Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
zadania Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 5 rozwiązań | autor: marla 26.3.2010 (19:56) |
Proszę o pomoc!!! Oto tekst zadania: Do podanych równań ułóż tekst zadań: Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: basia0501 30.3.2010 (21:19) |
zadania różne Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: uczennica0638 6.4.2010 (12:05) |
Rozwiaz zadania Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: sylwaczek 6.4.2010 (17:37) |
zadania z ułamkami i niewiadomymi Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: kamiluskaxd 7.4.2010 (13:28) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Bankowośc zadania
POSIADAM JESZCZE INNE MATERIAŁY Z BANKOWOŚCI I NIE TYLKO
Przydatność 70% Zadania wahadłowców
Promy kosmiczne, zwane też wahadłowcami lub samolotami kosmicznymi, są pierwszymi pojazdami wielokrotnego użytku przeznaczonymi do podróży poza naszą planetę. Startują z powierzchni Ziemi na podobieństwo rakiety kosmicznej, po wejściu na orbitę stają się sztucznymi satelitami, a gdy kończą zadanie, lądują z powrotem na ziemskim globie niczym gigantyczny szybowiec. Już sama...
Przydatność 80% Zadania sekretariatu
Zadania sekretariatu Głównym zadaniem sekretariatu jest odciążenie kierownika z uciążliwych administracyjno - biurowych i techniczno ? usługowych spraw które są bardzo drobne. W strukturze firmy sekretariat nie ma charakteru merytorycznego lecz usługowy. W sekretariacie może być zatrudnionych kilka osób ale najczęściej jest to komórka jednoosobowa (zatrudniony to sekretarka lub...
Przydatność 50% Zadania spedytora
Zadania spedytora: - Spedytor zobowiązany jest wykonywać swoje czynności zgodnie z przyjętym zleceniem. - Spedytor jest zobowiązany do odbioru przesyłki w przypadku gdy brakuje właściwych dokumentów. - Spedytor odbierając przesyłkę jest zobowiązany sprawdzić czy przesyłka dostarczona została w stanie nienaruszonym. - Spedytor nie ma obowiązku sprawdzać zgodność...
Przydatność 50% Zadania i cele mediów
Istnieje wiele teorii, dotyczących zadań, jakie spełniają środki masowego przekazu. Wynika to ze zróżnicowanego definiowania tego pojęcia. W ujęciu funkcjonalistycznym, które uznaje media za autonomiczne instytucje, mają one następujące funkcje: 1. Informacja: - informowanie o wydarzeniach i sytuacji w społeczeństwie, kraju i na świecie, - powiadamianie o rozkładzie sił we...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 5.12.2016 (23:41)
Zad. 1.
(56/6) x - 72 - 141 + 9x = 7 ; porządkujemy
(56/6 + 9) x = 7 + 72 + 141 ; stąd
(55/3) x = 220 ; mnożymy przez 3/55
x = 220 * 3 / 55
x = 12
==============================
Zad. 2.
Oznaczmy przez x OBECNY wiek syna, przez y wiek ojca.
Ojciec jest 5 razy starszy więc:
y = 5x <--------- pierwsze równanie
Cztery lata temu syn miał x - 4 lat, ojciec miał y - 4 lat i był 13 razy starszy. Więc:
y - 4 = 13(x -4) <--------- drugie równanie
Wstawiamy y z pierwszego równana do drugiego
5x - 4 = 13(x - 4) ; wymnażamy nawias, porządkujemy
5x - 13x = -52 + 4
8x = 48
x = 6 <-------- syn ma obecnie 6 lat, ojciec ma y = 5*6 = 30 lat.
Sprawdzenie: 4 lata temu syn miał 2 lata, ojciec 26 lat.
Faktycznie ojciec był 13 razy starszy.
==============================
Zad. 3.
1 / x = 1 - 2 / y ; do wspólnego mianownika
1 / x = (y - 2) / y ; odwracamy licznik z mianownikiem
x = y / (y - 2)
==============================
Zad. 4.
Stosunek współczynników przy y jest równy -8/4 = -2.
Jeśli pierwsze z równań podzielimy przez -2 to dostaniemy:
-(3/2)x + 4y = -1
Aby to równanie było identyczne z pierwszym (nieskończona ilość rozwiązań)
musi zachodzić:
a = - 3 / 2; c = - 1
Jeśli jednak a = - 3 / 2 ale c jest różne od - 1
układ jest sprzeczny.
==============================
Zad. 5.
Oznaczmy cenę ołówka przez x, cenę pióra przez y. Mamy dwa równania:
5x + 6y = 10,80
7x + 4y = 11,60
Z pierwszego równania: x = 10,80 / 5 - (6/5) y = 2,16 - 1,2 y
Wstawiamy x do drugiego równania
7 (2,16 - 1,2 y) + 4y = 11,60 ; wymnażamy nawias
15,12 - 11,60 = -4 y + 8,4 y
3,52 = 4,4 y ; dzielimy przez 4,4
y = 0,80 euro
x = 2,16 - 1,2 * 0,8 = 1,20 euro
Sprawdzenie:
5 * 1,20 + 6 * 0,80 = 10,80. Zgadza się
7 * 1,20 + 4 * 0,80 = 11,60. Zgadza się
==============================
Zad.. 6.
Oznaczmy:
m - ilość osób w małym autobusie
d - ilość osób w dużym autobusie.
Mamy dwa równania:
7m + 5d = 460
4m + 9d = 570
Rozwiążmy ten układ inną metodą niz poprzednie.
Pierwsze równanie mnożymy przez 4, drugie przez 7
28m + 20d = 1840
28m + 63d = 3990
--------------------- odejmujemy stronami pierwsze od drugiego. Skraca się 28m
43 d = 2150 ; stąd:
d = 50 <------------- duży autobus mieści 50 osób
Z pierwszego z początkowych równań mamy po podstawieniu d = 50
7m + 5 * 50 = 460 ; stąd:
7m = 210
m = 30 <------------- mały autobus mieści 30 osób
Sprawdzenie:
7*30 + 5*50 = 460. Zgadza się.
4*30 + 9*50 = 570. Zgadza się.
==============================
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie