Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
zadanie z asymptot proszę krok po kroku jak ktoś umie Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: Deloper 13.2.2013 (13:25) |
ROZWIAZ UKŁAD RÓWNAN --nie umiem klamry zrobic........ 2x-y+4=0 Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: zdzislaw196412 8.12.2013 (15:52) |
Zadania są z analizy matematycznej. Jeśli ktoś umie je zrobić proszę o Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: OnaSama 27.5.2014 (20:39) |
Zadania są z analizy matematycznej. Jeśli ktoś umie je zrobić proszę o Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: OnaSama 29.5.2014 (16:39) |
3 część .Zadania są z analizy matematycznej. Jeśli ktoś umie je zrobić Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: OnaSama 29.5.2014 (16:41) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Metodologia niczego nie dostarcza, bo nie umie
Socjologia jak każda dyscyplina badawcza ma wyodrębniony obszar badawczy czego skutek nie podlega analizie badawczej. Dzielenie obszarów badawczych jest kanonem kuturowym i pomimo że kanon jako taki, nie jest oparty na przesłance racjonalnej, to choćby ktoś tkwił w głębokim przeświadczeniu o uniemożliwieniu przez to osiagania wyników badawczych prawdziwych, stałych, a więc...
Przydatność 75% Environment- co możesz zrobic dla srodowiska, aby poprawić jego sytuacje w twoim miescie?
The environment pollution is one of the biggest problems of big cities. Air polluton, acid rains, chemical waste are only some of them. I strongly believe that there's something we can do to make our cities more enviromentaly friendly. First of all, we have to reduce our 'production' of rubbish, which are everywhere- on our raods, supermarkets, homes, schools, offices...In my view,...
Przydatność 60% "Kamienie na Szaniec" Oni umieli pięknie żyć i pięknie umierać
„Oni umieli pięknie żyć i pięknie umierać” Pokolenie Kolumbów, tym mianem określamy ludzi urodzonych w dwudziestoleciu międzywojennym, ludzi-młodzież, która walczyła w czasie II Wojny Światowej o niepodległość Rzeczpospolitej. Posłużmy się przykładem Zośki, Alka i Rudego, głównych bohaterów powieści Aleksandra Kamińskiego „Kamienie na Szaniec”. Powieści o...
Przydatność 75% Uzasadnij, że bohaterowie „Kamieni na szaniec” „umieli pięknie umierać i pięknie żyć”.
Bohaterami ?Kamieni na szaniec? byli Alek, Zośka i Rudy, nie są to ich prawdziwe imiona tylko pseudonimu konspiracyjne. Tak naprawdę Alek to Aleksy Dawidowski, Zośka- Tadeusz Zawadzki, Rudy ? Jan Bytnar. Chłopcy mieli osiemnaście lat jak zaczęła się wojna, bardzo szybko musieli dojrzeć do podejmowania ważnych decyzji. Chcąc dobrze przedstawić tezę, że bohaterowie ?Kamieni na...
Przydatność 80% "Oni umieli pięknie żyć i pięknie umierać" - Kamienie na szaniec
„Oni umieli pięknie żyć i pięknie umierać”- tymi słowami A. Kamiński opisał swoich bohaterów : Alka, Rudego i Zośkę, główne postacie opowieści pt. „ Kamieni na szaniec”. Bohaterowie należeli do pokolenia Kolumbów, czyli ludzi urodzonych w dwudziestoleciu międzywojennym, którzy w młodym wieku uzyskali dojrzałość. Mieli wspaniałe marzenia i perspektywy na...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
3 0
antekL1 2.2.2017 (03:36)
1.
Sprowadzamy do wspólnego mianownika i mamy granicę:
lim [ sin(x) - x ] / [ x sin(x) ] dla x --> 0.
Jest to granica typu 0 / 0. Licznik i mianownik są różniczkowalne w otoczeniu x = 0,
można stosować regułę de l'H. Różniczkujemy osobno licznik i mianownik.
LICZNIK ' = cos(x) - 1
MIANOWNIK ' = x cos(x) + sin(x)
Ponownie mamy granicę typu 0 / 0. Różniczkujemy raz jeszcze:
LICZNIK ' ' = -sin(x)
MIANOWNIK ' ' = 2 cos(x) - x sin(x)
Gdy x---> 0 to LICZNIK ' ' --> 0 oraz MIANOWNIK ' ' --> 2
Szukana granica wynosi więc 0 / 2 = 0
==============================================
2.
Najpierw liczymy punkt przecięcia. Mamy równanie: x = x e^(2x - 1) ; stąd:
albo x = 0 <-------- pierwszy punkt przecięcia
albo e^(2x - 1) = 1 ; czyli 2x - 1 = 0 ; czyli x = 1/2 <----------- drugi punkt przecięcia.
Liczymy pochodną f ' (x) = (1 + 2x) e^(2x - 1)
a)
Punkt przecięcia (0,0). Pochodna w tym punkcie: f ' (0) = e^(-1) = 1 / e.
Styczna ma równanie:
y = x / e + b ; musi przechodzić przez (0,0) więc b = 0.
Styczna: y = x / e
b)
Punkt przecięcia (1/2, 1/2). Pochodna w tym punkcie f ' (x) = 2
Styczna ma równanie:
y = 2x + b ; i musi przechodzić przez (1/2, 1/2) więc b = - 1/2
Styczna: y = 2x - 1 / 2
==============================================
3.
Nie mogę się doczytać wykładników.
Jeśli jest to x^2 w liczniku oraz x^3 + 1 w mianowniku to po prostu podstawiasz:
y = x^3 + 1 ; stąd dy = 3 dx^2 i całka przechodzi w (1/3) całka (1 / pierwiastek(y) dy
a ta całka już jest bardzo prosta.
Wychodzi (2/3) pierwiastek (1 + x^3) + C
Ale - jak piszę - nie mogę się doczytać wykładników.
==============================================
4.
Wykres jest w załączniku.
Krzywe przecinają się gdy -x = 2x - x^2 ; stąd: x (x - 3) = 0
punkty przecięcia: x = 0 oraz x = 3.
Liczymy całkę:
całka_od 0 do 3 [ 2x - x^2 - (-x) ] dx = całka_od 0 do 3 [ 3x - x^2 ] dx =
= [ (3/2) x^2 - (1/3) x^3 ] w granicach 0 i 3
= (3/2) * 3^2 - (1/3) * 3^3 = 9 / 2
==============================================
Załączniki
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie