Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
OBLICZ POLE POWIERZCHNI ROMBU I JEGO OBWÓD WIEDZĄC,ŻE BOK MA DŁUGOŚĆ 8 Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: MAGDAS1980 3.5.2010 (20:53) |
długość boków trójkąta są liczbami całkowitymi. najdłuższy jego bok Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: justyna168 8.5.2010 (18:42) |
znajdz długosc boków trójkata rownoramiennego 3cm ,5cm oblicz jego katy Przedmiot: Matematyka / Liceum | 3 rozwiązania | autor: diablicaatakuje 11.5.2010 (21:16) |
OBLICZ POLE I OBWÓD TRÓJKĄTA ABC ZNAJĄC WSPÓŁRZĘDNE JEGO WIERZCHOŁKÓW Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: pa366 16.5.2010 (15:51) |
Wyznacz pierwszy wyraz ciągu geometrycznego wiedząc że, jego iloraz jest Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: marcysia 19.5.2010 (10:49) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Postawa społeczeństwa polskiego na pod koniec XIX i na pocz XX w.
Plan pracy: 1. Wstęp. Przedstawienie sytuacji na ziemiach polskich. 2. Rozwinięcie. Stosunek społeczeństwa na ziemiach polskich (1864-1914): a) zaboru austriackiego: walka o autonomię, sytuacja i stosunek Polaków; b) zaboru pruskiego: walka z Kościołem i germanizacja, Kulturkampf, po zakończeniu „walki o kulturę”; c) zaboru rosyjskiego likwidacja odrębności...
Przydatność 50% Ruch robotniczy na ziemiach polskich w II połowie XIX w. i na pocz. XX wieku
Ruch robotniczy w Polsce na przełomie XIX i XX w. Powstanie w XIX w. klasy robotniczej było naturalną konsekwencją rozpoczętej w poł XVIII w. w Anglii i Walii rewolucji przemysłowej, która z kolei była możliwa dzięki zapoczątkowanej pod kon. XVI i w XVII w. przez Galileusza, Keplera i Newtona rewolucji naukowej. Oddzielenie rozumu od wiary i przejście do naukowego opisu...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
2 1
antekL1 22.2.2017 (03:13)
Zadanie 7.
Jeżeli kąt wierzchołkowy stożka wynosi 2*alfa to wysokość stożka tworzy z jego tworzącą kąt alfa i zachodzi wzór:
h / r = ctg(alfa) gdzie r - promień podstawy stożka, tutaj r = 3 * pierwiastek(3)
Stąd:
h = r ctg(alfa)
Objętość stożka to:
V = (1/3) pi r^2 h = (1/3) pi r^3 ctg(alfa) ; podstawiamy r
V = (1/3) pi [ 3 * pierwiastek(3) ]^3 * ctg(alfa)
V = 27 pi * pierwiastek(3) * ctg(alfa)
Obliczamy po kolei stożki:
Stożek z lewej strony: alfa = 60 stopni; czyli ctg(alfa) = pierwiastek(3) / 3
V = 27 pi * pierwiastek(3) * pierwiastek(3) / 3 = 27 pi. Odp. D
Stożek środkowy: alfa = 45 stopni; czyli ctg(alfa) = 1
V = 27 pi * pierwiastek(3) Odp. C
Stożek z prawej strony: alfa = 30 stopni; czyli ctg(alfa) = pierwiastek(3)
V = 27 pi * pierwiastek(3) * pierwiastek(3) = 81 pi. Odp. B
=========================
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie