Treść zadania
Autor: ~Nowacki Dodano: 20.11.2018 (17:29)
1. Nazwij części mowy w zdaniach poniżej. Tam, gdzie to jest możliwe, określ również przypadki:
a) Asia nie chciała go widzieć.
b) Lubie się malować, ponieważ jestem wielce próżna.
c) Śmiejące się dzieci biegały radośnie wokół stołu.
d) Dlaczego nie powiedziałeś jej synowi, że jego aplikacja została odrzucona wbrew wcześniejszym
zapewnieniom, iż będzie inaczej?
e) Pięcioro dzieci bawiło się grzecznie na podwórku, nie wiedząc, że są bacznie obserwowane przez
pedofila.
Rozwiąż zadanie i zarób nawet 14 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 10 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.
Rozwiązania
Podobne zadania
Jaką rolę pelni zamek Makbeta w przestrzeni zdarzeń? Czy jest miejscem Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: DOMI 29.3.2010 (19:24) |
jak dziś pojmujemy miłość? czy jest możliwa miłość romantyczna? Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: patka33323 6.4.2010 (12:32) |
był to najwytrawniejszy klasyk swojego wieku. czy to jest pytanie retoryczne? Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: ukej555 8.4.2010 (23:18) |
co znaczy cytat "jedno jest pewne. umiera się samemu. nikt na świecie Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: magdzielec 11.4.2010 (13:48) |
PILNE NA JUTRO !POLSKI.jak rozumieszsformułowanie że anioł jest Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: majka82101 16.4.2010 (20:13) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Przemówienie ku czci Józefa Dietla
Szanowna Pani Profesor, Drogie Koleżanki i Koledzy! Dzisiejsze spotkanie poświęcone będzie wspaniałemu i równie niezwykłemu człowiekowi, któremu tak wiele zawdzięczamy i który tak wiele dobrego zrobił dla naszego miasta Krakowa, a obecnie od kilku miesięcy jest patronem naszego Gimnazjum. Nikomu chyba nie trzeba przypominać, kim był Józef Dietl. Bo właśnie o nim tu...
Przydatność 50% Coniunctivuas w zdaniach podzrzędnych
1. ZD. CELOWE I DOPEŁNIENIOWE - Stosujemy do con. temporum, ale może wystąpić tylko czynność równoczesna -Spójniki, po których wystepują często: +ut (uti)-aby, że, żeby +neu (neve)- i/aby nie +ne-aby nie +quo + comparativus np. quo facilius-tym łatwiej 2.ZD. SKUTKOWE -nie stos. do con. temp. -spójniki: ut, ne, ut(nemo)(nihil) -wskażniki: +talis-tego rodzaju, taki...
Przydatność 75% Części mowy
Części mowy Części odmienne Części nieodmienne rzeczownik, przysłówek, przymiotnik, zaimek przysłowny, czasownik, przyimek, liczebnik...
Przydatność 70% Części mowy
Części mowy rzeczownik, przysłówek, przymiotnik, zaimek przysłowny, czasownik, przyimek, liczebnik spójnik, zaimek: wykrzyknik, rzeczowy; partykuła. przymiotny; liczebny. Rzeczownik odpowiada na pytania kto? co? Odmienia się przez przypadki, liczby i rodzaje. Mianownik kto? co? Dopełniacz kogo? czego? Celownik komu? czemu? Biernik kogo? co? Nadrzędnik z kim? z...
Przydatność 75% Części mowy
1). Rzeczowniki – imiona istot, zjawisk, stanów i pojęć, Rzeczownik odpowiada na pytanie: kto, co, Rzeczowniki dzielimy na różne kategorie znaczeniowe: • osobowe – ojciec, uczeń, sportowiec, Włoch, • nieosobowe – wszystkie poza nazwami osób, • imiona własne – Warszawa, Wisła, • pospolite – miasto, rzeka, dom, • żywotne – elegant, koń, pies, ojciec,...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie
Komentarze do zadania
Olciaaaao 20.11.2018 (21:29)
A) kto ? Co ? Rzeczownik Asia kto ? Co ? M
B) jaki ? Jaka ? Jakie ? Przymiotnik próżna.
C) jaki ? Jaka ? Jakie ? Przymiotnik śmiające się C
D) aplikacja jaka ? Odrzucona przymiotnik
E) ile ? Który z kolei ? Liczebik pięcioro
Nie jestem pewna czy dobrze ;)