Treść zadania
Autor: giewont1234gg Dodano: 23.2.2017 (15:00)
11. w dwa takie same sześciany wpisano dwa osmiościany. wszystkie wierzchołki pierwszego z nich leżą w rodkach ścian sześcianu a cztery wierzchołki dtugiego z nich leżą w środkach krawędzi sześcianu. oblicz stosunek objętości tych osmiościanów
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
wyznacz wszystkie liczby a i b dla których równanie ax - 4b = 2x = 8 nie Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: nikola29 15.4.2010 (19:01) |
takie dziwne plisssssska Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: kinia17089 3.5.2010 (20:45) |
Czesć mam takie zadanie z matematyki obliczyc Pb ostr.prawidl.czworoka. gdzie Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 8.5.2010 (18:27) |
Mam takie zadanie obliczyć wysokość ostrosłupa prawidłowego czworokatnego Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 8.5.2010 (18:54) |
Punkty C i D dzielą AB na takie trzy AC,CD i DB ,dla których Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: maniek1212 14.5.2010 (13:19) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Czy nieodpowiedzialność przynosi w życiu same kłopoty?
Na początku warto by zastanowić się nad tym, czym jest nieodpowiedzialność. Po wielu przemyśleniach doszedłem do wniosku, iż nieodpowiedzialnością nazywamy brak refleksji nad konsekwencją własnych uczynków. Osoba nieodpowiedzialna często podejmuje się rzeczy, których potem nie jest wstanie spełnić. Z tego tytułu znajomi osoby nieodpowiedzialnej przez jej działanie często...
Przydatność 100% Three generations under the same roof. What conflicts occur in this kind of family?
In the beginning I would like to sort my reflection in two parts:-In first part I will show the negative parts of living in that kind of family. -In second part I will show the positive parts. I’ll show the examples from my own and my friends live too. Let’s start! The living in the same roof with your parents and grandfather or grandmother (or both of them ) is very interesting and...
Przydatność 65% Should animals be given human rights? Should they be treated the same as human?
We live in the world where people have control over animals. What would have happened if animals had human rights? Do you think it is a good idea to give them equal rights with human? Can you imagine that someone is sentenced to a death penalty or life imprisonment for killing an animal? Should animals no longer be regarded legally or morally as property and be treated as a resource for human...
Przydatność 75% Czy wszyscy ludzie na świecie jedzą takie same jakościowo pokarmy?
Moim zdaniem ludzie na całym świecie jedzą zróżnicowane pod względem jakościowym pokarmy. Postaram się to udowodnić w poniższych argumentach. Pierwszym argumentem potwierdzającym moją tezę jest klimat. Żyjemy w różnych strefach klimatycznych. Dany klimat sprzyja rozwojowi wybranym roślinom. Na przykład w strefie klimatu zwrotnikowego rośliny nie mają dobrych warunków do...
Przydatność 100% What is your attitude to the following opinion: everyone should earn the same amount of money no matter what job they do? Discuss ?.
Nowadays it’s hard to get a job. Qualifications and education must reach higher level. In addition to this there are people (and there are certainly more of them nowadays) who are constantly supplementing their education and those who didn’t want to learn or didn’t have money to pay for their studies. This diversity considerably affects on the height of payment. Fairly knowledge is...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 26.2.2017 (08:49)
Zadanie 11.
Dobrze, że są rysunki na zdjęciu :)
Ośmiościan to dwa ostrosłupy o podstawie czworokątnej (tu: kwadratowej) sklejone podstawami. Lepiej widać to na rysunku z prawej strony.
Wysokości ostrosłupów w obu przypadkach są jednakowe (równe połowie wysokości sześcianu, ale to nieważne), różne są jedynie pola ich podstaw.
Objętość 8-ścianu z lewej strony oznaczmy VL, tego z prawej - VP.
Pola podstawy oznaczmy PL i PP.
Wysokość ostrosłupów to h.
Wtedy
VL = 2 * (1/3) * h * PL ; oraz VP = 2 * (1/3) * h * PP
VL / VP = PL / PP ; bo reszta się skraca.
Wystarczy więc policzyć stosunek powierzchni PL / PP
Narysuj sobie proszę kwadrat i połącz środki jego boków:
1: boków leżących naprzeciwko siebie
2: boków leżących obok siebie jak na rysunku z lewej strony.
Widzisz, że powstaje 8 identycznych trójkątów i mamy: PL : PP = 1 : 2.
Stosunek objętości VL / VP jest taki sam:
VL : VP = 1 : 2
=========================================
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie