+y=1 b) -x-y+2=0 c) 0,5x=y- 4.
Narysuj wykresy tych prostych , zaznacz na wykresie punkty przecięcia wykresów z osiami układu współrzędnych i wyznacz ich współrzędne.
Zadanie2
Dane są proste i punkty
a)y= -x+5 A(5;0) B(-2; 3) b) y=5x-10 A(0;-10) B(!:10) Sprawdzić czy te należą do danej prostej. t
Rozwiąż to zadanie i zarób nawet 14 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 10 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.
Rozwiązania
Podobne zadania
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:43) |
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:49) |
Pilne Położenie prostej i okręgu Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: pako2411 14.4.2010 (17:56) |
WEKTORY - PILNE Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: djmikuss 16.4.2010 (09:32) |
PILNE ! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: nikola29 16.4.2010 (17:18) |
Podobne materiały
Przydatność 100% Mona Lisa
Moim ulubionym obrazem jest ,,Mona Lisa’’ .Bardzo podoba mi się ten obraz , ponieważ narysowana kobieta jest przedstawiona tak jakby była prawdziwa , a nie namalowana . Obraz ten jest bardzo znany na świecie i ceniony w śród krytyków malarstwa. Wybrałam , go też dla tego , że autor tego obrazy przedstawił piękno kobiety farbami Na pierwszym planie tego obrazu jest...
Przydatność 50% Maszyny proste
Maszyny proste nie zmniejszają pracy,ułatwiają jedynie jej wykonanie.Pozwalają na to, żeby mniejszą siłą działać na dłuższej drodze i wykonać taką samą pracę jak przy działaniu dużą siłą na krótszej drodze.Podstawowymi cechami maszyny prostej są przełożenie siły czyli stosunek obciążenia do siły działającej;przełożenie prędkości i sprawność,czyli stosunek...
Przydatność 75% Maszyny proste.
1.1. Co to są maszyny proste? Maszyny proste- są to urządzenia, które pozwalają na użycie niewielkiej siły przy podnoszeniu, przesuwaniu ciężarów lub rozszczepianiu materiałów. Istotą ich działania jest zmiana pracy siły działającej na pewnej drodze na prace mniejszej siły na odpowiednio dłuższej drodze. Należy pamiętać, że maszyny proste nie zmniejszają...
Przydatność 55% Maszyny proste
Praca jest w załączniku
Przydatność 55% Maszyny Proste
Są to urządzenia mechaniczne umożliwiające zastąpienie pracy W1 = F1*s1 (określonej siły F1 na określonej drodze s1) równą jej pracą W2 = F2*s2 (siły F2 znacznie mniejszej od siły F1, lecz na drodze s2 odpowiednio większej od drogi s1). Istnieją 2 podstawowe klasy maszyn prostych: przesuwne (równia pochyła) i obrotowe (dźwignia); równię pochyłą stosuje się w różnego...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 23.3.2020 (22:48)
Zadanie 1.
a)
Punkty przecięcia wyznaczamy tak:
Przecięcie z osią OX: Podstawiamy y = 0 do równania prostej:
-3 x + 0 = 1 ; stąd x = 1/3. Zaznacz proszę w układzie współrzędnych punkt (1/3; 0).
Przecięcie z osią OY: Podstawiamy x = 0 do równania prostej:
-3 * 0 + y = 1 ; stąd y = 1. Zaznacz proszę w układzie współrzędnych punkt (0; 1).
Rysunek: Połącz linią prostą zaznaczone powyżej punkty.
Przedłuż tą linię trochę poza osie wsp. aby ładniej wyglądało.
b)
Oś OX: -x - 0 + 2 = 0 ; stąd -x + 2 = 0; czyli x = 2. Zaznacz punkt (2; 0)
Oś OY: 0 - y + 2 = 0 ; stąd -y + 2 = 0; czyli x = - 2. Zaznacz punkt (0; 2)
Rysunek jak wyżej.
c)
Oś OX: 0,5x = 0 - 4 ; stąd x = - 8. Zaznacz punkt (-8; 0)
Oś Oy: 0 = y - 4 ; stąd y = 4. Zaznacz punkt (0; 4)
Rysunek jak wyżej.
======================================
Zadanie2
a)
Punkt A: Podstawiamy x = 5, y = 0 do równania prostej. Mamy:
Lewa strona: L = 0 ; Prawa strona: P = -5 + 5 = 0.
L = P więc punkt A należy do prostej.
Punkt B: Podstawiamy x = -2, y = 3 do równania prostej. Mamy:
Lewa strona: L = -2 ; Prawa strona: P = -(-2) + 5 = 7
L jest różne od P więc punkt B nie należy do prostej.
b)
Punkt A: L = -10, P = 5 * 0 - 10 = -10.
L = P więc punkt A należy do prostej.
Punkt B: L = 10, P = 5 * 1 - 10 = - 5
L jest różne od P więc punkt B nie należy do prostej.
======================================
W razie pytań lub jak się pomyliłem pisz proszę na priv.
Dodaj komentarz - Zgłoś nadużycie