Treść zadania
Autor: ~Ankhet Dodano: 10.5.2017 (15:07)
Sprawdz czy podane równości są tożsamościami trygonometrycznymi
a.) 1+ctg alfa = sin alfa + cos alfa / sin alfa
b.) sin alfa * tg alfa = 1/cos alfa - cos alfa
Prooooszę
Rozwiąż to zadanie i zarób nawet 14 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 10 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.
Rozwiązania
Podobne zadania
sprawdz czy podana równosc jest tożsamościowa .podaj konieczne założenia Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: martyska123 11.6.2010 (21:00) |
Wykonaj podane działania. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 3 rozwiązania | autor: ewkaa644 11.8.2010 (16:46) |
Wykonaj podane działania. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 3 rozwiązania | autor: ewkaa644 11.8.2010 (20:44) |
zamien podane ułamki zwykłe na ułamki dziesiętne: Przedmiot: Matematyka / Liceum | 5 rozwiązań | autor: ewkaa644 24.8.2010 (20:06) |
Wykonaj podane działania. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Weraaa32 12.9.2010 (16:56) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu.Rozwiń temat,analizując podane utwory Jana Kochanowskiego .
Mamy przed sobą dwa wiersze Jana Kochanoeskiego. Pierwszy z nich to "Pieśń świętojańska o Sobótce", drugi to "Tren XVII". Oba te utwory zostały napisane przez jednego człowieka , typowego perzedstawiciela epoki "renesansu", a jednak są tak bardzo różne w swojej wymowie. Abyśmy mogli dokonać analizy tych utworów , musimy najpierw zdać sobie...
Przydatność 75% Zinterpretuj podane fragmenty noweli „Gloria victis”, charakteryzując przyrodę jako świadka opisywanych zdarzeń.
"Gloria victis" Elizy Orzeszkowej to opowiadanie relacjonujące przebieg epizodu z powstania styczniowego, gdzie chór leśnych drzew i polnych kwiatów opowiada o ważnym wydarzeniu historycznym. Ta personifikacja pomogła autorce wyrazić swój pogląd na sprawę, o której nie mogła pisać inaczej, jak za pomocą języka ezopowego. Pisarka swym utworem złożyła hołd odwadze...
Przydatność 85% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.
Onufry Zagłoba to doskonały przykład XVII-wiecznego Sarmaty. Postawa tego bohatera, jego czyny i słowa są typowe dla tej właśnie grupy społecznej. Poniższe fragmenty w pełni obrazują postać Zagłoby jako idealnego szlachcica sarmackiego. Pierwszy fragment to przemowa Zagłoby w Kiejdanach, tuż przed zdradą Radziwiłła. Szlachcic wymienia w niej swoje liczne zalety....
Przydatność 75% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu. Rozwiń temat analizując podane fragmenty
Harmonia i niepokój są to dwa przeciwieństwa i już od początków świata towarzyszą człowiekowi. Pierwsze kojarzy nam się z błogim spokojem, szczęściem, natomiast drugie budzi w nas jedynie negatywne odczucia: niepewność, brak bezpieczeństwa, lęk. Jan Kochanowski, człowiek renesansu w swoich dziełach przedstawia nam swoją wizję tych dwóch stanów. Pierwszym utworem,...
Przydatność 70% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.
Jan Onufry Zagłoba to z calą pewnością najbardziej pozytywna postać „Potopu” Henryka Sienkiewicza. Mimo swojego komizmu, odznacza się również ogromną inteligencją, a także uosabia cechy typowego XVII-wiecznego Sarmaty. We fragmencie przemowy Zagłoby w Kiejdanach, która odbyła się przed zdradą Radziwiłła, bardzo wyraźnie widać przywódcze zdolności...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
4 1
antekL1 10.5.2017 (16:02)
PROSZĘ! NAWIASY !!!!
Ludzie, to są dwa znaczki ( ) mówiące co jest licznikiem, co mianownikiem.
Tak trudno je dopisać ????
Poniżej piszę tak "sin_alfa" aby być pewny, że kąt "alfa" jest argumentem funkcji sinus itd.
===========================
a)
Jeśli jest to tak:
1+ctg_alfa = ( sin_alfa + cos_alfa) / sin_allfa
(w liczniku jest sin_alfa + cos_alfa, w mianowniku tylko sin_alfa)
to pod warunkiem, że sin_alfa jest niezerowy to JEST tożsamość
- dzieląc prawą stronę przez mianownik dostajemy :
1 + (cos_alfa) / sin_alfa = 1 + ctg_alfa [ z definicji kotangensa ]
Natomiast w Twoim zapisie prawa strona to sin_alfa + ctg_alfa
i NIE jest to tożsamością.
===========================
b)
No tutaj chyba Twój zapis jest właściwy.
Sprowadzamy prawą stronę do wspólnego mianownika (czyli do cos_alfa).
[ Czytaj proszę ^2 jako "do kwadratu" ]
1 / cos_alfa - cos_alfa = (1 - cos^2_alfa) / cos_alfa
W liczniku z "jedynki trygonometrycznej zostaje sin^2_alfa, cała prawa strona to:
P = sin^2_alfa / cos_alfa.
Po lewej stronie mamy:
L = sin_alfa * tg_alfa = sin_alfa * sin_alfa / cos_alfa = sin^2_alfa / cos_alfa.
Czyli L = P. To jest tożsamość o ile kosinus jest niezerowy,
czyli w tej dziedzinie, gdzie istnieje "tg_alfa".
===========================
Przepraszam za te nawiasy, ale NAPRAWDĘ łatwiej zrozumieć z nawiasami, o co komuś chodzi. A najlepiej to dołączyć fotkę zadania :)
Dodaj komentarz - Zgłoś nadużycie