Treść zadania
Autor: ~Nieznajomax Dodano: 22.3.2020 (18:39)
Absurd (l’absurde) i bunt (la revolte) posłużyły Camusowi do opisu i interpretacji istnienia ludzkiego i jego kondycji w świecie. Wykorzystując uwagi i opinie autorki, wyjaśnij terminy wywodzące się z tych francuskich nazw:
poczucie absurdu istnienia
…………………………………………………………
bunt egzystencjalny
Rozwiąż zadanie i zarób nawet 14 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 10 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.
Rozwiązania
Podobne zadania
Potrzebuję opisu Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: daria15678 12.11.2010 (18:12) |
Potrzebuję opisu "koncert Jankiela" Pan Tadeusz Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: daria15678 12.11.2010 (18:27) |
Potrzebuję opisu przyrody na jutro z "Pana Tadeusza" na jutro. Przedmiot: Język polski / Liceum | 2 rozwiązania | autor: mm_wisniewska 18.2.2012 (20:44) |
Pokora czy bunt? Którą postawę wobec Boga i życia powinien zająć Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: ~Weronika 6.2.2017 (20:11) |
Podobne materiały
Przydatność 85% Nirwana - absurd czy konieczność.
W buddyzmie nirwana oznacza: powstrzymanie stawania się, pozbycie się żądzy, wyzwolenie umysłu, całkowite ustanie starości i śmierci. Dosłownie to zanik, zgaśnięcie, jeżeli jednak ten zanik porównać do gasnącego płomienia, to nie zanika on, ale żyje i utrwala się w innym stanie. Stan wiecznej, transcendentnej szczęśliwości, nie dający się pojąć ograniczonym rozumem...
Przydatność 50% Potrzeba cierpienia – absurd czy konieczność?
Często z ust wierzących można usłyszeć, że cierpienie jest dobre, że jest potrzebne, lub że tak musi być. Ciekawe, czy ci, którzy mówią takie rzeczy, zastanawiali się kiedykolwiek nad tym o czym prawią. Bo sprawa wcale nie jest taka prosta i oczywista, a czasami może wydawać się wręcz absurdalna, szczególnie dla wszelkich sceptyków i ateistów. Dlatego proponuję zastanowić...
Przydatność 100% „Gdzie kończy się rzeczywistość, a zaczyna absurd”
Pewnego słonecznego dnia Ania i Zenek wybrali na wycieczkę do miejscowego lasu, aby nazbierać grzybów na zupę. Wychodząc z domu Ania wzięła ze sobą koszyk na grzy- by, a Zenek plecak z jedzeniem i piciem na drogę. W końcu wyszli i wyruszyli. Autobusem dojechali do drogi, która prowadziła do lasu. Gdy tylko weszli do niego Ania zauważyła, że nie ma tu żadnych grzybów i...
Przydatność 60% Bunt romantyczny i bunt "nieromantyczny"
Bunt młodych Kulturę romantyczną tworzyli ludzie młodzi. Wszyscy znani polscy (i zagraniczni) artyści byli u szczytu swej kariery, gdy mieli raptem 18-25 lat. Romantyzm był również epoką młodości, dlatego, że to wówczas narodził się kult człowieka młodego. Właśnie wtedy dostrzeżono w młodości siłę twórczą, zdolną zmieniać i kształtować świat. Potęga...
Przydatność 70% Konstrukcja opisu dzieła sztuki
1.Nazwij dzieło sztuki autora i określ technikę wykonania (obraz , rzeźba, grafika, rysunek, fotografia , akwarela, obraz olejny) 2.Rozbierz obraz na elementy pierwsze, czyli na: - na pierwszym planie - na drugim planie - na dalszym planie - w tle... w głębi.. - w rogach (w prawym górnym itd) 3.Kontrasty na obrazie (miejsca jasne, ciemne, układ światła, cień) barwy,...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie
Komentarze do zadania