Treść zadania

Sebixe46

Z ilu połączonych szeregowo ogniw zbudowanych z płytki ołowianej zanurzonej do roztworu chlorku ołowiu oraz płytki złotej zanurzonej do roztworu chlorku złota (jeżeli stężenia soli obu metali są jednomolowe, a warunki standardowe) musi składać się bateria, aby jej SEM była wyższa od 15V?
Zapisz:
1. kierunek przepływu elektronów,
2. kierunek przepływu prądu,
3. reakcje połówkowe i reakcję sumaryczną zachodzącą na elektrodach,
4. schemat ogniwa.

Czy to zadanie mam zrobione dobrze? (Załącznik)
Pytania 1. Skąd wiadomo kiedy zapisać potencjał na katodzie kiedy na anodzie, mam wszystkie potencjały w tabeli podane obok zadania

Załączniki do zadania

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

Zaloguj się lub załóź konto aby dodać komentarz.

  • Oprócz tego, co pisze "ewka13" to dopisz V ( = wolty ) w mianowniku jak dzielisz 15 V przez SEM ogniwa. Ilość ogniw jest raczej bezwymiarową wielkością...
    No i skasuj te 9,7 wolta, bo to ilość ogniw, nie jakieś napięcie.
    Zostaw tylko "około 9,7 ogniwa"

Rozwiąż to zadanie i zarób nawet 16 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 12 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.

Rozwiązania

  • ewka13

    Drobne poprawki w załączniku.
    Anoda ma zawsze niższy potencjał.
    Metal aktywniejszy - ten z anody- rozpuszcza się oddając elektrony.
    Drugi metal osadza się na katodzie pobierając elektrony.

    Załączniki

    • Ten , który ma niższą wartość - leżącą bardziej na lewo na osi liczbowej.
      np. 0,77V i 0,15V ---> anoda 0,15V
      -0,44V i -0,13V ---> anoda -0,44V.

    • "Niższy" czyli ten, który ma większą wartość ujemną czy bliższą zeru (mamy -1,425 oraz +1,423) bliższy zeru jest + 1,423, zaś bardziej ujemny jest ten pierwszy,

Podobne materiały

Przydatność 55% Elastyczna teoria ogniw

Cechy nowoczesnego modelu nauczania – uczenia się Taki model powinien umożliwić wyposażenie uczniów w usystematyzowaną operatywną wiedzę, zapewnić warunki sprzyjające realizacji znanego nam postulatu, aby nauczyć uczniów uczyć się samodzielnie. Cechy postulowanego modelu: • dialektyczna jedność uczenia się i nauczania zazębiająca się i warunkujące...

Przydatność 75% Siedem ogniw procesu kształcenia

Modele kształcenia na przestrzeni wieków: -eksponowana rola nauczyciela (guru), encyklopedyzm; -Dewey- najważniejszy uczeń, nauczyciel to obserwator, zbyt pełen luz; -uczeń = nauczyciel; W nowoczesnym systemie kształcenia czynności nauczyciela i uczniów tworzą zintegrowaną całość- przy zachowaniu kierowniczej roli nauczyciela oraz aktywnego i samodzielnego udziału uczniów....

Przydatność 65% Budowa i zastosowanie ogniw galwanicznych

W życiu codziennym stosujemy różne rodzaje ogniw, najczęściej o tym nie wiedząc. Zasilamy nimi radia, magnetofony, zegarki, kalkulatory i inne urządzenia elektroniczne. Pierwsze ogniwo skonstruował ok. 200 lat temu, bo w 1800 roku, włoski fizyk Alessandro Volta (1745-1827). Od tego czasu ogniwa przechodziły różne przeobrażenia zanim przybrały dzisiejszą postać. Nazwa...

Przydatność 60% Formy pionowej integracji ogniw w kanałach dystrybucji

Budowa określonego układu kanałów dystrybucji musi opierać się na wyborze 1) dystrybucji wyłącznej polegającej na istotnym ograniczeniu liczby uczestników, 2) selektywnej – wymagającej doboru najbardziej właściwych uczestników 3) dystrybucji intensywnej obejmującej jak największą liczbę i rodzaje uczestników kanałów dystrybucji. Pionowy układ kanałów dystrybucji...

Przydatność 75% Sposoby motywowania i kontroli ogniw kanałów dystrybucji przez producentów

Prawidłowy wybór kanału dystrybucji przesądza o tym, jak szybko, kiedy, gdzie, jakim kosztem i na jakim poziomie obsługi produkty będą oferowane nabywcom i przez nich kupowane. Prawidłowe rozstrzygniecie dróg i sposobów doprowadzania produktów do nabywców jest jednym z głównych atutów prowadzenia w grze na rynku lub też – w przypadku wadliwych – rozwiązań – może stać...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji