Treść zadania

kwiatek2a3

prawdopodobieńmstwo gr.awersja2
zadanie 3.
ze zbioru kolejnych liczb naturalnych od 1 do 200 wybieramy losowo jedną liczbę. Oblicz prawdopodobienstwo, że wylosujemy liczbę podzielną przez 6 lub liczbę podzielną przez 10
odp:
0,235

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    Zdarzeń sprzyjających jest m(Omega) = 200.

    Zdarzenie A: liczba jest podzielna przez 6
    Największą taką liczbą w zakresie 1..200 jest 198 więc:
    m(A) = 198 / 6 = 33

    Zdarzenie B: liczba jest podzielna przez 10
    Największą taką liczbą w zakresie 1..200 jest 200 więc:
    m(B) = 200 / 10 = 20

    NIE możemy jednak dodać 33 + 20 gdyż niektóre liczby są podzielne przez 6 i 10.
    Są to:
    A n B = { 30; 60; 90; 120; 150; 180 }
    m(A n B) = 6

    Mamy prawdopodobieństwo zdarzenia A u B
    Stosujemy wzór:
    m(A u B) = m(A) + m(B) - m(A n B) = 33 + 20 - 6 = 47

    Prawdopodobieństwo:
    p(A u B) = m(A u B) / m(Omega) = 47 / 200 = 0,235

Rozwiązania

Podobne zadania

hmm Badanie trójmianu kwadratowego - zadanie optymalizacyjne. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: hmm 29.3.2010 (18:21)
lestat919 zadanie - promień okręgu Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: lestat919 6.4.2010 (18:17)
bombecka88 Zadanie matematyka pomocy Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: bombecka88 14.4.2010 (11:45)
mania1408-k1 Zadanie matematyka pomocy-pola trójkątów podobnych. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mania1408-k1 14.4.2010 (12:58)
mania1408-k1 Zadanie matematyka pomocy-pola trójkątów podobnych. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mania1408-k1 14.4.2010 (13:00)

Podobne materiały

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

Przydatność 75% Maszyny do zbioru i omłotu zbóż.

Maszyny do zbioru zbóż są niezbędnymi urządzeniami w każdym gospodarstwie rolnym. Obecnie są one bardzo skomplikowane jednak w dawnych czasach do zbioru zbóż używano jedynie kos i sierpów. Żniwa kiedyś były pracochłonne, mało wydajne, trwały znacznie dłużej niż obecnie oraz znacznie więcej ludzi musiało pracować przy zbiorach. Zboże było koszone ręcznie przy pomocy...

Przydatność 50% Opis przeżyć wewnętrznych Aliny podczas zbioru malin.

W końcu nadszedł dzień , w którym muszę się zmierzyć z Balladyną. Całą noc o tym myślałam kto poślubi księcia Kirkora. Ale po jakimś czasie uświadomiłam sobie , że ja jestem lepsza od Balladyny. Ale muszę stawić jej czoła .Jestem radosna , podniecona. Już myślę sobie ja wyjdę przed ołtarz z księciem. Już oświce razem z Balladyna poszliśmy do lasu...

Przydatność 75% Spadek współczesności dla kolejnych pokoleń

W poniższej pracy postaram się wymienić niektóre z wartości, jakie nasza współczesność pozostawi po sobie kolejnym pokoleniom. Moje zadanie nie jest łatwe, jednak spróbuję sobie z nim poradzić. Na pewno nasze prawnuki będą korzystać z komputerów, których wynalazcami są osoby żyjące w naszych czasach. Będą jeździć samochodami, które wymyślili współcześni mechanicy....

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji