Treść zadania

krysita

Ktos umie :)

Załączniki do zadania

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • antekL1

    Granica ciągu:
    Stosujemy wzór: a^3 - b^3 = (a - b)(a^2 + ab + b^2)
    gdzie :
    "a" jest pierwiastkiem zawierającym n+1,
    "b" - pierwiastkiem zawierającym n - 1.

    Mnożymy i dzielimy całe wyrażenie na An przez a^2 + ab + b^2. Dostajemy:

    Licznik = n^2 (n + 1) - n^2 (n - 1) = 2n^2

    Mianownik = p3 [ n^4 (n + 1)^2 ] + p3 [ n^4 (n^2 - 1) ] + p3 [ n^4 (n - 1)^2 ]

    gdzie p3 [ x ] to "pierwiastek_stopnia_3 (x)"

    Następnie dzielimy licznik i mianownik przez n^2. Zostaje:

    Licznik = 2

    Mianownik = p3 [ (1 + 1/n)^2 ] + p3 [ 1 - 1/n^2 ] + p3 [ (1 - 1/n)^2 ]

    Gdy n --> oo to mianownik --> 3 [ bo wyrażenia 1/n i 1/n^2 dążą do zera ]

    Granicą ciągu jest więc 2 / 3
    ==========================================

    Całka:
    Przekształcamy mianownik w taki sposób:
    x^2 + 10x + 26 = x^2 + 10x + 25 + 1 = (x + 5)^2 + 1

    Podstawiamy y = x + 5 ; wtedy dy = dx. Całka z zadania przechodzi na całkę:

    całka [ (y - 5) / (y^2 + 1) ] dy =
    = całka [ y / (y^2 + 1) ] dy - 5 * całka [ 1 / (y^2 + 1) ] dy

    Druga z tych całek to arctg(y), a w pierwszej podstawiamy

    t = y^2 + 1 ; wtedy dt = 2y dy ; czyli y dy = dt / 2

    i mamy (1/2) * całka [ dt / t ] = (1/2) ln(t) = (1/2) ln (y^2 + 1)

    Wracamy do zmiennej x. Całość wynosi:

    całka = (1/2) ln (x^2 + 10x + 26) - 5 * arctg(x + 5) + C
    ==========================================

Podobne materiały

Przydatność 50% Metodologia niczego nie dostarcza, bo nie umie

Socjologia jak każda dyscyplina badawcza ma wyodrębniony obszar badawczy czego skutek nie podlega analizie badawczej. Dzielenie obszarów badawczych jest kanonem kuturowym i pomimo że kanon jako taki, nie jest oparty na przesłance racjonalnej, to choćby ktoś tkwił w głębokim przeświadczeniu o uniemożliwieniu przez to osiagania wyników badawczych prawdziwych, stałych, a więc...

Przydatność 60% "Kamienie na Szaniec" Oni umieli pięknie żyć i pięknie umierać

„Oni umieli pięknie żyć i pięknie umierać” Pokolenie Kolumbów, tym mianem określamy ludzi urodzonych w dwudziestoleciu międzywojennym, ludzi-młodzież, która walczyła w czasie II Wojny Światowej o niepodległość Rzeczpospolitej. Posłużmy się przykładem Zośki, Alka i Rudego, głównych bohaterów powieści Aleksandra Kamińskiego „Kamienie na Szaniec”. Powieści o...

Przydatność 75% Uzasadnij, że bohaterowie „Kamieni na szaniec” „umieli pięknie umierać i pięknie żyć”.

Bohaterami ?Kamieni na szaniec? byli Alek, Zośka i Rudy, nie są to ich prawdziwe imiona tylko pseudonimu konspiracyjne. Tak naprawdę Alek to Aleksy Dawidowski, Zośka- Tadeusz Zawadzki, Rudy ? Jan Bytnar. Chłopcy mieli osiemnaście lat jak zaczęła się wojna, bardzo szybko musieli dojrzeć do podejmowania ważnych decyzji. Chcąc dobrze przedstawić tezę, że bohaterowie ?Kamieni na...

Przydatność 80% "Oni umieli pięknie żyć i pięknie umierać" - Kamienie na szaniec

„Oni umieli pięknie żyć i pięknie umierać”- tymi słowami A. Kamiński opisał swoich bohaterów : Alka, Rudego i Zośkę, główne postacie opowieści pt. „ Kamieni na szaniec”. Bohaterowie należeli do pokolenia Kolumbów, czyli ludzi urodzonych w dwudziestoleciu międzywojennym, którzy w młodym wieku uzyskali dojrzałość. Mieli wspaniałe marzenia i perspektywy na...

Przydatność 75% Analfabetą można nazwać nie tylko tego, który nie umie czytać, lecz i tego, który nie bierze książki do ręki.

Niewątpliwie analfabetą można nazwać nie tylko tego, który nie umie czytać, lecz i tego, który nie pierze książki do ręki. Aby potwierdzić moje stanowisko w tej sprawie, postaram się przytoczyć kilka argumentów. Dla...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji