Treść zadania
Autor: ~Power Dodano: 29.1.2017 (20:54)
Czy da się stworzyć wzór do takiej sekwencji liczb?
121, 138, 175, 195, 238, 261, 310, 336, 391...
Liczba 121 jest pierwszą liczbą w ciągu.
Niby liczby stale zwiększają się o 3, a w parzystych 2 razy mniej.
Gdyby to był ciąg bez tego zmniejszenia (121, 152, 186...) to byłoby proste: 1,5x^2 + 26,5x + 93, jednak czy w powyższym przykładzie, da się stworzyć do tego wzór?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Podaj definicję funkcji liniowej.Podaj przykład takiej funkcji. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: renata23125 15.11.2011 (22:51) |
Podaj definicję funkcji kwadratowej.Podaj przykład takiej funkcji. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: klabor90 16.11.2011 (18:05) |
Oblicz pole zaciniowanej figury takiej jak w załączników. Wymiary: krótszy Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: DJ94 21.9.2012 (19:36) |
Proszę również o rozwiązanie (uzasadnienie) czemu w takiej kolejności. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 19.12.2013 (16:56) |
2.Czy istnieje trójkat o bokach takiej długości? pierwiastek 32 , Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: maliny112 15.2.2014 (10:10) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Czy jesteś przedsiębiorczy ? wymień cechy swojego charakteru odpowiadające takiej postawie.
Zgodnie z definicją, przedsiębiorczość jest to chęć i zdolność do podejmowania różnych zadań, zwłaszcza w dziedzinie przemysłu i handlu. Osoba posiadająca znamię przedsiębiorczości musi zatem posiadać odpowiednie cechy charakteru i osobowości. Do takich cech należą między innymi: odwaga, pomysłowość, zdolność i chęć uczenia się, wyznaczanie sobie celów i dążenie...
Przydatność 75% Takiej lekcji się nie zapomina... Kartka z pamiętnika
Takiej lekcji się nie zapomina 25.04.1999r. Jak zawsze do klasy wszedł do klasy pan Kowalski. Dzisiaj odpytywał. Zapowiadało się ładnych parę pał... Usiadł na starym wypaczonym krześle, które zaskrzypiało. Swoim zimnym spojrzeniem zmierzył każdego kto był w klasie. Nikt nie mógł mu podpaść. W przeciwnym razie konsekwencje były...
Przydatność 100% Dlaczego grad wyrządza większe szkody dachówkom niż krople deszczu o takiej samej masie?
Grad jest twardszy. Chodzi tu o strukturę krystaliczną, którą grad posiada, a której woda nie ma. W kryształach cząsteczki są ściśle upakowane i tworzą zwartą, silnie zlepioną całość. Cząsteczki w ciałach stałych są trwale umieszczone na jednym miejscu i nie przesuwają się miedzy sobą. Ciśnienie wywierane przez np.: 0,5kg kawałek gradu na daną powierzchnie jest...
Przydatność 55% ''Kartka z Pamiętnika": Takiej lekcji się nie zapomina!
Takiej lekcji się nie zapomina... 25.04.1999r. Jak zawsze do klasy wszedł do klasy pan Kowalski. Dzisiaj odpytywał. Zapowiadało się ładnych parę pał... Usiadł na krzesle które zaskrzypiało. Swoim zimnym spojrzeniem...
Przydatność 70% Odwołując się do wybranych tekstów literackich, przedstaw wizerunek lekarza. Oceń wartość poznawczą i wychowawczą takiej kreacji bohatera.
Jak ktoś ma pytanie to można napisać.
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
antekL1 6.2.2017 (01:07)
Różnica między kolejnymi nieparzystymi wyrazami ciągu rośnie 9
Kolejne nieparzyste wyrazy da się zapisać jako: (dla r = 54)
a3 = a1 + r
a5 = a1 + 2r + 1 * 9
a7 = a1 + 3r + (1+2) * 9
a9 = a1 + 4r + (1+2+3) * 9
a(2n + 1) = a1 + 54 n + [ n(n-1) / 2 ] * 9 ; czyli po uproszczeniu
a(2n+1) = 121 + 99 n / 2 + 9 n^2 / 2 ; dla n = 0, 1, 2, 3, 4
Podobnie jest dla wyrazów a2, a4, a6, a8, ale nie chce mi się liczyć.
Następujące wyrażenie: [ 1 + (-1)^n ] / 2
przyjmuje wartość 1 dla parzystych "n", wartość 0 dla nieparzystych "n"
i może służyć do przełączania wzorów.
========================================
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
antekL1 6.2.2017 (02:10)
OK, mam cały wzór, odtwarza sekwencję dla n = 1,2,3....9 i pewnie dalej też.
a_n = [ 18n^2 + ( 354 - 6 * (-1)^n ) n + 1499 - 59 * (-1)^n ] / 16
antekL1 6.2.2017 (01:36)
Dla parzystych a2, a4, a6, a8 ; dlla n = 0, 1, 2, 3
a(2n) = (9 / 2) n^2 + (105 / 2) n + 138