Treść zadania
Autor: ~Szczepix Dodano: 18.1.2017 (13:06)
1.Funkcja f jest określona wzorem f(x) = 4x^2 - 2√5. Wtedy: a) f(1/2) = 2 - 2√5 b) f ( - 1/2) = 2 -2 √5 c) f(1/2) < 0 d) f(-1/2) >0
2. Naszkicuj wykres funkcji f(x) = -1/2x^2 + 2 i podaj jej zbiór wartości.
3. Dana jest funkcja f(x) = -3x^2 + 2/x, D=R \ {0}. Oblicz wartości tej funkcji dla argumentów: -2, 1/3, √2, 1 - √5.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Prosta y=√3x-2 jest nachylona do osi ox. Opisz szczegółowo pod jakim kątem Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: pawel 24.3.2010 (16:28) |
Dany jest trójkąt o wierzchołkach A=(-4, 2) B=(0,4) C=(6,-4) a) wyznacz Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: MartaGrzeszczak1 29.3.2010 (17:43) |
pole przekroju walca płaszczyzną równoległa do podstawy jest równe 49/pi a Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lusi1069 30.3.2010 (16:42) |
Funkcja liniowa Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 2.4.2010 (19:51) |
sprawdź korzystając z definicji, czy ciąg o wyrazie ogólnym an jest Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: gosiaczek90 7.4.2010 (19:15) |
Podobne materiały
Przydatność 100% Wtedy zrozumialam, ze mam przyjaciela.
Mam na imię Majkai jestem jedynaczką. Mieszkam tylko z mamą, bo tata odszedł od nas pół roku temu. Od tamtej pory mama strasznie się zmieniła, zresztą ja także. Straciłam przyjaciół, gdyz przeprowadzilysmy sie do innego miasta. Zamieszkalysmy w szarym, wysokim bloku. Cale dnie spedzalam w domu przed telewizorem. Nauka w ogole sie dla mnie nie liczyla. Wszystko szlo nie tak, jak...
Przydatność 60% Bohater romantyczny wzorem.
Który z bohaterów literatury romantycznej stał sie dla Ciebie wzorem i dlaczego?(charakterystyka+uzasadnienie). Każdy człowiek stawia sobie za wzór kogoś godnego naśladowania, zbliżonego do nieosiągalnego ideału. Niezwykle interesujący "album" ludzkich postaw prezentują bohaterowie romantyczni. Kierowali się oni nie narządem wzroku, który pozwala jedynie...
Przydatność 75% Zbyszko wzorem rycerza średniowiecznego.
Średniowiecze to epoka, w której kluczową rolę odgrywali rycerze. Aby nim zostać trzeba było być wolno urodzonym, wykazywać się siłą i sprawnością, biegle władać mieczem oraz brać udział w turniejach rycerskich. Niezbędne też był prawy charakter. Znane z literatury postacie rycerskie to m.in. Tristan, Roland i król Artur. Wzorem polskiego rycerza jest Zbyszko z Bogdańca...
Przydatność 65% Czy Polacy potrafią kochać ojczyzne tylko wtedy gdy ja utracą?
Niemal codziennie z prasy, telewizji i radia dowiadujemy się o narastających konfliktach pomiędzy przedstawicielami rządzącej partii a pozostałymi ugrupowanieniami politycznymi. Wszyscy zapewniają, że ich dzielenia mają przynieść dynamiczny rozwój naszej ojczyzny i dostatnie życie społeczeństwu. Teoretycznie wszyscy chcą tego samego – skąd więc ta wzajemna agresja i...
Przydatność 70% Czy Polacy potrafią kochać ojczyznę tylko wtedy, gdy ją utracą?
Polska ? jako społeczeństwo ? jest jednym z najbardziej patriotycznych krajów. Wynika to m.in. z historii naszego Państwa. Przeszłość splamiona krwią bohaterów, wyznających zasadę ? Bóg, honor, ojczyzna?, wzbudza ogromne poruszenie, ale zarazem wdzięczność za heroiczna walkę o wolność narodu. To dzięki nim nasza ojczyzna jest teraz suwerenna i niezależna. Ich ofiara nie...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
antekL1 20.1.2017 (20:59)
[ Czytaj proszę znaczek ^2 jako "do kwadratu". No: 3^2 = 9 ]
1.
Podstawiamy podane wartości w miejsce x.
a)
b)
4 * (1/2) ^ 2 - 2√5 = 4 * (1/4) - 2√5 = 1 - 2√5. Dla x = - 1/2 dostajemy to samo.
Obie odpowiedzi są nieprawdziwe
c)
PRAWDA. Pierwiastek(5) jest na pewno większy od 1 więc 1 - 2√5 < 0
d)
Fałsz bo prawdziwe jest (c).
====================================================
2.
Wykres jest parabolą w kształcie odwróconej litery "U".
Ma on wierzchołek w punkcie (0; 2)
Poza tym przechodzi przez punkty: (-4; -6), (-2; 0), (2,0), (6,-4)
Zbiór wartości: ZW = ( - oo; 2 >
====================================================
3.
f(-2) = -3 * (-2)^2 + 2 / (-2) = -12 - 1 = - 13
f(1/3) = -3 * (1/3)^2 + 2 / (1/3) = -1/3 + 6 = 17 / 3 = 5 i 1/3[/b]
f(√2) = -3 * (√2)^2 + 2/√2 = -3 * 2 + √2 = - 6 + √2
f(1 - √5) = -3 * (1 - √5)^2 + 2 / (1 - √5) =
wymnażamy pierwszy nawias, w drugim wyrażeniu licznik i mianownik mnożymy przez 1 + √5, aby pozbyć się niewymierności z mianownika
= -3 * (1 - 2√5 + 5) + 2 (1 + √5) / (1 - 5) =
= -18 + 6√5 - 1 / 2 - √5 / 2 =
= - (18 i 1/2) + (5 i 1 / 2) √5
====================================================
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie