Treść zadania
Autor: Just_York Dodano: 14.4.2010 (21:05)
,,Co sprawia, że lektury z kanonu szkolnego nie zawsze ''zachwycają'' uczniów ? Czy tylko o wywołanie zachwytu chodzi osobom umieszczającym je w zestawie lektur? praca z elem. rozprawki. ..................Błagam o pomoc.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Plan wydarzeń do lektury ``Romeo i Julia`` Piilnnee...!! x]] Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: klaudyS454 14.4.2010 (19:48) |
Napisz harakterystykę Horusa z lektury " Z legend dawnego Egiptu " Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: karorex 16.4.2010 (18:51) |
Jesteś kandydatem do samorządu szkolnego przedstaw swój program wyborczy w posta Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: O_o 25.4.2010 (15:40) |
Być zawsze sobą- czy to łatwe, czy trudne? I czy zawsze na się to udaje? Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: Lolitax333 29.4.2010 (19:24) |
Napisz charakterystykę Juranda ze Spychowa z lektury pt."Krzyżacy" Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: misza1371 4.5.2010 (15:34) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Jakie polskie lektury wpisałbyś do europejskiego kanonu lektur?
1 maja 2004r. Polska stała się członkiem Uni Europejskiej.Ta znamiena kojarząca się się starszym pokoleniom data (do niedawna obchodów Świeta Pracy, Świeta Robotniczego za czasów PRL) teraz ma się kojarzyć z nowyni dziejami Polski, która wedlug największych polskich autorytetów politychnych, mają nastąpić.W historii naszego kraju było już kilka ,,efektownych" momentów...
Przydatność 85% Modni pisarze, modne książki naszych czasów. Omów na przykładzie trzech twórców spoza kanonu szkolnego i dokonaj analizy ich popularności.
W załączniku konspekt i bibliografia, raz cła praca maturalna. Za prezentację otrzymałam 80%. Książki, które wybrałam to : 1. Anna Onichimowska , Hera moja miłość , Świat Książki , Warszawa 2003 2. Janusz Leon Wiśniewski , Samotność w sieci , Czarne Wydawnictwo , Warszawa 2001 3. Paulo Coelho , Jedenaście minut , Drzewo Babel , Warszawa 2004 Pytania od komisji...
Przydatność 60% Sprawozdanie ze szkolnego raju.
Wczoraj przebywałem w szkolnym raju. Było to naprawdę fascynujące przeżycie. Oto, co się wydarzyło. W dniu 30 września 2003 przyszedłem do szkoły na godzinę 8.00. W drzwiach szkolnych wszystkich uczniów witał Pan Dyrektor z miłym uśmiechem. Zapraszał do klas, gdzie czekali już na nas nauczyciele. Nasza klasa miała lekcję w sali 1C, w tym dniu byli obecni wszyscy uczniowie....
Przydatność 65% Przemówienie - koniec roku szkolnego
Nadeszła właśnie chwila, której wyczekiwaliśmy już od pierwszych dni roku szkolnego. Stoimy teraz tutaj, lecz myślami większość z nas jest już daleko stąd. Przemierzamy góry, jeziora, doliny… Jednak dla nas, absolwentów, jest to chwila szczególna, gdyż oto ostatni już raz oczekujemy na wręczenie świadectw w murach tej szkoły. Każdy z nas zapewne myśli, co wyniósł z...
Przydatność 70% Przemówienie - koniec roku szkolnego
Drodzy Nauczyciele i Wychowawcy! Drogie Koleżanki i Koledzy! Nadeszła właśnie chwila, kiedy przyszło się nam pożegnać. Dla nas, absolwentów, jest to moment szczególny, gdyż oto ostatni już raz oczekujemy na wręczenie świadectw w murach tej szkoły. Każdy z nas zapewne myśli, co wyniósł z tego miejsca, czego się nauczył, co jeszcze mógł uczynić, aby...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
julitka119966 14.4.2010 (22:44)
Młodzież często czyta z przymusu. Czytamy lektury najczęściej szybko, niedbale, omijając opisy i odliczając, ile jeszcze zostało stron do końca. Mówimy, że lekturę się „przerabia”, co doskonale odzwierciedla, jakie podejście do tego faktu mamy. Myślę, że o wiele więcej zyskuje się przy „omawianiu” danej powieści, opowiadania czy zbioru poezji. W „przerabianiu” pozornie pomagają nam specjalnie dla nas wydawane opracowania lektur, w których na marginesach wynotowane są ważne informacje, nawiązania, interpretacje. Nie ma miejsca na nasze indywidualne przemyślenia, na nasze skojarzenia, emocje i wzruszenia. Półki księgarń uginają się od „niezastąpionych” opracowań i ściąg, poprzez co nasuwa się pytanie o sens czytania dużej powieści, gdy w takim opracowaniu „wyczerpujące” streszczenie zajmuje kilka stron... To wszystko sprawia, że przestajemy sami myśleć – a jeśli już przeczytamy tekst i mamy na jego temat zdanie, to często obawiamy się o tym porozmawiać na lekcji, mając wrażenie, że nasze przemyślenia są nieistotne, nieciekawe i pewnie złe, bo pod takim kątem nie było dane dzieło interpretowane w podręczniku lub w opracowaniach.
To tyle co mi przyszło do głowy:)
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie